Bucephalus schreef:[*olduser*]:
Daar sla je de spijker op zijn kop. Je kunt pas echt zien wat er werkelijk gebeurt, als je beeldje voor beeldje afspeelt. Wat er zo op het eerste oog uitziet als een behoorlijke proef blijkt in werkelijkheid bij vertraagde beelden een heel ander beeld op te leveren van de zware onderdelen. Van de drie Nederlandse Grand Prixpaarden was er eentje dat de oefeningen op de juiste manier uitvoerde. De piaffe bijvoorbeeld was mooi gedragen, werd in de juiste tact uitgevoerd en gaf een mooi evenwichtig beeld. De andere twee voerden de oefeningen niet goed uit, omdat ze het niet konden! Het had niets te maken met het tijdstip van de opname, trucage of andere factoren. Deze paarden waren gewoon niet tot dragen in staat! Waarom ze dan die oefeningen wel uitvoerden? Inderdaad, onder invloed van de ruiter. Alle drie paarden met superkarakters. De ene fluitend door de baan en de andere twee... Wel, als je je telkens voor je baas wringt in de meest onmogelijke posities, als je hele zware hulpen (lees sporen) met lijdzaam geduld verdraagt, probeert te doen wat er van je gevraagd wordt, terwijl je er niet toe in staat bent, als je elke keer weer tot het uiterste gaat zonder het bijltje erbij neer te gooien... nou dat noem ik nou een superkarakter.
Het dunkt mij dat deze paarden meer verdienen dan een topverzorging.
Op dit verhaal heeft Suzanne F wat mij betreft het perfecte antwoord gegeven.
Verder kan ik er nog aan toevoegen dat deze paarden zeker een topverzorging krijgen. Het blijken aan te kunnen want het overgrote merendeel wordt in goede gezondheid oud.