Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Jeetje die Wynton valt wel tegen zeg, wat een gewoon dier. Maait nog ook, geen overtuigende beweger en vind hem nog wat vast in zijn lichaam en onrustig in de aanleuning. Valt me echt tegen.
De Negro kan erg goed galopperen maar voor de rest is het ook niet veel. Maakt zijn passen niet af in draf, weinig ruimte en loopt erg te rommelen aan de voorkant.
Ik zal wel extreem kritisch zijn maar als dit de creme de la creme is, is het triest gesteld met de KWPN populatie.
Suzanne F. schreef:Hm ja oke maar als je bijv. naar Charmeur kijkt, dat vind ik nou een aansprekende jonge hengst. Loopt met lossigheid, veel techniek, balans en is gewoon simpel gereden een heel talentvol paard. Zulke wil ik zien. Geen hele normale beesten die je kan triksen en dat ze dan goed gaan lopen. Een ggk hengst moet in mijn ogen al een talent zijn zonder triksen.
s0173957 schreef:Dat een 3jarige het moeilijk heeft als er druk op gezet worden, is dat niet de meest normale zaak ter wereld?
Suzanne F. schreef:Maar ja dan nog vind ik een hengst niet zo achteruit moeten gaan als er een andere ruiter op zit. Zo beroerd rijdt hij niet.
smeetjoew schreef:Maar dat is toch al een tijdje zo? Vind de laatste drie-vier jaargangen allemaal erg gewoon. Maar ze worden voor de verrichting ook heel "gewoon" gereden omdat het er puur omgaat wat de aanleg van de hengst zelf is. Denk dat als je er wat meer aan zit, je er veel meer uitkrijgt, maar dat willen ze express niet, naar mijn weten.
Want vind dat hengsten die uiteindelijk ggk worden, veel daarvan later wel opvallen in jonge paardenwedstrijden en shows.
vur schreef:Toch zien ze er kennelijk iets in. Trouwens, Ferro liep ook diep bedroevend in de draf en je weet hoeveel talent hij uiteindelijk had voor piaffe en passage en ook de Jazz was erg matig (en nog) in het achterbeen (slepend) en je ziet hoever die en zijn nakomelingen komen. Dus tja, wanneer doe je het goed? Het gaat erom wat ze in de hoge sport doen en hoe hij het vererft aan zijn nakomelingen. De tijd zal het dus leren of ze goed hebben gekozen.
Suzanne F. schreef:s0173957 schreef:Dat een 3jarige het moeilijk heeft als er druk op gezet worden, is dat niet de meest normale zaak ter wereld?
Ja vind ik wel.
Oke dus op de fimpjes is de testruiter aan de gang en niet de normale ruiters? Dan zou het te verklaren kunnen zijn.
Maar ja dan nog vind ik een hengst niet zo achteruit moeten gaan als er een andere ruiter op zit. Zo beroerd rijdt hij niet.
s0173957 schreef:Da's denk ik idd Van der Meer ja,op de filmpjes.
Ik vind de opzet van de test super, ideaal om vele info te vergaren... maar ik hoop dat die hengsten erna wel enkele maanden complete rust krijgen, want op zo'n manier jonge hengsten doorwerken is ze naar de knoppen doen...
Kajanus schreef:Je weet niet hoe Patrick ze even aanknijpt en wat druk erop zet en dat is best moeilijk voor die veels te jonge dieren. Ik zou ervoor zijn om ze pas met vier jaar aan te leveren.