Ja, dat sowieso. Wat voor een hoofdstel doen jullie in, met of zonder neusriem/sperriem. Ik had zelf bedacht om een hoofdstel met neusriem, zonder sperriem te gebruiken, maar ik weet niet wat gebruikelijk is.
urobi
Geplaatst: 23-05-11 13:27
heel vaak wordt er een hoofdstel aangedaan zonder sperriem dat staat mooier
Suzanne F.
Geplaatst: 23-05-11 13:37
Ik voer geen haver. Ik heb trouwens een keuringshoofdstel, maar met een gewoon hoofdstel haal je de sperriem er idd uit.
Zo een heb ik er ook, alleen is dat geen aanrader voor paarden met een wat klassieker hoofd om het zo maar te noemen . Merrie die wij dit jaar voorbrengen gaat ook met een gewoon hoofdstel zonder sperriem. Zo'n fijn hoofdstelletje staat als een vlag op een strontschuit op een minder fijn hoofd. Zelfde geldt IMO voor een hoofdstel zonder neusriem, daar moet je paard wel het hoofd voor hebben.
Onze merrie staat op granenmix en daar zit al haver in.
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 23-05-11 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Stephtj
Geplaatst: 23-05-11 13:55
Wat een mooie Suzanne F
Mijn merrie zal deze om krijgen:
Anoniem
Geplaatst: 23-05-11 13:55
Ben ik met je eens!
En bij een bles doe ik meestal wel een neusriem, dan breekt het.
urobi
Geplaatst: 23-05-11 14:03
wij hebben bij de paarden die wij voorbrengen altijd een normaal hoofdstel aan zonder sperriem, de neusriem passen wij aan aan het hoofd van het paard.Dit jaar hadden we een merrie met een redelijk recht hoofd en wat lang daar hadden wij een brede neusriem voor gepakt(ik moet zeggen dat ik dat voorbreng hoofstel wel heel mooie vindt, maar wat er al gezegd wordt het past niet bij alle paarden even mooi)
Suzanne F.
Geplaatst: 23-05-11 14:05
sarabande schreef:
Dat lint krijg je erbij????
Lintje mag je van mij zo hebben hoor.
_Jamillaaa
Geplaatst: 23-05-11 14:15
Sorry het staat misschien hier al ergens genoteerd maar hoop dat er toch iemand nog even wilt reageren op mijn vraag Ik doe voor eerste keer mee met mijn 5jaarse Montreal x irco polo, doe met haar de dressuur mee mijn vraag is welk houdt dit juist in? welke proef of welk moet je doen? heb totaal geen idee!
Ik val hier ook binnen, dit jaar nog niets, volgend jaar hopelijk met mn E-tje naar de keuring. Ben afgelopen zaterdag op de merriekeuring in Wamel geweest en het was opvallend hoeveel merries er in over conditie werden aangeboden. Dit is echt geen gezicht! Qua hoofdstellen ook vanalles voorbij zien komen. Afstemmen op je eigen paard is in mijn ogen ook een must.
Ik vind het voor de keuring niet mooi zo'n heel hoofdstel. Ik sloop de hele neusriem er altijd af.
gr_roos
Geplaatst: 23-05-11 14:56
Die van mij blijft gewoon 24/7 buiten. Eventueel met regen onder dek, maar als die naar binnen moet dan valt ze vreselijk in. Ik krijg er nu al bijna geen voer in, het enige wat ze wil is gras. Is een merrie die gauw schraal wordt, dus voor kan het echt geen kwaad.
Ik twijfel over het hoofdstel, pony heb ik destijds met alleen een bakstuk en bitje voorgebracht. Stond bij hem super, voor mijn merrie ben ik er nog niet uit. Heb nog ruim een maand en misschien kan ik wel niet heen omdat ze bij de hengst staat.
De mijne blijft tot het laatst ook overdag op het land of ze moet er echt dik van worden maar tot nu toe geen last van.
Over het hoofdstel twijfel ik ook maar ik denk toch een gewoon hoofdstel maar dan zonder sperriem.
Stephtj
Geplaatst: 23-05-11 15:36
Mijn merrie blijft ook nog 24/7 buiten. Gaat enkel dag voordien op stal. Ze staat op een schrale weide. Krijgt nog wat krachtvoer met lijnzaadolie voor haar vacht. Ze wordt de dag voordien mooi gewassen. En 's ochtends beginnen we met dotten.
manueeltje84
Geplaatst: 23-05-11 19:37
sarabande schreef:
Thuis toch
Bedoelde meer welke regio. Zijn toch datums aan verbonden in welke regio ze de thuis keuringen doen
Mosh
Geplaatst: 23-05-11 20:49
Mijn merrie krijgt gewoon haar eigen hoofdstel om. Zo'n voorbrenghoofstel gaat niet passen ivm breed tussen de ogen Ze staat nu overdag met haar vriendinnetje in de wei, op een niet te dik stuk. Ze moeten beide naar de keuring, dus dat komt mooi uit. Ik heb ze voor de thuiskeuring een week in de paddock gehad en daarna zagen ze er perfect uit. Zaterdag ga ik haar wegbrengen naar een trainingsadres en ik ben benieuwd hoe ze er voor staat op de 23ste!
Via het JongKWPN heb ik deelgenomen aan een training voor het voorbrengen, dus ik heb besloten om mijn Scandic merrie, die het Gelderse paard gaat, zelf voor te brengen als het zo ver komt. Mijn conditie is in ieder geval goed genoeg, haha.