Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
petraaken schreef:die zogenaamde dierenrechtenorganisatie weten in 90% van de gevallen niet waar ze over spreken en de meesten hebben zelf geen dieren.
Alane schreef:Schijnbaar is dat nummer toch niet voldoende om een paard te kunnen identificeren...
Eigenlijk dan "dom" van een fokker om zo'n foto op zijn site te zetten, als dan iemand van een DB-organisatie die foto tegenkomt....
Alane schreef:België liep wat dat betreft wat achter...meer vanwege:" het hoort toch bij het ras..." verhaal. en de uitstel voor de staart in België is tot 1-1-2006
.Zannekin schreef:De discussie vindt nu plaats: jij verkiest je nummer in een chip.
Klederdracht is "tonen bij welke club je hoort". Kleed je je anders wil je zeggen dat je daar niet bij hoort; en wij zijn dan nog niet zozeer kuddedier als een paard. Paarden gingen zich wsch laten voltatoueren (bij gebrek aan kleren dan). Kijk naar afrikaanse stammen die versieren zich met vanalles, ook verminkingen om te tonen waartoe ze behoren. Ze vinden dat dan ook "mooi".
volgens mij ontgaat mij iets. Sinds wanneer hebben paarden inwijdingsrituelen. Inweidingsrituelen kan ik me iets bij voorstellen, maar het jezelf mooier willen maken of voorzien van een teken, dat is typisch 'des mens'. Een paard herkent een ander paard met de neus.
Alane schreef:Eigenlijk zeg jij hetzelde wat die stammen doen...
En waarom zouden paarden zicvh vol laten zetten met tatoos? die kennen en herkennen elkaar zelfs met een blinddoek voor....die hebben geen uiterlijke kenmerken nodig...
Anya schreef:De club van mijn paard bestaat uit haar weidegenootjes. Ze maakt daarbij geen onderscheid in ras, kleur, brandmerk, al dan niet getrokken manen o.i.d.
, en ponys zijn ze ook niet zo gek op.Alane"]
vind het opmerkelijk dat je er hele volksstammen bij moet roepen incl. hun rituelen om het brandmerken goed te praten....
[/quote]
Misschien zijn het bij ons ook wel rituelen....
Kwestie van verder te kijken dan een minister die altijd gelijk heeft... en buiten de landsgrenzen.
[quote="Alane"]
En die afgezonderde stammen kennen en herkennen elkaar niet met hun ogen dicht want er wonen meerdere verschillende stammen bij elkaar (families) die zo hun eigen visuele kenmerken hebben.....
[/quote]
Die 20 man in het amazonewoud? onderschat je die dan zo dat die geen gezichten zouden herkennen en uiterlijke tekenen moeten aanbrengen? Die zeggen zelf dat het versiering is, incl hun borden in oren en lip (ook van kindjes)
[quote="Alane schreef:zolang oorbellen en piercing niet onder verminking vallen...zal er geen vereniging komen daarvoor....alhoewel ik het bij die baby's wel zielig vind....