merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:30

Citaat:
Ik vind ze bij mij niet mooi ?? dus denk dat het niet eens roosjes zijn. Mijn manen hangen rechts, dan maak ik vlechten recht naar beneden tegen de hals, dan vouw ik ze tweemaal dubbel daaronder, maar zag laatst weer een paard lopen die echt mooie Rozetjes had, van die supermooi rondjes waarbij je amper een knotje ziet en dat zie ik bij mij niet terug, dus vroeg me al af of het perse anders met draad moet ?? ik doe een elastiekje erin.

Roosjes maak je idd met naald en draad. Brede vlechtjes maken (10 cm. haar) en de bovenkant niet te strak vlechten. Onderaan een elastiekje, daardoorheen trek je de naald met draad. Vervolgens vouw je het vlechtje dubbel door het draad dicht bij de manenkam door de haren heen te steken. Weer terug steken en het vlechtje nog eens zo dubbelvouwen. Nog een paar keer heen en weer om je roosje vast te zetten en het elastiekje afknippen. (ik heb het zelf trouwens nooit gedaan, maar ik heb het wel vaak mensen zien doen :P)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:59

Pecco_Myrthe schreef:
marjoleinft schreef:
ik was eigenlijk wel benieuwt naar wat julie vinden van mijn merrie,
maar zal ik julie eens een geheimpje verklappen,
mijn paard is ster goed gekeurt.
ik wil volgend jaar naar de centrale keuringen toe voor het keur predikaat.

Hoop dat het je lukt volgend jaar!
Had je nog op en of aanmerkingen meegekregen om aan te werken enz? Of krijg je dat niet mee?

Mijn merrie heeft enigszinds wel wat weg van die van jou..

ik weet het niet.
ik heb mijn stermerrie voor een kleine 2700 euro gekocht en toen was ze al ster goed gekeurt.
vader is cabochon en moedersvader is donau dus dit was voor mij echt een koopje.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:09

[/quote]Roosjes maak je idd met naald en draad. Brede vlechtjes maken (10 cm. haar) en de bovenkant niet te strak vlechten. Onderaan een elastiekje, daardoorheen trek je de naald met draad. Vervolgens vouw je het vlechtje dubbel door het draad dicht bij de manenkam door de haren heen te steken. Weer terug steken en het vlechtje nog eens zo dubbelvouwen. Nog een paar keer heen en weer om je roosje vast te zetten en het elastiekje afknippen. (ik heb het zelf trouwens nooit gedaan, maar ik heb het wel vaak mensen zien doen :P)[/quote]

Bedankt voor je tip, dan ga ik dat eens proberen....!!!!

GJ9

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:13

Zulk soort dingen staan ook allemaal op horses.nl uitgelegd. Volgens mij inclusief plaatjes.
Toch denk ik dat je het beter van een ervaren iemand uit de praktijk kan leren, het is wel voor een keuring he.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:03

Weet iemand ook als je in Gelderland woont en daar geen oefenkeuring is maar wel in overijssel, zou je dan alleen voor de oefenkeuring ook in Overijssel mee mogen doen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:23

Lijkt mij dat je dat het beste kunt vragen aan de persoon die het organiseert :)*

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:14

Scheer de staart altijd wel op.. vind het stukken mooier dan invlechten.

Zit nog wat te twijfelen of we naar de keuring gaan of dat we meedoen aan de IBOP in Oktober heeft ze wat meer om haar te ontwikkelen...

Vorig weekend begonnen met longeren en ze pakt het heel goed op :) heb wel het idee dat ze leuk vind.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:24

Hoe groot moet een 3 jarige merrie zijn om opgenomen te worden in het stamboek of ster te worden? Is dat 1.58m of al 1.60m?
Is het in Belgie een andere standaard?

Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:36

1.60 volgens mij voor stamboek ster en 1.58 voor stamboek opname

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:44

Die van mij is ook niet de grootste.......
Ik heb besloten om haar niet ergens keuringsklaar te laten maken. Ik wil gewoon niet dat ze zo lang van huis moet, wil haar gewoon door kunnen rijden.

Daarom laat ik een inspectuer op bezoek komen, ga naar de oefenavond, ga kijken bij de keuring in Houten en zoek dan op de keuring iemand die haar wil voorbrengen. Al neem ik voor de zekerheid zelf ook maar een witte outfit mee.........Ja ik weet dat het echt wel lukt om daar iemand te vinden, maar toch :o

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:25

Ik las in de IDS inderdaad over de thuiskeuring, wat vinden jullie hiervan?
In welk opzicht kan dit eventueel in je voor of nadeel werken? Ik bedoel wanneer zou je daarvoor kiezen, je moet immers alsnog naar de stamboekkeuring met je merrie.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:02

Inspecteur in mijn regio gaf mij het advies om maar de plaatselijke hengstenhouder te bellen. Ik zou graag willen weten of het de moeite waard is om met mijn merrie naar de keuring te gaan of niet. Ik wil daar ook niet voor l*l staan met mijn paardje.

Thuiskeuring vind ik op zich nog niet eens een slecht idee om iets van een beeld/opinie te krijgen.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:47

ik vind met thuis keuring, dat je geen vergelijking hebt met andere fokkers, vind ik wel erg jammer.

Bij mij is de inspecteur geweest en ben bij van manen geweest, om te oefenen op vreemd terein. Ook gaan wij zeker naar een oefenen avond, heeft iemand al datums?

Met bo zijn we nu echt begonnen met training, longeren en uitstapjes met de trailer, dit vind ze erg eng. dus vaak doen!

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:31

Ja, ik heb data! Voor de regio Utrecht zijn er in ieder geval twee oefenavonde, namelijk 15 april 2009 bij Oldenhoff in Abcoude en 21 april 2009 bij Groenendaal in Bunschoten.

Je kan daar oefenen, maar ook advies krijgen. Ik heb gevraagd of het erg is dat mn paard dan niet echt vol in training is en dus een beetje "kaal" zou zijn, maar het was juist de bedoeling dat je met een "groen" paard kwam, dan kunnen ze gericht advies geven voor de training naar de keuring toe....

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:03

Ik heb onze merrie opgemeten, ze is 1.58m zouden jullie dit jaar naar de keuring gaan of nog een jaartje wachten? Ze wordt dit jaar 3.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:08

Oldenhoff kan ik mooi heen, dat is hier om de hoek, alleen val ik nog net onder regio Noord Holland.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:36

LetsgoKelly schreef:
Ik heb onze merrie opgemeten, ze is 1.58m zouden jullie dit jaar naar de keuring gaan of nog een jaartje wachten? Ze wordt dit jaar 3.

Driejarig paarden groeien nog veel deze maanden.
Als het inschrijfformulier in de strengen staat kun je je paard nogmaals meten en dan altijd nog beslissen.
1.58 is te klein voor het Sterpredicaat.
Mijn eigen Gribaldi merrie is op de keuring 1.60 gemeten en met glans Ster geworden.
Dus het kan wel maar dan moet je paard wel kunnen overtuigen met de rest, dwz exterieur en bewegen, en bij een springpaard de springmanieren natuurlijk.

Hou er wel rekening mee dat er een centimeter van de hoogte afgehaald wordt als je paard op ijzers staat. Je kunt met de smid overleggen om de voeten zo groot mogenlijk te houden voor de keuring, hij kan ze een centimeter langer houden als dat eigenlijk hoort.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:51

Ze heeft nog geen ijzers en ze is trouwens net bekapt dus opzich wel in haar voordeel.

Van haar springmanieren ben ik absoluut overtuigd! Haar gangen zijn niet uitmuntend maar het is ook een springer. Ik zal even wat foto's toevoegen, niet geweldig maar ik probeer er nog op stand bij te maken een dezer dagen.
Verder heeft ze een mooi langgelijnd exterieur en een prachtige hals (komt niet zo uit op de foto).

Het is een BWP merrie, maar nu zou ik haar bij het KWPN willen hebben. Klopt het dat ze dan aan allerlei testen moet deelnemen en de vader ook aan een lijst dingen moet voldoen? Dit las ik in het selectiereglement vh kwpn.

Haar afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=337122

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:02

Zarahk schreef:
Ja, ik heb data! Voor de regio Utrecht zijn er in ieder geval twee oefenavonde, namelijk 15 april 2009 bij Oldenhoff in Abcoude en 21 april 2009 bij Groenendaal in Bunschoten.

Je kan daar oefenen, maar ook advies krijgen. Ik heb gevraagd of het erg is dat mn paard dan niet echt vol in training is en dus een beetje "kaal" zou zijn, maar het was juist de bedoeling dat je met een "groen" paard kwam, dan kunnen ze gericht advies geven voor de training naar de keuring toe....

Weet je hoe en waar je je kan opgeven of is het vrije inloop?
Ik kan het nergens terug vinden, maar stond dit in de IDS of op de KWPN site?

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:04

Ja, uh, goede vraag, ik heb dit begrepen van de inspecteur van de regio utrecht, hij heeft mij deze twee data met plaatsen gemaild. Ik kan het zelf ook nog nergens terug vinden. Weet er dus verder niets van! Als ik nog meer te weten kom, dan laat ik het meteen weten....

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:47

Het is op vrije inloop. Je komt aan met je paard zeg maar en dan maken ze een soort van startlijstje. Dit kreeg ik als antwoord via de mail..

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:07

Oke, maar ook al woon je niet in de provincie van Utrecht,, Mag je dan wel daar aan deelnemen? ( Ik woon in Gelderland, daar hebben ze geen oefenkeuring! vandaar )

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:29

neem aan van wel toch, anders moet je even een mail sturen.

ben wel erg benieuwd naar jullie paarden

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:54

Wij gaan ook met 2 paarden naar de merriekeuring. De ene wordt al 6 jaar, en die heeft de spieren enzo er mooi opzitten. De ander wordt 3, die moet nog goed getraind worden.
Het zijn een Nando x Farao, en een Cinovo x Fortissimo.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:25

claudianoa schreef:
neem aan van wel toch, anders moet je even een mail sturen.

ben wel erg benieuwd naar jullie paarden

Ga vanmiddag foto's van mijn merrie maken! Heb ik ook al vanaf de augustus 2008 niet meer gedaan :o