Najaarsonderzoek 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: Najaarsonderzoek 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:52

Zijn we hier taalkundig aan het ontleden of volgen we het verrichtingsonderzoek ;)?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:48

Gaan ze eigenlijk net als in Ermelo van die kijk/presentatiedagen houden?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:25

Die hebben ze ja. Het zou ook niet logisch zijn om dat halverwege het jaar te veranderen. Dan zouden ze dat per volgend jaar aan moeten passen :)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 19:51

liliputter schreef:
Die hebben ze ja. Het zou ook niet logisch zijn om dat halverwege het jaar te veranderen. Dan zouden ze dat per volgend jaar aan moeten passen :)

Ik vind het ook een prima opzet, niks mis mee.
Zie uit naar de eerste presentatie/kijkdag, zijn er al data's bekend?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:53

Dat vroeg ik me eerlijk gezegd ook al af... Ben benieuwd hoe de hengsten zich 'ontwikkelen' in deze paar weken.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:54

liliputter schreef:
Dat vroeg ik me eerlijk gezegd ook al af... Ben benieuwd hoe de hengsten zich 'ontwikkelen' in deze paar weken.

ben ik ook wel benieuwd naar!

de florencio is een hele fijn! en vind de lingh ook een mooi, fijn paard! ben benieuwd hoe bordeaux zich blijft ontwikkelen.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:50

Heeft iemand hier toevallig foto's / films van Berlini, de berlin ? :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:51

Stuur Yvonne even een pb!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:59

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:42

ah dankjewel !

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:25

TICKELS schreef:
Zie uit naar de eerste presentatie/kijkdag, zijn er al data's bekend?

Yep, vandaag op de site gezet:

Citaat:
Beoordelingsdagen verrichtingsonderzoek bekend
19-10-2009

Eén of meerdere leden van de hengstenkeuringscommissie zullen op de hieronder vermelde data aanwezig zijn om de hengsten te beoordelen.

Woensdag 21 oktober: 8.00 uur springcommissie

Donderdag 22 oktober: 10.00 uur dressuurcommissie

Dinsdag 27 oktober: 8.00 uur dressuurcommissie

Woensdag 28 oktober: 8.00 uur springcommissie

Maandag 2 november: 9.00 uur tussenpresentatie

Dinsdag 10 november: 8.00 uur springcommissie

Woensdag 11 november: 10.00 uur dressuurcommissie

Woensdag 18 november: 8.00 uur springcommissie en aansluitend dressuurcommissie

Woensdag 25 november: 9.00 uur eindpresentatie

Komende donderdag is ook de eerste wedstrijd van de GMB-hengstencompetitie in Assen. Om voor belangstellenden aan beide evenementen de tijden op elkaar af te stemmen zal de dressuurcommissie donderdag om 10.00 uur starten met de beoordeling van de dressuurhengsten. Vanaf 8.00 uur is de dagelijkse training van de springhengsten. De GMB-hengstencompetitie in Assen start om 14.00 uur met de Z-dressuur.

(KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:21

Dank je wel Margreet B!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:43

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:50

Dank je wel margreet!

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:41

amaze schreef:
Ik mis (achteraf )Rosengold . http://www.dalhoeve.nl/hengst_details.p ... Paardid=15
Die was toch aangewezen. Ik heb ergens (op de site van de Dalhoeve?) Dat hij aan het najaarsonderzoek mee zou doen.

Ik heb gehoord dat hij momenteel in Duitsland aan een Leistungstest deelneemt.
Als hij die positief afsluit kan hij in Nederland aan een verkort onderzoek meedoen. 8-)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:05

Gaat er morgen iemand foto's maken toevallig?

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:07

Afbeelding
Afbeelding

Nog een mooie foto van Brenado, de United x jazz en Baron, de Johnson x sultan !
Ik vind het wel een super gaaf beest hoor, die united ! :j

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:19

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:21

Vertel Margreet! Kun jij ons een verslagje geven? (foto's?)

Vind de 2 hengsten hierboven heel aansprekend! Lijkt alsof ze zich alweer iets meer ontwikkeld hebben vergeleken met de laatste keer!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:24

liliputter schreef:
Vertel Margreet! Kun jij ons een verslagje geven? (foto's?)

Vind de 2 hengsten hierboven heel aansprekend! Lijkt alsof ze zich alweer iets meer ontwikkeld hebben vergeleken met de laatste keer!

Die foto's zijn niet van vandaag, daar zit de eigen amazone er nog op. (Ze staan ondertussen al weer twee weken in Stegeren, dus die foto's moeten al van even geleden zijn.)

Ik heb geen foto's gemaakt vandaag.. (ook geen filmpjes trouwens). Even een beknopt verslagje dan, moet even graven in m'n geheugen want was vanmiddag ook nog naar Assen.

Als eerste zaten de Johnson en de United x Gribaldi er in, de Johnson heb ik niet heel goed op gelet, ik kwam wat later binnen en hij stopte iets eerder dan de United.. Viel me op dat ie wat op de kop liep, dat is het enige wat me zo is bijgebleven.

De United x Gribaldi (Bordeaux) was veel rechter dan de voorgaande keren, op de rechte stukken spoorde hij gewoon! In de hoeken trad hij nog wel wat met z'n binnenachterbeen in het midden, maar dat doen de meesten nog. In galop achter nog een beetje wijd en in stap schaatst ie nog wel steeds (zet ze nét iets aan de buitenkant van de afdruk van de voorhoeven, waarbij hij ook váák de voorhoeven aantikt), maar ik vond de draf al veel beter. Moet daar wel bij opmerken dat hij vooral ontspannen en wat langer/lager gereden werd, ik weet dus niet wat hij doet als er wat meer druk op komt (wat wel het geval was bij de presentaties, toen hij dus wel nog heel breed ging).

London-Dance: had zowat de hele tijd z'n tong naar buiten hangen, werd op een africhtingsneusriem gereden. Naar mijn idee nog steeds te gewoon... zeker voor een 4-jarige. Geen heel bijzondere gangen en dan ook nog eens het kruis hoger dan de schoft. Was wel erg braaf, keek nergens naar.

Brentano, de United x Jazz: was heel gespannen, durfde eerst niet langs de tribune (die ondertussen is gebouwd :) ) en is er uiteindelijk ook niet fatsoenlijk langs gekomen. Wat in het begin nog als 'oprechte' spanning leek, kwam uiteindelijk op mij over als een spelletje, hij bleef maar etteren. Kortom: niet te rijden.

Beau, de Lingh: was niet rad en verliet de baan na een paar rondjes. Was bij het longeren erg vervelend met z'n hoofd (gooide 'm telkens de lucht in), wellicht mondproblemen?

De Florencio: braaf, rustig dier. Wat kort voorbeen en wordt daardoor in draf wat gewoon, loopt nog een beetje op de kop. Wel weer een machtige galop! Eigenlijk de enige met een beetje hengstenmodel.

De Uptown: ook braaf rond te rijden, niet heel bijzonder in uitstraling, maar wel een (naar mijn mening) mooi model. Het viel me op dat z'n linkerachterbeen wat naar buiten gedraaid lijkt te zijn, alsof hij een beetje scheef staat. Had een verdikking boven zijn rechterknie (voorbeen), maar leek er geen last van te hebben.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:27

Jammer van de Lingh en de United x Jazz, maar ze zijn nog jong en ook pas net daar. Dus ze hebben de tijd :)

Die foto's zijn inderdaad niet van vandaag, dat wist ik al! Maar vind ze op die foto's wel al beter lijken dan tijdens de 1e selectie.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:27

Bedankt voor je verslag Margreet, erg fijn!! :)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:27

Jammer dat de Lingh niet rad was, daar was ik ook erg benieuwd naar.
Bedankt voor je verslagje Margreet!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:11

Bedankt voor je verslag Margreet!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:15

Ik ben deze week in Stegeren geweest en het beeld is nog precies zoals vorige week. Alleen de volgende aanvulling: De Lingh is weer rad: de draf kwam er bij hem nu niet zo goed uit (maar dat zal een momentopname geweest zijn, gezien zijn problemen vorige week en de draf die hij eerder heeft laten zien). Galopperen (en stappen) doet hij inmiddels super.

Bordeaux liep geweldig. De Johnsson maait/schept met zijn voorbenen in draf. Voor de rest het verslag van MagreetB van vorige week doorlezen, dat klopt nog exact met wat ik gezien heb.