Hier 4 super schattige drink fotos!
https://imgur.com/a/oyE5trb
Heelaas heeft een andere shet (die op de achtergrond) een stuk van haar staart afgebeten dus ze staan nu apart in de grote stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quir schreef:Maar het is wel weer typisch Zweeds. Ze hebben ook een hengst goedgekeurd uit een moeder waarvan de afstamming onbekend is, dat snap ik dan helemaal niet... Maar goed, ook een hengst waarvan de moeder en vader half broer en zus zijn (niet dit jaar gekeurd, maar al even terug).
Annash schreef:Sallinara, wat een schattig veulen!
Janine, die van jou is ook echt een snoepie zeg. Ik snap je punt dat je met een Welsh Cob niet zo snel een andere richting op gaat, de bouw is inderdaad anders.
Salatiga, super leuk dat je ook voor BC gaat! Kunnen we volgend jaar zien hoe en wat. Op wat voor merrie ga je hem gebruiken?
Annash schreef:Sallinara, wat een schattig veulen!
Janine, die van jou is ook echt een snoepie zeg. Ik snap je punt dat je met een Welsh Cob niet zo snel een andere richting op gaat, de bouw is inderdaad anders.
Salatiga, super leuk dat je ook voor BC gaat! Kunnen we volgend jaar zien hoe en wat. Op wat voor merrie ga je hem gebruiken?
Janinevv schreef:Annash schreef:Sallinara, wat een schattig veulen!
Klopt, al denk ik wel dat er met juiste keuze er wat leuks uit kan komen.
Maar weet niet hoe jullie daar tegen aan kijken?
salatiga1995 schreef:Gaat hard hier! Leuk, nog meer die met BC gaan dekken! Was vorig jaar op de CHK al gecharmeerd van hem maar dit jaar ga ik er echt voor![]()
Dekken met een rijpaard wil ik ook ooit nog eens doen.. Dat zou dan wel puur voor mezelf zijn, zou dan hopen op een grote maat pony/kleine maat paard. Ideaal maatje voor me om te rijden
Quir schreef:Maar het is wel weer typisch Zweeds. Ze hebben ook een hengst goedgekeurd uit een moeder waarvan de afstamming onbekend is, dat snap ik dan helemaal niet... Maar goed, ook een hengst waarvan de moeder en vader half broer en zus zijn (niet dit jaar gekeurd, maar al even terug).
Mijn oudere merrie heeft ook een onbekende afstamming en haar dochter waar ik mee door wil fokken daardoor ook half, het houdt mij niet tegen om ermee door te fokken. Merrie deed het superfijn in de sport, op papier kan je niet rijden denk ik dan. Al is het nooit in me opgekomen om de hengstveulens naar de hengstenkeuring te gaan brengen. Als merriehouder zou ik dan weer niet voor zo'n hengst kiezen. Beetje scheef als ik er zo over nadenk![]()
Gefeliciteerd met de leuke veulentjes!
@sallinara, eerste gefokte is toch wel heel speciaal! Al verslaafd?![]()
En ik denk idd dat de hengsten van absque wel het perfecte voorbeeld zijn van hoe goed een B op een D kan passen, ze zijn zó gaaf (en mega lief)
salatiga1995 schreef:Vind wel dat een afstamming met duitse rijpony, new forest en welsh iets anders is dan een afstamming met cob en paard erin. Dat ga je meer merken in de nafok dan allemaal pony"smaakjes"![]()
Maar Quir heeft wel gelijk, een onbekende afstamming goedkeuren heeft grotere gevolgen voor de populatie dan fokken met een enkele onbekende afstamming merrie. Mijn doel zou ook zijn om die onbekende afstamming steeds meer eruit te fokken![]()
Gefeliciteerd met je knappe hengstje Setelli! Is het een blijvertje? En ga je de merrie weer dekken?
Kan leuk uitpakken zo'n kruising hoor Melissa, zou wel voor een chiquere hengst gaan die evt iets vergrotend fokt.
Welke hengst Quir? Had je de hengsten keuze nu al rond voor dit jaar?
Ik wil zo graag met Mangold nog eens dekken, hopelijk volgend jaar... Hij zou super goed op mijn vosje passen
Quir schreef:En Bon Coeur is populair dit jaar!![]()
Kwam vorige week zo'n onwijs gave Duitse pony hengst tegen, even kijken/afwachten of het lukt om hem EU te krijgen en anders in ieder geval volgend jaar.
Setteli schreef:Annash schreef:Ik heb laatst ook gekeken naar ColtPlus/FillyPlus, volgens mij is het ongeveer 50 euro? Of heb ik dat nou zo verkeerd gezien?
Nee had ik ook gezien ergens. goldenarrow gebruikt dit ook (zie DikkeBuikenTopic). Dus 50 euro is wel het overwegen waard
Annash schreef:Quir schreef:En Bon Coeur is populair dit jaar!![]()
Kwam vorige week zo'n onwijs gave Duitse pony hengst tegen, even kijken/afwachten of het lukt om hem EU te krijgen en anders in ieder geval volgend jaar.
Ik zie dat dit Mangold is, die ken ik niet dus ik ga even zoeken. Wat ik weet zijn volgens mij FS en AT EU stations, maar verder niet echt qua ponystations, toch? Dan moet een pony dus al op een ander EU station staan. Als jullie nog meer opties weten hoor ik het graag, dan kan ik mijn kennis ook weer uitbreiden.![]()
Re. verrichting in Zweden, dat is wel heel interessant om te lezen. Daar lijken ze dus echt op pony en gebruik te selecteren in plaats van papier. Kan wellicht iets over gezegd worden... maar inderdaad met zoveel mix in de afstamming, kan het ook heel erg gaan strooien. Dat is dan weer een nadeel.
Ik heb laatst ook gekeken naar ColtPlus/FillyPlus, volgens mij is het ongeveer 50 euro? Of heb ik dat nou zo verkeerd gezien?