Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildouu_97

Berichten: 57
Geregistreerd: 10-12-19

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:14

Ik volg ook weer mee. vind het fokken steeds leuker en interessanter te vinden! ☺
Wat leuk dat er toch zoveel naar reesink gaan helaas ben ik nog aan het werk en is het een aardig stukje rijden voor ons, lees graag de meningen over de hengsten weer mee

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:58

Helaas voor ons dit keer niet haalbaar met de stal, kinderen en afstand..
Jammer, heb er een paar drachtig van Reesink, had de ontwikkeling wel graag van dichtbij willen bekijken. Misschien dit jaar nog maar eens even heen.

Voor degenen die groter inkopen van brok interessant vinden, voermeesters heeft 10% korting. Met de staffel korting betaal je nu 13 euro per 20 kilo zak merrie brok :)

Benzz
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:04

Suzanne F. schreef:
Nee maar zo’n succesvolle amazone afvallen vind ik niet echt oké. Ze kan gewoon heel knap sturen. Maar ik had geen idee dat zij deze hengst daar reed.

Maar Anky was ook succesvol en daar zijn we ook op terug gekomen. Gal en Minderhoud ook. Dus waarom mag ik Dinja niet zo fijn rijden als dat ik een aantal andere international ruiters vindt rijden? Ik val haar niet af, maar zal er geen kaartje voor kopen. Het zal vast een hele aardige lieve meid zijn.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:51

Ik had ook heen gewild vanavond maar ik had gisteren en vandaag een 2 daagse inseminatie cursus. Dus een beetje teveel van het goede.
Maar ik kan de eigen merries nu wel zelf insemineren met de reesink hengsten dat ik ook veel waard.

Vaderland staat trouwens wel op mijn lijstje. Wilde hem vorig jaar gebruiken maar die merrie had een dood veulen en met de gunstige levend veulen garantie van Nijhof hebben we die merrie toen weer terug gedekt met Fontaine. Maar vaderland staat voor die merrie nog steeds op de lijst

yvonnepuntnl

Berichten: 4482
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 10:02

Denk dat Nijhof de meest gunstige voorwaarden heeft van alle hengstenhouders?

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:45

Baudyh; hoe werkt die inseminatie cursus? Kun je nu ook scannen ed? Lijkt mij reuze interessant maar als je voor het scannen nog elke keer naar de DA moet, kunnen ze net zo goed het rietje erin doen bij wijze van.

Nijhof heeft inderdaad ontzettend schappelijke voorwaarden, fijne hengstenhouderij.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:19

Op de inseminatiecursus die ik gedaan heb leer je niet scannen helaas. Alleen insemineren.

Hindo2
Berichten: 993
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:57

De door ons gefokte Fontaine x Guardian S is vandaag voorgesteld op de NRPS hengstenkeuring. Hij is aangewezen voor de 3e bezichtiging en showdag op 25 maart.

Ik heb gevolgd via de live stream. Hij liet zich heel goed zien, beter dan in Den Bosch en kreeg ook heel lovend commentaar van de jury!

Elisa2

Berichten: 38079
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:33

Wat leuk! Ik hoop hem irl te kunnen gaan bewonderen in Maart dan.

Gefeliciteerd!

supertammy

Berichten: 2239
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:31

Vanavond is het hengstenshow van Lodbergen en BlueHors via clipmyhorse. Uiteraard doet de stream het hier weer niet. 8)7 Is clipmyhorse bij jullie ook zo slecht?

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:04

supertammy schreef:
Vanavond is het hengstenshow van Lodbergen en BlueHors via clipmyhorse. Uiteraard doet de stream het hier weer niet. 8)7 Is clipmyhorse bij jullie ook zo slecht?

Volgens mij gaat het om een uitzending van de show van vorige week in Vechta? Ik was daar maar heb geen weet van andere shows van Lodbergen. Ik denk dus dat je ook later nog zal kunnen terugkijken.

Het was lang geleden dat ik nog hengsten in real life was gaan kijken. Voor mij de topper van die avond was For Romance. Ik had er vorig jaar een heerlijk veulen van. Om dan zijn vader te ontmoeten, echt een magisch moment. Ongelooflijk wat die hengsten met je doen als je er 'een band' mee hebt. Ik werd er helemaal week van :') .

Andere zaken vond ik minder leuk om naar te kijken. En een nieuwe hengstenkeuze heb ik er ook niet aan overgehouden.

Zo'n show is eigenlijk niets voor mij. Ik merk dat goede rijderij voor mij erg bepalend is in mijn keuze; omdat dat voor mij een paard ook echt mooier maakt. Zo'n rondje voor de fokkers met een paard dat door baan scheurt, daar knap ik op af.
Laatst bijgewerkt door SarahJ op 17-02-23 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:06

Suzanne F. schreef:
Op de inseminatiecursus die ik gedaan heb leer je niet scannen helaas. Alleen insemineren.

Hier hetzelfde!

Nijhof zijn sowieso hele fijne mensen.

supertammy

Berichten: 2239
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:20

SarahJ, er stond live bij. Haha, ik zal wel mis zijn dan. Ik zal het van het weekend nog eens proberen.
Ik ben ook For Romance fan! Wij hebben er ook een mooi veulen van gehad met een heel lief karakter.

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:03

Dat karakter kan ik beamen :j . Zooo gemakkelijk, zooo lief. Heel beleefd en respectvol. Echt elke dag genieten zo'n veulen. Het was het eerste veulen dat ik fokte bij deze merrie. Ik hoop eigenlijk dat zij er ook ergens voor iets tussen zit :D . Haar volgende veulen zal het mij weten te vertellen.

Orange

Berichten: 1410
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 00:41

Hindo2 schreef:
De door ons gefokte Fontaine x Guardian S is vandaag voorgesteld op de NRPS hengstenkeuring. Hij is aangewezen voor de 3e bezichtiging en showdag op 25 maart.

Ik heb gevolgd via de live stream. Hij liet zich heel goed zien, beter dan in Den Bosch en kreeg ook heel lovend commentaar van de jury!


Gefeliciteerd! Goed nieuws

karinna
Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:11

Hindo2 van harte. Mooi nieuws.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:49

Super! Gefeliciteerd!

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:29

Hindo gefeliciteerd, hij liep ook erg goed!

koend
Berichten: 1271
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 08:58

Een verrichtingsrappportage uit de oude doos!
Clavecimbel; hij werd later GP en keurhengst.

https://www.kwpn.nl/database?paard=P-137255
( even doorklikken naar de verrichtingsrapportage)

Je moet het echt eens lezen! Zo recht voor de raap! Waw!

Als je dat eens vergelijkt met de in facebookstijl geschreven verslagen van tegenwoordig...
Ik beb de indruk dat je tegenwoordig vooral moet kijken wat er NIET staat. Vb. Als er niet staat dat de hengst meewerkend is, is het gewoon een lastigaard.

Of zijn de hengsten, management en rijderij nu zoveel beter dat alles smooth en lief verloopt?

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:13

Leuk is dat he KoenD, Clavicimbel staat imo ook bekend als een rouwdouwer die ook een bepaald type paard doorgeeft. Ik vind het een fijne hengst om in de lijn te hebben, vaak wel paarden met trekjes en een karakter wat niet iedereen kan waarderen.

Persoonlijk vind ik zo'n verslag veel waardevoller dan wat er tegenwoordig geschreven word. Juist in dit soort stukken lees je dat een paard progressie en bereidheid tot werken heeft, bepaalde hardheid en karakter (tegenwoordig zijn ze allemaal maar braaf ed). Het is nog niet perfect. Welke 3 jarige kan nou een perfect verslag afleveren? En toch schrijven ze er zo naar. Ik denk dat de hengsten en ook de rijderij/management veel veranderd is, maar aan dit soort verslagen kan ik veel meer/beter meten of dat past bij mijn eigen merrie.

Elisa2

Berichten: 38079
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:48

Mee eens, staat ook zo in de oude hengstenboekjes.

Veel meer kreten als, is brutaal, of lastig aan het werk te krijgen, snel afgeleid etc.

Daar kun je veel meer mee.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:37

Leuk om zo’n rapportage te lezen. Gaat ook over de omgang en zelfs over hoe schoon hij op stal is.
Dit geeft toch een veel eerlijker beeld dan wat we nu te lezen krijgen? Maar dat zal gedaan worden omdat het over het algemeen genomen een vrij negatieve rapportage wordt over het karakter en de omgang.
Als je leest: de hengst heeft weinig bereidheid om te werken en staakt af en toe. Met het aandoen van het hoofdstel is de hengst vervelend en bijt hij.
Dan komt dat niet echt positief over natuurlijk. En het wordt nu weer beter maar we hebben jaren echt wel lastige jonge hengsten gehad in het onderzoek.

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:09

Uni van mij was een Havidoff, daar stond inderdaad ook 'brutaal' in. Dat stukje heeft hij zeker aan hem door gegeven :')
Kwam hij dan ook wel weer uit een Jazz merrie.

yvonnepuntnl

Berichten: 4482
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 15:41

Ik was eens nieuwsgierig:
Zijn er fokkers die al gaan dekken met hengsten uit de jaargang 2020?

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:06

Ik ben er helemaal nog niet uit. Maar overweg die secret van Reesink voor de Lord sinclair