Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
misterA schreef:Sandro Hit met Vivaldi vergelijken?
Er zijn wel overeenkomsten, zoals je zegt.
Maar daarna loopt het toch echt niet gelijk op.
De Sandro Hits zijn niet alleen ongeschikt voor de topsport maar ook in de basissport zie je ze nauwelijks.
De nafok van Krack C - Vivaldi is daar wel zeer geschikt voor.
Desperado nu tweede en zaterdag waarschijnlijk alle 3 Vivaldi's in de finale.

s0173957 schreef:misterA schreef:Sandro Hit met Vivaldi vergelijken?
Er zijn wel overeenkomsten, zoals je zegt.
Maar daarna loopt het toch echt niet gelijk op.
De Sandro Hits zijn niet alleen ongeschikt voor de topsport maar ook in de basissport zie je ze nauwelijks.
De nafok van Krack C - Vivaldi is daar wel zeer geschikt voor.
Desperado nu tweede en zaterdag waarschijnlijk alle 3 Vivaldi's in de finale.
Ik zeg maar dat je uit het WK Jonge paarden heel weinig conclusies moet trekken... of toch verder kijken dan enkel en alleen de punten...
arie53 schreef:Tenzij jij ons glashelder en onderbouwd kunt maken dat dit onderstaande racemodel een positieve invloed op de gebalanceerde bewegingsvorm van een dressuurpaard heeft.
[ Afbeelding ]

janderegelaa schreef:arie53 schreef:Tenzij jij ons glashelder en onderbouwd kunt maken dat dit onderstaande racemodel een positieve invloed op de gebalanceerde bewegingsvorm van een dressuurpaard heeft.
[ Afbeelding ]
Ik heb het toch helemaal niet over het model van Valegro gehad!? Ik vroeg wat het probleem is van het aandeel EV in Valegro. Toch jammer dat je nooit onderbouwd een antwoord kunt geven - met uitzondering van je stokpaardjes- en dat de toon gelijk een aanvallende is terwijl ik iets vraag omdat daar blijkbaar nog iets te leren valt.
Het percentage Arabier is geen dikke duim, gewoon rekenen.
turquoises schreef:arie53 schreef:Het merendeel van de toppaarden heeft veel meer van het evenwichtsmodel dan van het race- of moderne hoogbenige dressuur - of het op de kopgebouwde springmodel van het KWPN.
Evenwichtsmodel?Wat is dat voor een woord? Zelfverzonnen zeker?
turquoises schreef:arie53 schreef:Het merendeel van de toppaarden heeft veel meer van het evenwichtsmodel dan van het race- of moderne hoogbenige dressuur - of het op de kopgebouwde springmodel van het KWPN.
janderegelaa schreef:Laten we nou niet aanvallen. Karel heeft het recht om uit te leggen wat hij bedoelt met zijn afkeer van de EV in de fokkerij en ik wil graag weten wat het probleem is van EV in een paard als dat zich niet uit in het model van het paard zoals bij Valegro of Totilas.

turquoises schreef:Oeps, die is pas echt op de voorhand. Is dit een EV?

Citaat:Nou van de laatste HK van Karel een paar voorbeeldjes om zijn theorie toe te lichten

sarabande schreef:turquoises schreef:Oeps, die is pas echt op de voorhand. Is dit een EV?
Nee dit zijn hengsten die door Karel zijn stamboek zijn goedgekeurd, dus voldoen aan zijn evenwichtsmodel want hij is de enige die wat in te brengen heeft in het EASP.
Dus je ziet hij heeft alle recht om voortdurend de hele KWPN paardenstapel door het slijk te halen
_San87_ schreef:Die laatste foto is weinig charmant, maar ik vind dat toch wel een mooie hengst. Vreemde rug, maar daar werkt de foto ook niet in mee.
s0173957 schreef:Ik dacht dat jij er een KWPN-topic van wou houden? Wrm dan zelf met een ander stamboek afkomen??

turquoises schreef:Sorry Arie, ik begrijp je tekst niet. Heb je geen link in het nederlands?
Sarabande, WTF bedoel je met Karel? Is dat Arie?
Dus jij zegt dat de paarden op bovenstaande foto's goedgekeurde hengsten zijn? Wow, is dat dat stamboek waar alle soorten, maten en rassen gekeurd worden?
Wat hebben die paarden met het KWPN gemeen? Het lijkt mij dat alles wat niet goed genoeg is bij het KWPN wel goed genoeg zijn voor dat EASP. Ik kan niet vrolijk worden van die paarden van het EASP. Is dat van dat stamboek waar de voorzitter zijn eigen paarden keurt?
Tja, dan kun je zo'n stamboek toch ook niet serieus nemen. En die voorzitter/keurmeester al helemaal niet.