Minder dekken i.v.m. de crisis??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 09:51

Veulenveilingen in april dat is toch flauwekul. Wie koopt er nu een veulen in deze tijd, alhoewel voor een aparte zijn er altijd kopers :j maar daar hoef je niet mee naar een veiling.

eilander

Re: Minder dekken i.v.m. de crisis??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:55

Zo slecht vind ik die veulenprijzen niet!!
Er zit er wel 1 of 2 tussen voor maar 3000 euro maar de rest is toch aardig betaald???
Zo veel aanbod in veulens zal je nu nog niet hebben!!

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:07

Ik denk dat deze veulenprijzen heel wat reëler zijn. Er werden vaak onwaarschijnlijke prijzen betaald, vooral in Duitsland. Als deze veulens gewoon echt verkocht zijn voor die prijzen, dan valt het erg mee.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:09

Precies de meeste veilingen, zeker in Duitslanbd zijn gebakken lucht.
En nogmaals wie wil er nu een veulen er komt nog zoveel keuze.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:20

sarabande schreef:
En nogmaals wie wil er nu een veulen er komt nog zoveel keuze.

Mensen die die in oktober met een hengst naar de keuring gaan...of ze nog een 4-5 maanden zelfstandig in de wei laten lopen, alvorens ze de herfst in hun nek krijgen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:57

sarabande schreef:
Veulenveilingen in april dat is toch flauwekul. Wie koopt er nu een veulen in deze tijd, alhoewel voor een aparte zijn er altijd kopers :j maar daar hoef je niet mee naar een veiling.

Ben afgelopen weekend op uitnodiging naar een veulenpresentatie geweest van een aantal 'kleine' Hannoveraanse fokkers in Otterndorf, nabij Cuxhaven (Duitsland).
Redelijk wat kilometers moeten bollen, maar was de moeite waard. Heb weeral iets bijgeleerd... :)

Wat me bijbleef... Simpele fokkers met veel kwaliteit in huis, aan zeer redelijke prijzen. Daarbij boden ze hun paarden echt aan (we hebben er ook een dag rondgereden naar fokkers). De dieren werden ons als ware als de kers op de taart aangeboden. Dat is in Duitsland voor een buitenlander wel eens anders geweest...

Maar, zoals je zegt Sarabande. Heb een zeer aparte gezien van Furst Nymphenburg. Dier was geweldig, en ging ook voor geweldig geld van de hand.
Het is de gedachte denk ik die in dit topic reeds naar boven kwam. Kwaliteit brengt altijd op...

Daarnaast vond ik het presenteren van een veulendag echt wel iets hebben. Ik vermoed dat we daar met z'n 60'en zaten. Niet veel dus. Was geen veiling, gewoon een aantal fokkers die de handen in elkaar hebben geslagen om hun veulens aan de juiste mensen te laten zien.
Mooi initiatief... Lijkt me wel iets. Geeft wel aan dat internet niet meer voldoende is (deze gedachte dan vooral in kader van dit topic).