newt schreef:@ Kimmekuh, Ik snap wel waarom je een jaar gewacht hebt, Ze is nu niet zo hele puppy meer, maar zoals Suzanne en Seven schreven, is ze op exterieur niet een sterwaardige merrie. Dan moet ze heel veel in beweging compenseren willen ze er toch die 70p aan geven. Niet geschoten altijd mis natuurlijk maar mijn advies is haar iig niet naar een stal te brengen voor keurings klaar maken, ben bang dat je veel kosten gaat maken wat je later weinig oplevert.
@ Arie53. Springpaarden zijn over het algemeen genomen gebouwd met een neerwaartse romprichting en toch een ster ondertreden achterbeen voornamelijk in galop. Dressuur gefokte paarden hebben een opwaartse romprichting waardoor ze ook zeer bergopwaarts lopen. Dit geeft ze meer de gelegenheid een voorbeen optimaal te gebruiken.
Toch ben ik van mening dat de mix gefokte paarden zoals dressuur paarden met ulft/ ferro of indoctro bloed een mooi compleet plaatje zijn. Die veel kracht en massa tonen en sterk op het achterbeen terug kunnen komen waardoor voorbeen actie veel kracht krijgt.
Een springpaard moet toch ook de romp en het front omhoog brengen, dan ga je het front toch niet topzwaar maken maken?