[TI] overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:13

ik denk dat je een verstandig besluit hebt genomen...en dan niet perse omdat ik vind dat je je ruin moet houden.
Echter ik denk wel dat het voor hem het meest eerlijk is dat je de tijd neemt om een superfijn nieuw huisje voor m te zoeken OF een oplossing samen met z'n oude eigenaresse die hem terug wil...
Je hebt geen klik met hem...dat is geen schande lijkt me...ook niet als het een goed paard is en een mooi paard en wat dan ook. Als de klik er echt niet is en je vind bij hem niet wat je graag zou willen, dan is het ws niet alleen voor jou fijner als je op den duur wel een paardje hebt die goed bij je past, MAAR ook voor hem, dat hij een nieuw baasje krijgt die bij hem juist alles vindt wat hij/zij zoekt en daardoor optimaal plezier aan hem beleefd.
Ik heb wel het idee dat je, ondanks dat je toch graag iets anders zou willen, wel gek met hem bent. En persoonlijk denk ik dat je je nu gewoon eerst voor de volle 100% moet gaan inzetten om een fijn nieuw thuis voor hem te zoeken of die oplossing met oude eigenaar en pas DAN echt serieus naar een leuke Tinker gaan zoeken. Dan kun je er ook voor de volle 100% voor gaan.

Geloof me...er worden zoveel (en een heleboel leuke en mooie) Tinkers aangeboden....die ene leuke ga je vast vinden!
Misschien nu bij een aantal bokkers langs gaan en de verschillende Tinkers eens bezoeken! Kijken welk typetje je het meest aanspreekt etc.

En ik denk dat het voor jou het meest fijn is om een Tinker te zoeken die in ieder geval al wat stabieler (ietsie ouder...en daarmee bedoel ik niet perse ECHT oud hoor hahaha) is en een goede leeftijd heeft om bereden te worden.
(een van bijv. 4,5/5 jaar of ouder).

Ben wel benieuwd hoe het nu verder zal gaan :D
Of je een goed huis vindt voor je ruin en je een leuke Tinker gaat vinden! :D

coydog

Re: overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:25

Ik denk ook dat het verstandiger is om meer tijd te nemen
En er zijn tinkers van 3 die net zo betrouwbaar zijn als een "ouwe"
Heb het bewijs rondlopen, hij stond ooit te koop omdat ik er te weinig in vond zitten maar hij werd door mijn vriend ingepikt die heel weinig ervaring heeft, samen is het een perfecte combi
Zo een kan ook op jouw pad komen, gun het de tijd

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 23:42

Jayney schreef:
onley schreef:
Dankje lonan,
ik had mijn ruin indd gekocht om hem ook nooit weer eens weg te doen, hij was jong maar toch heeft die mij uitgezocht
waarom geen idee, hij stond op een wei met 6 hengsten en hij was de enige die direct op me af kwam in een lekker galopje.

dus het zit me gewoon erg hoog dat de klik er niet is met het rijden.
maar ik heb ook met die stal gesproken dat ik nog een x zou komen kijken naar Mena en niet alleen naar Mena Gezien de tinkerhoeve daar in de buurt ligt kijk ik dat daar ook even heen kan, en ook even bij stalnijmegen langs :o

verder ga ik wel weer eens grondwerk doen met mijn ruin om die verstandhouding weer op 1 nivo te krijgen
Heb me ook een touwhalster besteld hier voor.

Kom je dan toevallig ook in de buurt van sommeren eind? want daar heb je nog een grote goeie tinker fokkerij (familie kanters) zitten die veel leuke paardjes te koop heeft.

En als je een keer naar limburg gaat is het zeker waard om even langs john van vlimmeren te rijden die heeft ook veel leuke tinkers te koop ;)

Succes ermee

ik woon in limburg (nou ja ernaast dan)
haha heeft die een website dan of zo?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 23:47

Mijn ruin is alles voor me en heeft in moeilijke tijden geholpen
er waren ook zeker wel goeie tijden, maar die klik onder het zadel was er nooit.

Daarbij toch doorgezet maar ergens houd het op ja.
En ik ben zeker wel dol op hem meer als menig zich kan bedenken, Het doet me dan ook erg veel pijn dat die klik er niet is onder het rijden wat ik wel graag zou willen hebben.

Ik weet hoe die klik voelt, en hoe het voelt als een paard zich voor de volle 200% voor je inzet, mijn ruin doet dit helaas niet wat ik gewoon jammer vind.

Maar ik ben ervan overtuigd dat ik met zijn vorige eigenaaresse er wel uit ga komen (die had spijt dat ze hem had verkocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:04

Als de klik er niet is Onley, dan is het er niet. Dat kan gebeuren, geeft niets. Maar je houdt erzelf uiteindelijk een fijner gevoel aan over, als je voor hem eerst iets goeds zoekt.
Als je dat gevonden hebt, dan ligt heel tinkerland voor je open en koop je al met veel meer plezier een nieuw paard.

Veel succes, komt vast helemaal goed :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 00:10

daar twijfel ik niet aan dat komt zeker goed :D

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:13

nou...wat Renate (Mindim) daar in 2 zinnen zegt, wilde ik in dat hele verhaal hierboven nou ook zeggen! haahahhaaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:14

Ik ging voor een bont merrieveulen en kwam thuis met een zwarte hengst.
Ik val voor dieren, ook al is dat niet altijd even verstandig, ik ga ook niet bij puppies kijken,want dan ben ik verkocht.
Mijn man gaat mee en houdt me met beide benen op de grond, anders liep hier al veel meer beestengespuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:15

IndianaJones schreef:
nou...wat Renate (Mindim) daar in 2 zinnen zegt, wilde ik in dat hele verhaal hierboven nou ook zeggen! haahahhaaha

Ik wilde bij jouw bericht 'amen' zeggen, maar dat wordt dan weer verwijderd :D

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:34

Mindim schreef:
Ik ging voor een bont merrieveulen en kwam thuis met een zwarte hengst.
Ik val voor dieren, ook al is dat niet altijd even verstandig, ik ga ook niet bij puppies kijken,want dan ben ik verkocht.
Mijn man gaat mee en houdt me met beide benen op de grond, anders liep hier al veel meer beestengespuis.

hihi hier een man die net zo gek is als mij.. dus we hebben geen steun aan elkaar als er eigenlijk nee gezegd moet worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:37

Ach, achteraf is het vaak maar goed, men biedt me altijd alallerhande dieren aan(dumpen is beter woord).En je kan nu eenmaal niet alles redden. Alles heeft verzorging nodig en de geldboom staat er niet op die hoogte :o

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:46

onley schreef:

http://www.destoeterij.nl
dat is die van john, hij heeft inderdaad hele leuke paarden staan.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:49

furyke schreef:
onley schreef:

http://www.destoeterij.nl
dat is die van john, hij heeft inderdaad hele leuke paarden staan.

Dat is hem inderdaad zeker een kijkje waard ;)

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:58

Lonan schreef:
Onley, ik denk ook dat je een verstandige keuze maakt.
Wel/niet wat maakt het uit unicumW. Ik snap haar twijfels wel. Het is niet niks een paard weg doen die je al jaren hebt ook al is de klik er niet, de meeste mensen kopen niet een paard met de veronderstelling het over een aantal jaar te verkopen toch ? Teminste zo denk ik niet.

Ik heb ooit ook een paard moeten verkopen omdat de klik er niet of niet meer was,dat heeft mij ook heel veel twijfels gegeven, wel/niet. Ik denk dat de meeste mensen het woord handelaar in het verkeerde keel gat is geschoten, en dat er daarom soms zo fel werd gereageerd...tja..das ieder zijn keuze denk ik dan...ik snap dat dat voor Onley op dat moment de beste/makkelijkste geboden oplossing was.

Ik wens je veel wijsheid, en ben zeer benieuwd hoe je zoektocht gaat verlopen, heel veel succes.

ik bedoel ook niet dat die twijfels wat uitmaken, ik bedoel dat het beter is om rustig na te denken wat ze eigenlijk ECHT wil..
dus dan is het beter om te wachten en niet zomaar snel een ruil te doen ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:57

het is moeilijk hoor
ik krijg mena niet uit me hoofd maar goed

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:39

ik heb je een PB gestuurd ivm adres Tinkerfarm
grtz ;)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:41

Ik was even benieuwd...of er al veranderingen hadden plaats gevonden ...of je bij andere tinkers bent wezen kijken of wat dan ook ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:26

Ben ook heel beneuwd hoe alles verder is afgelopen.

Ik snap ook heel goed dat het heel moeilijk is.
Mensen begrijpen ook niet altijd alles.
Ik heb twee pony's met de ene gaat het super maar met de ander niet.
Voor hem kan ik niet genoeg leider zijn en door gebeurtenissen en lichamelijke beperkingen gaat het allemaal niet.
Ik moet voor hem ook een super goed thuis zoeken maar het blijft een moeilijk iets.
Een auto verkopen is veel makkerlijker, ha, ha.
Die staat nu ook te koop. :D :D :+

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 13:30

nee ik ben nog nergens gaan kijken ik heb het laten bezinken
het is toch niet even een meubelstuk of een auto wat je zomaar inruilt voor een nieuwe,
Daarbij ben ik dol op mijn ruin ondanks de klik die er niet is.
momenteel zit ik ook erg krap in de tijd en ben ik nog nergens aan toe gekomen,
Maar ik ga zeer zeker nog naar meerdere tinkers kijken