[TI] Herkent iemand deze tink?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: Herkent iemand deze tink?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 01:40

Ach jee ;(
Ongelovelijk, maar hij heeft zn rust nu indd..
Je hebt er vrede mee en jij en de DA hebben gedaan wat jullie konden.
Hij was een lieverdje en nu is ie een lief engeltje wat altijd over je zal waken zoals jij over hem deze 5 dagen gewaakt hebt.

Je bent een topper! :(:)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 01:46

Gaat wel goed hoor, ik ben eigenlijk vooral nog steeds boos.
Bolero is nu vrij bedenk ik maar en daar heb ik hoe gek het ook klinkt vrede mee.
Ik heb hem maar kort gehad en weet dat ik goed heb gedaan, had hem uiteraard nog 20 jaar hier gehad, lekker op de wei bij mijn andere tinkies.

Voor hem kwam de hulp te laat, misschien als ze hem eerder op het inet hadden gezet had hij wel op tijd geholpen kunnen worden, dat zijn wel dingen waar ik aan denk, maar ja als de mensen die dit hebben zien gebeuren wat meer gevoel zouden hebben , had dit nooit gebeurd.

IK hoop dat we met zijn alle allerter zullen zijn op dit soort dingen en niet denken van een andere red het dier wel, maar trek ergen saan de bel, bij mensen die bij machten zijn er iets aan te doen, of desnoods vang het dier tijdelijk op om daarvan uit een oplossing te zoeken.
Als ik volgende week weer zoiets tegen kom dan zou ik het weer doen, maar het erge is je gaat zo houden van zo`n dier in korte tijd, dat je er dan afscheid van moet nemen ja dat doet pijn, ook na 5 dagen en de manier waarop is niet nodig geweest.
Als een dier 30 is en op dan kan ik er mee leven, maar 4 jaar dat kan en mag toch niet.
Dus ja zit eigenlijk met steeds meer vragen , het waarom????

Ik heb contact gehad met de handelaar om te vragen hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar die zegt , o ik wist dat hij er erg aan toe was maar zo erg had hij niet verwacht, ja wat moet je dan, hij had hem nog maar 2 weken en daarvoor heeft hij ook kort ergens anders gestaan , wie let er dan op zo`n hoopje , dat is een ding geworden, waar ze zo snel mogelijk vanaf moeten en verkopen met een andere partij paarden , dan valt hij niet op en willen ze er toch nog aan verdienen.
IK heb ook gevraag of we dit niet netjes kunnen oplossen, dat ik wist wat ik kocht, maar niet dat het al zo ver was en naar 5 dagen de lust om te leven heeft verloren.
Ik zal zeker het aankoop bedrag niet terug krijgen, dat verwacht ik niet, maar misschien en te gemoed koming , kan ik weer de DA van betalen desnoods, maar ja ik reken nergens op en mocht het wel zo zijn is dat misschien een pleister.
Als ik het van te voren had geweten had ik het ook gedaan en hem waarschijnlijk gelijk laten inslapen, maar je ziet altijd hoop als mens , maar als de ander het opgeeft en niet meer wil vechten , ja dan is het over en uit toch?

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 03:50

jeejtje, ik heb net heel deze topic gelezen, ik dacht dit beest krijgt een goed leven, na zoveel lijden, ik las dat hij al een beetje praatjes kreeg, dus ik dacht dit komt goed, tot ik op de volgende pagina keek, ik werd gelijk boos, dat iemand zo voor een dier kan zorgen(zorgen kan je het nog niet eens noemen) ik ben blij dat je hem hebt gevonden, en hem nog 5 fijne dagen hebt kunnen geven, kwam je hem trouwens gewoon via mp tegen? heel veel sterkte toegewenst

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 07:53

Goh.. Hier een stille meelezer..
Ik wil je heel veel sterkte wensen, vind het super dat je een poging hebt gewaagd, en dat je je nek uit hebt gestoken. En met mij mijn moeder, elke keer kijken of er al nieuwe updates waren. Jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar nogmaals, super dat je hem een kans hebt gegeven, en die korte tijd dat hij er was, heeft hij wel liefde gekend, als ik hem zo zag, zou je denken dat hij dat al lange tijd niet meer gehad heeft.
Nogmaals veel sterkte.

Liefs,
mij

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:09

Ooh, ik lees het nu pas..wat erg ;( .
Veel sterkte :(:) .

Zelfs al wist je wat je kocht, volgens mij kun je zelfs dan nog je aankoopbedrag geheel terugvorderen bij de handelaar. Je wist namelijk niet dat hij er ZO erg aan toe was, dat hij het niet zou overleven. Daarbij komt dat je ook nog DA kosten hebt gemaakt.

En in mijn ogen is de handelaar net zo schuldig eraan dat het dier er zo verschrikkelijk uitzag. Al heeft hij hem maar 2 weken gehad. Hij had meteen met de behandeling van het dier moeten beginnen en hem niet nog 2 weken er zo bij laten staan en dan verkopen om een ander het te laten opknappen.

Ik hoop dat ze erachter kunnen komen van wie hij nu allemaal geweest is. Want dit moet al heel lang geduurd hebben, wil een paard er aan onderdoor gaan. Al de vorige eigenaren zijn er dus schuldig aan! :(
Ik kan daar zo boos en verdrietig om worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:14

arme vent mag hij rusten in vrede, mag hij zorgeloos galloperen op de eeuwege weiden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:07

Ria.... diep respect +:)+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:15

midgie schreef:
IK heb ook gevraag of we dit niet netjes kunnen oplossen, dat ik wist wat ik kocht, maar niet dat het al zo ver was en naar 5 dagen de lust om te leven heeft verloren.
Ik zal zeker het aankoop bedrag niet terug krijgen, dat verwacht ik niet, maar misschien en te gemoed koming , kan ik weer de DA van betalen desnoods, maar ja ik reken nergens op en mocht het wel zo zijn is dat misschien een pleister.

Dat de handelaar er uberhaupt geld voor durfde vragen, vind ik beláchelijk! En volgens mij sta je volledig in je recht om (een deel van) je aankoopbedrag + gemaakte kosten terug te krijgen. Informeer maar eens bij rechtshulp..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:10

die waren miss al lang blij dat je hem kocht, voor de slacht leverde hij vast ook niks meer op.

er bestaan ook handelaren die paarden dan maar bewust dood laten gaan, kost ze het minste geld.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:18

Ik heb hem in Belgie gekocht , dus daar zijn de rechten net even wat anders .
Ik krijg wat terug, maar dat is een hele kleine pleister.
Maar ik bedenk maar hij uit zijn lijden is verlost, anders had hij misschien nog langer zo gelopen.
Dat geld is zuur, maar niet het belangrijkste in dit geval.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:22

Ach wat sneu om te lezen dat hij het alsnog heeft opgegeven :\ . Hij heeft in elk geval nog een mooie laatste 5 dagen gehad. Arme dier.