De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

essiedepessie

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:22

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:21

deze ;die is pas top !

Men_Sven schreef:
Zoo hier dan wat foto's waar ze helemaal opstaat!

Afbeelding
En wat is ze mooi <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 18:23

Dat is mijn nummer 1 ook :j

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:24

vind dat ook het knapste veulentje , plus die bonte :9

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:30

Wat een uitstraling ,fantastische schouder en bovenlijn heeft ze ! Het enige dat ik van de foto anders zou willen zien is wat meer nek .
Ik ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet :j

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 18:33

Ik ook wel, jammer dat we daar geen updates van gezien hebben

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:44

Suelza schreef:
CarolineP schreef:
Weer twee super mooie veulens!!!!

En dan zegt 6% in de enquête aan het begin van dit topic dat Totlas veulens tegenvallen...... -:(- :D

Vind trouwens de prijs van dat eerste veulen niet eens tegenvallen. ( het dekgeld in aanmerking nemen) Ja, ik weet, een foto is een "momentopname".

Tja, ik ben 1 van die 6%. Ik vind de nafok van Totilas idd tegenvallen.

In die zin, dat het prachtige veulens zijn, daar niet van, maar er staan dan ook wel schitterende, vooraf geselecteerde, merries achter.

Daarbij in het achterhoofd houdend dat de merrie zowiezo al 70% aan het veulen mee geeft. En als je goed naar de veulens kijkt, zie je overduidelijk de invloeden van de merries terugkomen.

Ik durf te betwijfelen of deze merries Totilas nodig hebben om goede producten neer te zetten. Wellicht zouden ze icm bijv. de vader van Totilas of bijv. een totaal andere hengst wel veel beter fokken.

Het enige wat mij opvalt en wat al eerder is gezegd, is de halsvorm en bespiering van een hoop veulentjes en dat is iets wat ik nu nog niet direct een pre vind. Totilas heeft duidelijk een merrie nodig die lengte meegeeft. Of hij nu echt de merries of enkel het stamboekpapier heeft verbeterd (als werelds beste dressuurpaard in de pedigree), ik weet het niet.

Maar nee, ik ben dus nog niet overtuigd van de kwaliteiten van Totilas, wel van de kwaliteiten van de moedermerries die bij de veulens horen, want nogmaals, dat zijn stuk voor stuk merries die ik graag op stal zou willen hebben...

Sorry ik lees het pas laat, maar het is toch niet te zeggen wat een moeder en wat een vader meegeeft? Dus ook of de moeder 70% meegeeft? Of is daar al naar gekeken, wat Totilas over het algemeen doorgeeft en hoe de merrie dat kan beinvloeden?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:26

Fokkerswijsheid...50% genen + 20% (op)voeding.

Hoe Totilas echt fokt weten we pas over een aantal jaren als zijn eerste nakomelingen in de sport lopen. Tot dat moment is het voor de eigenaar van Totilas en de eigenaren van de veulens alleen maar goed om de hype in stand te houden, want dat houdt de prijzen hoog.

Beter dan papa zullen de nakomelingen niet snel worden. Ik verwacht over een paar jaar een verlaging van het dekgeld en een normalisering van de prijzen van de nakomelingen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:44

Kendra schreef:
Fokkerswijsheid...50% genen + 20% (op)voeding.

Hoe Totilas echt fokt weten we pas over een aantal jaren als zijn eerste nakomelingen in de sport lopen. Tot dat moment is het voor de eigenaar van Totilas en de eigenaren van de veulens alleen maar goed om de hype in stand te houden, want dat houdt de prijzen hoog.

Beter dan papa zullen de nakomelingen niet snel worden. Ik verwacht over een paar jaar een verlaging van het dekgeld en een normalisering van de prijzen van de nakomelingen.

Ah op die fiets!
Maar die 50%.. wordt dat werkelijk zo nauw genomen? Stel dat de merrie/hengt een partijtje dominante genen heeft? Even over het algemeen. Omdat u al zei, dat dat pas bekend is als de nakomelingen in de sport lopen.

Maar hoe willen zij 'de hype' hoog houden? Jury's omkopen? (Ik noem maar wat, ben niet echt bekend in het fokwereldje)

Totilasfore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:48

@ amaze

what a dream foal ! Congratulations ! I am very impressed :-)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:33

amaze schreef:
Wat een uitstraling ,fantastische schouder en bovenlijn heeft ze ! Het enige dat ik van de foto anders zou willen zien is wat meer nek .
Ik ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet :j

http://www.fokpaarden.nl/web/index.php? ... &Itemid=86
een video... als een na laatste op de site

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:53

Model is beter dan de beweging, lijkt op de foto's trouwens wat bokbenig.

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:51

Heb qua beweging liever de Bretton Woods. De Totilas merrie is dus te koop zag ik. Dan misschien toch maar wachten op het schip met geld.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:24

vraagje,
ik persoonlijk had ook een andere beweging verwacht, en was ook onder de indruk van de foto's.
kan het komen door dit moment van zijn groei, ontwikkeling dat zijn beweging nu zo is?
hij is nu ook een stuk overbouwd, dus zou het kunnen dat als hij 4 is en alles klopt weer dat hij dan wel heel goed beweegt?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:16

Stevig merrietje hoor! Hele andere beweging als Guess vind je niet essie?
Blijft een zeer mooi kleurtje.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:29

dat is in alles een heel ander veulen ja, kan je niet erg vergelijken denk ik

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:13

Nee inderdaad. Zijn er inmiddels nog meer totilasjes gemeld eigenlijk?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:53

Salsa schreef:
Ik vind de veulens van Toot die ik tot nu gezien heb stuk voor stuk plaatjes. Erg mooie fokproducten die alleen echt uitstraling hebben.
Na mijn mening is niet alleen de verdienste van Toot maar ook van de goede bloedlijnen van de merries die ermee mochten fokken. Je hebt op deze manier gewoon een weloverwogen veulens die van hun voorvaderen al veel meekrijgen. (zouden ze imo met meer hengsten mogen doen om het beste uit de bloedlijn te halen) Wil niet doorzeuren over het dekgeld want dat vind ik echt ieders eigen keuze en snap heel goed dat deze keuzes worden gemaakt. Maar ik kan pas als ik de eerste veulens straks onder het zadel zie pas een mening vormen of het toch hoge dekgeld het waard was. Ik blijf ze iig vol interesse volgen!

Hier wil ik even op inhaken.
Door de eerste jaargang van Totilas zo exclusief te houden dmv geselecteerde merrie's, heb je minder risico op "verkeerde" veulens.
Persoonlijk vind ik dat een heel goede zet, zo houd je het papier een beetje exclusief(=altijd een markt voor) en op deze manier kun je over enkele jaren zien met welke bloedlijnen Totilas het beste matcht.
In mijn optiek zouen ze zoiets voor alle hengsten in moeten voeren, want de Jazzen bijvoorbeeld, daar lopen hele goede tussen maar ook eersteklas misbaksels.
Dat is zonde, en zo krijgt een hengst een wisselende naam.
Uiteraard blijft fokken altijd gokken, maar op deze manier kun je eventuele problemen en verkeerd uitpakkende kruisingen v/d bloedlijnen vroeg aanpakken en er naar handelen.
Helaas word het dekgeld dan ook van een iets andere prijs, maar imo voorkom je dan ook de zogenaamde fokkerij voor de slacht.

On topic:

Ik ben erg fan van Totilas, en de veulens vallen mij heel erg mee.
Voorgaande "top"hengsten hebben weleens slechte veulens geleverd, uiteraard bij niet geselecteerde merrie's, maar wat ik hier aan materiaal voorbij zie komen daar ga ik toch wel even voor op het puntje van mijn stoel zitten hoor.
Essiesilly heeft bijvoorbeeld echt een waanzinnig veulen in mijn ogen, evenals die zwarte die op de laatste pagina nog een keer voorbij kwam.
De bonte vind ik ook erg interessant, alleen helaas te weinig beeldmateriaal van gezien om een goed oordeel te vellen.

Kirsten_Ches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:04

vickylover schreef:
janderegelaa schreef:
Eerste bonte Totilas veulen geboren.

De merrie Harvey's Gazelle, een dochter van Ivoor (v. Samber ) heeft afgelopen week het leven geschonken aan een platenbont zwart merrieveulen van Totilas.

De eigenaar is Carole Dagless uit Engeland van OSO Stud.

Afbeelding
Afbeelding

wauw dit vind ik de mooiste tot nu toe :j

sluit ik me volledig bij aan wat een prachtveulen! ik kwijl er helemaal bij weg zou hem graag weer willen zien als hij 5 jaar ofzo is.
het veulen op de eerste pagina vind ik ook heel mooi.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:07

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Totilas X Farmer in beweging erg tegen vind vallen.
Dat was het veulen "op de camping" waar iedereen zo enthousiast over was.
Guess Who is wat mij betreft de beste die ik in beweging gezien heb.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:46

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 01:20

Ulissa schreef:
Deze is ook niet verkeerd.
Uit een tuiger merrie :+
http://www.youtube.com/watch?v=3zgB8xPwYZk

of het goed is weet ik niet maar die man vind ik echt droog!
Om toch nog iets toe te voegen anders voel ik mij ook zo nutteloos, ze lijkt mooi te bewegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 01:29

Ulissa schreef:

Wat een galop heeft dat veulen <3

Die bonte is ook niet mis. Hopelijk zien we ze terug in de hoge dressuur. Het is lang geleden dat ik daar nog een bonte heb gezien :P (eigenlijk nog nooit :+)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 06:28

vickylover schreef:
vind dat ook het knapste veulentje , plus die bonte :9

Heb je een link naar de bonte??

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 06:30

DeMolenhoek schreef:
Ulissa schreef:

Wat een galop heeft dat veulen <3

Die bonte is ook niet mis. Hopelijk zien we ze terug in de hoge dressuur. Het is lang geleden dat ik daar nog een bonte heb gezien :P (eigenlijk nog nooit :+)

Ben hard bezig met mijn bonte,dus wie weet over een poos?! ;)