[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 17:01

crazy_funky schreef:
De beste wensen allemaal.

Veel die hun eigen hengst gebruiken, wat leuk en spannend! :D

Rowindie, huur jij hem van diegene uit duitsland? Of is die inmiddels weer naar Nederland verkocht?

Ik heb ook een jonge hengst die ik zeker voor 1 van mijn merries wil gebruiken.
Alleen nog even een deklecentie aanvragen.
Heb nog geen echt goede foto maar om een indruk te hebben. V. Perlhof Gable
[ Afbeelding ]

Ik huur m inderdaad vanuit Duitsland. In principe voor een jaar omdat we t jaar erop onze silver black hengst hebben voor t dekken (hoop ik).

1 blauw oog rianne :D

palousa_boy

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 17:52

Ik hoop dat de veulens die eraan komen wat zijn. Wij waren wel fan van de hengst maar die is inmiddels verkocht naar Amerika en heeft geen ballen meer -O- dus nog ff snel laten dekken voordat hij weg gaat kan niet meer :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:07

Rowindie wat een gave hengst!
Heb je ook een foto van je silver black hengst?

Crazy_Funky ook al zo’n toffe. Hoe oud is deze hengst nu?

Deklicentie moet ik nog aanvragen. Ben er niet heel bekend mee maar volgens mij valt het wel mee? Formulier door vee arts in laten vullen.
Moet ook nog even nakijken waar/wat voor papier de nakomeling kan krijgen. Maar ik ga het toch wel doen, want wil gewoon enorm graag een nakomeling van deze hengst. <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:50

Een deklicentie kan via het WPCV makkelijk en staat ook op de website hoe of wat :)

Hier kijk ik enorm uit naar april en het veulen. Doel was nog een keer dekken (max 2 keer nog) en dan de merrie weg maar zit ernstig te twijfelen. Ze is echt heel erg leuk en een top karakter. Dus als er een merrieveulen uit komt denk ik dat ik haar niet dek en ze de sport in gaat. Dekken kan altijd wel weer.

Een merrieveulen wil ik houden. Een hengst zal moeten vertrekken, ik heb al een hengst en 2 is me echt teveel. Als er een hengst uit komt en het ziet er uit waarom ik deze combi heb gemaakt dek ik misschien terug. Maar goed, allemaal ideeën en mogelijkheden. Eerst maar kijken wat er geboren wordt.

Wie verwacht het eerste veulen? Misschien iemand al in februari of maart?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:55

De eerste staat hier voor 15 maart ongeveer, de tweede 15 mei dus dat is lekker optijd voor de ergste warmte van de zomer.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 19:12

Ja een Pastababy <3
Leuk als die plannen! Hier vooralsnog geen fokplannen dit jaar.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 19:53

Mijn hengst staat ingeschreven bij het NWPCS stamboek.
Hij is 2,5.

Ik verwacht er 4 (1 non welsh) 7 april is de eerste uitgerekend.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:09

Hier rond 19 maart de eerste en dan rond 5 april de 2de

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:31

Wij zijn geloof ik begin mei aan de beurt met de eerste. Laatste eind mei dacht ik zo

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 21:06

Spannend! Hier 2 in april en 1 in mei

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 21:08

Pien zo benieuwd naar je zo gewenste baby. Oife komt zo lief, nuchter en stabiel over dat ik goed snap dat je naar niet zomaar kwijt wilt.

Merrie heeft eerder tussen de 329-340 dagen een veulen gegeven. Als ik 330-340 dagen aanhoud verwachten we tussen 23/02-05/03 een veulen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 21:30

StalMelyn schreef:
Een deklicentie kan via het WPCV makkelijk en staat ook op de website hoe of wat :)

Hier kijk ik enorm uit naar april en het veulen. Doel was nog een keer dekken (max 2 keer nog) en dan de merrie weg maar zit ernstig te twijfelen. Ze is echt heel erg leuk en een top karakter. Dus als er een merrieveulen uit komt denk ik dat ik haar niet dek en ze de sport in gaat. Dekken kan altijd wel weer.

Een merrieveulen wil ik houden. Een hengst zal moeten vertrekken, ik heb al een hengst en 2 is me echt teveel. Als er een hengst uit komt en het ziet er uit waarom ik deze combi heb gemaakt dek ik misschien terug. Maar goed, allemaal ideeën en mogelijkheden. Eerst maar kijken wat er geboren wordt.

Wie verwacht het eerste veulen? Misschien iemand al in februari of maart?

Hengstveulens mogen ook blijven of er moet toevallig een koper zijn :Y)
Ze worden dan gewoon opgeleid als sportpony. Dat is het voordeel van genoeg ruimte hebben :+ Ze staan niet snel in de weg.
Al moeten ze uiteindelijk natuurlijk ook wel een keer wat opleveren.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 22:47

De beste wensen voor iedereen .

Bij ons komt de eerste 4maart
Dan 11maart
Dan 21 maart en de laatste einde april

Wat we gaan dekken weten we nog niet

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 10:53

PalousaBoy,
Het is bij mij meer tijdgebrek. Alles heeft aandacht en verzorging nodig en de veulens ook opvoeding. Ik vind vier pony's/paarden nu al druk zat. 2 lopen er wedstrijden dus komt extra training bij kijken, vooral de endurancepony neemt veel tijd in beslag. Dan hebben we werk, huishouden, opleiding/stage vanaf dit jaar met examens etc. (moet dus ook weer studeren) en 2 honden waarvan er 1 wordt geshowd. Nee, als ik het veulen houdt moet er een ander uit.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 18:06

StalMelyn schreef:
PalousaBoy,
Het is bij mij meer tijdgebrek. Alles heeft aandacht en verzorging nodig en de veulens ook opvoeding. Ik vind vier pony's/paarden nu al druk zat. 2 lopen er wedstrijden dus komt extra training bij kijken, vooral de endurancepony neemt veel tijd in beslag. Dan hebben we werk, huishouden, opleiding/stage vanaf dit jaar met examens etc. (moet dus ook weer studeren) en 2 honden waarvan er 1 wordt geshowd. Nee, als ik het veulen houdt moet er een ander uit.

Dat begrijp ik helemaal, hier heb ik ook niet altijd tijd om te doen wat ik wil met de pony's en paarden en dan doe ik nog geen trainingen etc (want de pony's zijn bijvoorbeeld gewoon nog niet beleerd :+ dat stel ik ook telkens uit en vervolgens worden ze weer gedekt en voor je het weet loopt er een veulen naast :Y) ) hoop er ooit wel meer structuur in te hebben maar denk dat ik dan eerst personeel moet hebben :+

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 18:53

*\o/* Yestin *\o/*

Hij had vanaf dag 1 een fantastisch lief karakter. Makkelijk in de omgang en niet te merken dat hij hengst was. Leerde ook heel snel. Net als zijn moeder en zusjes trouwens, allemaal hele lieve en fijne ponies in de omgang.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 21:43

truselientje schreef:
*\o/* Yestin *\o/*

Hij had vanaf dag 1 een fantastisch lief karakter. Makkelijk in de omgang en niet te merken dat hij hengst was. Leerde ook heel snel. Net als zijn moeder en zusjes trouwens, allemaal hele lieve en fijne ponies in de omgang.

:D de eerste keer dat ik aan onze jonge hengst merkte dat hij hengst was, was op de keuring tussen de andere hengsten en merries :+ Toen kon hij ineens brullen en omhoog komen. In de wei thuis is het echt een watje.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:37

truselientje schreef:
*\o/* Yestin *\o/*

Z’n nakomeling checkmate heeft bij ons in de opfok gelopen. Die had ook echt een geweldig lief karakter!

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:47

Das wel echt tof dat karakter zo goed doorgegeven word

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 19:35

Haha jaa ik hoop dat tie t ook doorgeeft aan de veulens hier komend jaar!