Merriekeuring 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:06

Oh dat is balen Yentl. Dat vind ik ook altijd zo vervelend, het is en blijft een moment opname..

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:27

Ooch wat jammer Yeentll, op beenstanden zijn ze zo vreselijk streng. Ik vind het zo'n prachtige merrie. Dat is ze overigens nog steeds, ster of niet, alleen dus met iets scheve verzenen :(:)

yeentll

Re: Merriekeuring 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:39

@ Vulina, ja dat is echt klote. Ze vond alles veel te leuk en was nergens van onder de indruk, helaas, haha.

@winnie03, ja ik vind het zelf ook nog steeds een prachtmerrie. De hoefsmid is net gelijk langs geweest en verwacht de ongelijke verzenen binnen een paar maanden wel gelijk te krijgen omdat het echt een minimaal verschil is. Dus wie weet gaat ze volgend jaar nog een keer mee. Qua sportpaard is het sowieso een talentvol dier met een fijne zelfhouding en veel souplesse.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:03

gewoon eerst dat sport predicaat binnen halen en dan nog een keer proberen, je weet soms ook gewoon niet wat ze willen zien ;)
onze merrie werd een paar jaar geleden net geen keur, schiet mij maar lek waarom niet. ze loopt nu ZZZ en vind dat uiteindelijk toch een belangrijker :j

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:08

yeentll schreef:
Helaas geen ster! Ze had scheve verzenenen achter en stond wat licht Frans rechtsvoor, flink op afgestraft. 60 exterieur en 65 beweging. Ik baal best flink, ze liet zich niet lekker zien in de kooi. Ze was wel ontzettend braaf en liet fijn met zich werken, dat vind ik als sportpaard toch ook heel belangrijk.

[ [url=m/5i82Ci.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GtzXFh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Mo2CFV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zonde, jullie zijn in ieder geval een hele ervaring rijker. Wij moeten morgen _/-\o_ :j

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:11

@ Jovibo, ja ik heb haar immers voor de sport gekocht. En tot nu toe is het een heel fijn dier onder het zadel. Zodra ze het sportpredikaat hebben, hoeft ze alleen nog op exterieur 70 te scoren toch?

Hieronder nog wat foto's van vandaag;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:02

Prachtige foto's! Mijn 3jarige staat ook frans voor, maar ja, wat doe ik er aan. Verder is het een erg fijne merrie.. Ben me wel bewust dat dat haar exterieurpunten zal drukken..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:14

Jammer Yentl! Had de hoefsmid haar niet vlak voor de keuring gecorrigeerd? Ik denk dat je met 60 exterieur wel van goede huize moet komen om alsnog ster te halen. Zeker gezien het feit dat beenstanden/hoefstanden er vaak niet mooier op worden naarmate een paard ouder wordt. Wel een mooie merrie hoor! Ik heb er ook eentje met 60 op exterieur, maar ze beschikt over meer mogelijkheden voor de sport dan een gemiddelde stermerrie ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:29

De lijst van friesland staat er op. Ik mag half 9 en half 2. Op hoop van zegen :')

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:52

Wat jammer Yentl.....inderdaad had de hoefsmid haar van te voren niet gecorrigeerd? Blijf hinde heel knap vinden!!

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:13

Had me nog niet gemeld maar ik ga 25 juli naar de CK in Schaijk met mijn 5 jarige merrie ( wittinger x corland). Ze Heeft vorig jaar ibop gelopen en aansluitend gekeurd en beide met voldoende resultaat..dus nu maar voor centrale keuring!

Alleen nog op zoek naar een voorbrenger en mogelijk een enkele keer trainen voor de tijd ( ze loopt L springen en dressuur en B samengesteld dus echt in training hoeft niet) als mensen nog iemand weten??

Weet nog steeds niet hoe ik een foto moet plaatsen dus helaas geen foto

franciszoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:19

Wie weet er welke fotograaf 9 juni in Alblasserdam stond.

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:36

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:29

Hieronder 2 foto's van Hinde tijdens de keuring. Ben toch wel heel trots op d'r als ik dit zo zie hoor!

Afbeelding

Afbeelding

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:23

Wat een ontzettend gave merrie Yeentll! Jammer dat het niet gelukt is!

De mijne moet dus de 24e voor naar de centrale keuring.. is al Ster en IBOP..

Moet eigenlijk nog wat indrogen.. ze heeft het iets te goed bij ons op stal haha.
Iemand tips?

En hoe vlechten jullie allemaal zo ontzettend strak en netjes in?

Tips zijn welkom :)

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:57

Is de IBOP alleen in het begin van het jaar te rijden? Zie nu alleen nog maar data voor tuigpaarden? En geen dressuurpaarden?

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:05

Zover ik weet wel.. voor de centrale keuring etc uit...

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:19

Onze knappe merrie liet zich heel goed zien! Spring super. Helaas miste ze net 0,5 punt op haar exterieur (kort model) en was ze daardoor net geen ster. Maar met een 8 in haar springonderdelen ben ik dik tevreden. Ook al had ik haar graag ster zien worden :j
Het was erg leuk en kon me helemaal vinden in het commentaar.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:34

Jammer yeentll en eef93! Zeker zuur als het om 0,5 punt gaat :/

@RolingRoos, ik weet niet waar in het land je zit, maar weet dat bij mij in de buurt hij 14 september op de kroo in nieuw en sint joosland is, en in vlaardingen is ie elk jaar ook in oktober, maar daar is geloof ik nog geen data van bekend :)

De rest die nog moeten veel succes!
Ik wil (nog even in overleg met de ruiter) de mijne in September de ibop laten lopen, vorig jaar ster en voorlopig keur geworden dus zou leuk zijn als ze de ibop ook voldoende loopt :)

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:09

original_ schreef:
Jammer yeentll en eef93! Zeker zuur als het om 0,5 punt gaat :/

@RolingRoos, ik weet niet waar in het land je zit, maar weet dat bij mij in de buurt hij 14 september op de kroo in nieuw en sint joosland is, en in vlaardingen is ie elk jaar ook in oktober, maar daar is geloof ik nog geen data van bekend :)

De rest die nog moeten veel succes!
Ik wil (nog even in overleg met de ruiter) de mijne in September de ibop laten lopen, vorig jaar ster en voorlopig keur geworden dus zou leuk zijn als ze de ibop ook voldoende loopt :)

in Vlaardingen is hij in april geweest.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:25

De IBOP dressuur is ook in november in barsingerhorn

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:35

In november ook in lutttenberg

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:13

Afbeelding

Onze merrie, Gentiana C., 9 juni op de keuring in Alblasserdam.
Geen ster, maar ik ben heel trots.

Exterieur 65
Bewegen 65
Stap 65
Draf 70
Galop 65
Houding 60

Na de keuring nog met een van de bestuursleden gesproken en zij vond dat ik haar iets te tammetjes had voorgesteld (en ik was zo blij dat ze zo rustig en braaf was :o :') ) Ze stelde voor om met de IBOP mee te doen, omdat ze de potentie zeker in het paard terug zag.

Vraag me alleen af... dan kan je toch niet alsnog ster krijgen?

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:34

Bedankt voor de reacties!

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:36

Jammer zeg Yentl, ik heb haar zien gaan en vond haar een knap paard!
Balen Eef dan ze net geen ster geworden is, punten voor bewegen zijn super maar jammer dat ze dr dan net niet goed genoeg vinden...

Ibop is inderdaad ook altijd eind oktober in Vlaardingen.

@AndreaB Aansluitend aan de ibop kunnen ze op exterieur beoordeeld worden. Als zowel ibop (=bewegen) als exterieur voldoende zijn, worden ze direct ster. Als ze nu net niet voldoende scoort op exterieur, kan ze na wat training net wat beter ontwikkeld zijn. Als ze dan een goede ibop laat zien kan het best zijn dat ze haar alsnog 70 punten voor exterieur geven, zeker als ze al wat ouder is.

Wij gaan volgende week naar de CK in Strijen met onze Sandreo x Zeoliet x Kaiserstern. Merrie is ster prok ibop, dus wordt spannend. Ik heb er geen verwachtingen van, heb ook geen idee wat ik kan verwachten, maar nee heb je en ja kan je krijgen :D