Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gomir schreef:Handigste is een merrie huren pantykous, dan zit je ook niet met het gedoe om de cycli gelijk te krijgen. Zijn meerdere bedrijven waar dit mogelijk is. Ik heb vorig jaar bij VDL een merrie gehuurd en daar op aanraden van mijn dierenarts ook het spoelen laten doen. Voor de huur van de merrie heb ik 2500 excl btw betaald, spoelen/implementatie was rond de 500 euro als ik het me goed herinner. Maar dat kan wel enorm verschillen per dierenarts. En je hebt dan natuurlijk een ruim jaar een extra paard in de kost, valt hier in de veestapel niet zo op, maar die kosten maak je natuurlijk wel![]()
Maranja is geboren uit een draagmerrie van de faculteit in Utrecht. Gerdien was een schat van een merrie en de merrie die ik nu heb lopen kun je ook niets kwaads van zeggen!
Cioccolato schreef:Ik ben vooral benieuwd naar kosten van zoiets
Pantykous schreef:Ik ga het even op me in laten werken. Zag ook dat invriezen een optie is maar dan is de succesrate van terugplaatsen max 60%. Dat risico vind ik te groot. Wil eigenlijk mijn merrie niet verkopen maar als ze zich zo door blijft ontwikkelen zou ik wel gek zijn om het niet te doen. Twijfel is dus tussen veulen eruit spoelen of wat nieuws kopen tzt.
*Edit
Draagmerrie is ongeveer 2K alles bij elkaar.
Cioccolato schreef:Zonder draagmerrie kosten. Die heb ik zelf dan
VValar schreef:Hebben jullie al ideeën met welke hengst jullie dit jaar willen fokken?
Oehlala schreef:VValar schreef:Hebben jullie al ideeën met welke hengst jullie dit jaar willen fokken?
ja had al wel wat ideen, maar inkomen staat op losse schroeven door corona en dan is veulens fokken geen prio. hoop dat het niet te lang duurt.
wat vinden jullie van de hengst Jarnac?
dat is een interssante combi! goldfever was ik groot fan van. heb je een foto van je merrie?