KWPN fokkerij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: KWPN fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:56

sorento lijkt idd een uitzondering.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:58

dochter van terlia heeft het ook geod gedaan in Verden.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:06

fokfanaat schreef:
dochter van terlia heeft het ook geod gedaan in Verden.

Topper die Tom!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:12

ja zeker, toch altijd ook een apart vak.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:23

Wie gaat er eigenlijk naar de NMK?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:25

misterA schreef:
Sandro Hit met Vivaldi vergelijken?
Er zijn wel overeenkomsten, zoals je zegt.
Maar daarna loopt het toch echt niet gelijk op.
De Sandro Hits zijn niet alleen ongeschikt voor de topsport maar ook in de basissport zie je ze nauwelijks.
De nafok van Krack C - Vivaldi is daar wel zeer geschikt voor.

Desperado nu tweede en zaterdag waarschijnlijk alle 3 Vivaldi's in de finale.

Ik zeg maar dat je uit het WK Jonge paarden heel weinig conclusies moet trekken... of toch verder kijken dan enkel en alleen de punten...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:26

Albert schreef:
Wie gaat er eigenlijk naar de NMK?

Ik!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:32

s0173957 schreef:
misterA schreef:
Sandro Hit met Vivaldi vergelijken?
Er zijn wel overeenkomsten, zoals je zegt.
Maar daarna loopt het toch echt niet gelijk op.
De Sandro Hits zijn niet alleen ongeschikt voor de topsport maar ook in de basissport zie je ze nauwelijks.
De nafok van Krack C - Vivaldi is daar wel zeer geschikt voor.

Desperado nu tweede en zaterdag waarschijnlijk alle 3 Vivaldi's in de finale.

Ik zeg maar dat je uit het WK Jonge paarden heel weinig conclusies moet trekken... of toch verder kijken dan enkel en alleen de punten...

Mensen maken zich al gauw blij met iets. Dat is altijd meer dan niets (nilli secundus). Of het iets aan de benodigde functionele waarden voldoet, gaat idd heel wat verder dan de hier bijeen gesprokkelde punten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:44

arie53 schreef:
Tenzij jij ons glashelder en onderbouwd kunt maken dat dit onderstaande racemodel een positieve invloed op de gebalanceerde bewegingsvorm van een dressuurpaard heeft.

[ Afbeelding ]

Ik heb het toch helemaal niet over het model van Valegro gehad!? Ik vroeg wat het probleem is van het aandeel EV in Valegro. Toch jammer dat je nooit onderbouwd een antwoord kunt geven - met uitzondering van je stokpaardjes- en dat de toon gelijk een aanvallende is terwijl ik iets vraag omdat daar blijkbaar nog iets te leren valt.

Het percentage Arabier is geen dikke duim, gewoon rekenen.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:50

janderegelaa schreef:
arie53 schreef:
Tenzij jij ons glashelder en onderbouwd kunt maken dat dit onderstaande racemodel een positieve invloed op de gebalanceerde bewegingsvorm van een dressuurpaard heeft.

[ Afbeelding ]

Ik heb het toch helemaal niet over het model van Valegro gehad!? Ik vroeg wat het probleem is van het aandeel EV in Valegro. Toch jammer dat je nooit onderbouwd een antwoord kunt geven - met uitzondering van je stokpaardjes- en dat de toon gelijk een aanvallende is terwijl ik iets vraag omdat daar blijkbaar nog iets te leren valt.

Het percentage Arabier is geen dikke duim, gewoon rekenen.

Het aandeel EV zie je gelukkig niet in het evenwichtsmodel bij Valegro terug.

Reken even voor.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:52

Precies en daarom vraag ik je wat dan wel het probleem is van het EV volbloed in Valegro.

Helaas weer een wedervraag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:56

arie53 schreef:
Het merendeel van de toppaarden heeft veel meer van het evenwichtsmodel dan van het race- of moderne hoogbenige dressuur - of het op de kopgebouwde springmodel van het KWPN.

Evenwichtsmodel? := Wat is dat voor een woord? Zelfverzonnen zeker?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:01

turquoises schreef:
arie53 schreef:
Het merendeel van de toppaarden heeft veel meer van het evenwichtsmodel dan van het race- of moderne hoogbenige dressuur - of het op de kopgebouwde springmodel van het KWPN.

Laten we nou niet aanvallen. Karel heeft het recht om uit te leggen wat hij bedoelt met zijn afkeer van de EV in de fokkerij en ik wil graag weten wat het probleem is van EV in een paard als dat zich niet uit in het model van het paard zoals bij Valegro of Totilas.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:01

turquoises schreef:
arie53 schreef:

Nou van de laatste HK van Karel een paar voorbeeldjes om zijn theorie toe te lichten

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:04

Oeps, die bovenste is pas echt op de voorhand. Is dit een EV?
En bij die rug van die onderste zet ik mijn vraagtekens bij. Wat zijn dit voor paarden? Toch geen goedgekeurde hengsten toch zeker?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-08-13 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:05

janderegelaa schreef:
Laten we nou niet aanvallen. Karel heeft het recht om uit te leggen wat hij bedoelt met zijn afkeer van de EV in de fokkerij en ik wil graag weten wat het probleem is van EV in een paard als dat zich niet uit in het model van het paard zoals bij Valegro of Totilas.

Dan is het geen probleem en heeft de EV alleen maar zijn goede eigenschappen doorgegeven. Maar oké, ik ben arie53 niet.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:06

turquoises schreef:
arie53 schreef:

Neen. Wordt al heel lang geleden beschreven. De eerste was Albertus Magnus:

http://www.easpstamboek.nl/index2.php?p ... _warmbloed

In 1260 verschijnt aan de hand van Graf von Bollstädt, onder het pseudoniem van Albertus Magnus, het boekwerk “Liber de animalibus” dat in 1404 in het Duits verschijnt onder de titel: “Von Falken, Hunden und Pferden”.
Het eerste hoofdstuk wijdt Albertus Magnus aan de beoordeling van het paard. In dit hoofdstuk wordt voor het eerst in Europa gewag gemaakt van de verhoudingen bij een paard. ‘Das dritte, dadurch das Pferd zu loben und zu erkennen ist, ist verhalten des Pferdes’.

http://www.easpstamboek.nl/index2.php?p ... _warmbloed

Dat deed ook Leonardo Da Vinci al. En de Duitse en Habsburger Landstallmeisters spraken niet anders dan over het evenwichtsmodel.

Evenwicht is tijdloos.

http://www.easpstamboek.nl/files/Totilas.pdf
Laatst bijgewerkt door arie53 op 08-08-13 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:06

turquoises schreef:
Oeps, die is pas echt op de voorhand. Is dit een EV?

Nee dit zijn hengsten die door Karel zijn stamboek zijn goedgekeurd, dus voldoen aan zijn evenwichtsmodel want hij is de enige die wat in te brengen heeft in het EASP.
Dus je ziet hij heeft alle recht om voortdurend de hele KWPN paardenstapel door het slijk te halen :(:)

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:09

turquoises schreef:
arie53 schreef:

Citaat:
Nou van de laatste HK van Karel een paar voorbeeldjes om zijn theorie toe te lichten

Altijd hetzelfde riedeltje weer. Ga eens op de inhoud in en probeer niet een nietgekeurde hengst als het ultieme voorbeeld te nemen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:10

Die laatste foto is weinig charmant, maar ik vind dat toch wel een mooie hengst. Vreemde rug, maar daar werkt de foto ook niet in mee.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:11

sarabande schreef:
turquoises schreef:
Oeps, die is pas echt op de voorhand. Is dit een EV?

Nee dit zijn hengsten die door Karel zijn stamboek zijn goedgekeurd, dus voldoen aan zijn evenwichtsmodel want hij is de enige die wat in te brengen heeft in het EASP.
Dus je ziet hij heeft alle recht om voortdurend de hele KWPN paardenstapel door het slijk te halen :(:)

Je gebruikelijke onzin en gebrek aan argumenten weer. Ik haal niets door het slijk. Daar ben je zelf veel beter in. Probeer eens inhoudelijk te reageren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:16

dit lijkt me iets voor een eigen evenwichtstopic, waar hij heerlijk kan afgeven op het kwpn

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:17

_San87_ schreef:
Die laatste foto is weinig charmant, maar ik vind dat toch wel een mooie hengst. Vreemde rug, maar daar werkt de foto ook niet in mee.

Vraag ik me af hoe oud hij is en in welke richting gefokt. Vind het een mooie hengst, royaal in de voorhand. Zou hem best durven gebruiken op een correcte merrie.

dont shoot me

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:17

s0173957 schreef:
Ik dacht dat jij er een KWPN-topic van wou houden? Wrm dan zelf met een ander stamboek afkomen??

Omdat het meer dan woorden duidelijk maakt waar Arie/Karel het eigenlijk over heeft en daarna kunnen we wellicht weer gewoon overgaan op de KWPN fokkerij. Daarbij jouw opmerking over niet naar punten kijken is ook nogal vreemd.
Dus als een paard presteert moet je niet naar zijn prestaties kijken, wat telt dan wel eigenlijk?????

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:19

turquoises schreef:
Sorry Arie, ik begrijp je tekst niet. Heb je geen link in het nederlands?
Sarabande, WTF bedoel je met Karel? Is dat Arie?
Dus jij zegt dat de paarden op bovenstaande foto's goedgekeurde hengsten zijn? Wow, is dat dat stamboek waar alle soorten, maten en rassen gekeurd worden?
Wat hebben die paarden met het KWPN gemeen? Het lijkt mij dat alles wat niet goed genoeg is bij het KWPN wel goed genoeg zijn voor dat EASP. Ik kan niet vrolijk worden van die paarden van het EASP. Is dat van dat stamboek waar de voorzitter zijn eigen paarden keurt?
Tja, dan kun je zo'n stamboek toch ook niet serieus nemen. En die voorzitter/keurmeester al helemaal niet.

En verder dan dit soort uitgekauwde bagger kom je niet? Probeer eens inhoudelijk te reageren. Ook al is je Nederlands kennelijk niet al best zal ik toch de moeite nemen om daarop te reageren.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 08-08-13 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt