Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:04

Paard van een vriendin van mij pakte Extreme niet. Meerdere keren geprobeert en de rest was hier in 1x drachtig van hem en mega vruchtbaar is. Met One Million pakte het direct. Soms is het gewoon heen match.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:11

Ik zit idd in dubio of ik toch alsnog een andere hengst ga kiezen. Het liefst heb ik Red..
Ze hebben mij een lijstje gestuurd met wat volgens hen de meest vruchtbare hengsten op dit moment waren. Ik vind het lastig. Ik dacht er uit te zijn :+

Vino Tinto
McLaren
Daxx
Ozzy TN

Kreeg ik toegestuurd.

Merrie is 1.76m, langgeleind, goed achterbeen en wat ouderwets type. Maar fokt ze kleiner, luxer en compacter dan dan ze zelf is.

Merrie mag wat meer souplesse in haar lijf hebben en wat meer bergop lopen. De hengst moet een koel karakter en goede voeten hebben.

Ik heb keuzestress :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:36

Ik zou red viper nooit doen op zon grote merrie.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:18

McLaren is in principe maar 1x per cyclus beschikbaar. Ze werken nog wel is mee als je merrie echt onder goede begeleiding staat van de dierenarts. Zou dat wel even navragen voor de zekerheid bij Reesink.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:34

Ik vind Daxx wel echt een fijn paard met ook fijne souplesse. Denk echter wel dat die nog wel wat meer uit kan gaan zwaren. Vino Tinto is wat sjieker en hoogbeniger. Die twee spreken mij het meeste aan van je lijste. McLaren gaat ze denk ik te sjiek geven voor wat je zoekt, natuurlijk wel een hele goede hengst.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:35

Op jou verhaal afgaande zou ik voor McLaren kiezen. Bij ons al 3 jaar op rij is de merrie van 1 x insimineren drachtig

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:25

Diortje_vds schreef:
Heel veel knappe veulens dit jaar!

EDE hoe doet jouw Dutch Dream veulen het? Benieuwd naar een uitgevouwde versie :)

Ik hoor hier rondom veel mensen die moeite hebben met het drachtig krijgen van de merries, dat koude natte weer helpt niet bepaald denk ik.
Onze merrie was weer in 1 x drachtig gelukkig.

Hier énorm blij van ons Succession merrieveulen <3 ik was al blij met onze Mclaren , maar deze is nog leuker.
Bedoeling was om aan te houden maar door een niet geplande aanschaf heeft mijn man helaas zijn veto gesteld nu :(

[ [url=m/ylIPS7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XUsxtb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een enorm stoer veulentje zeg <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:32

Gefeliciteerd met de veulentjes!

Wij hebben gedekt met O'Toto v.d. Wimphoff. Onze eerste keus was Santiano, maar die was nog niet beschikbaar toen onze merrie mooi hengstig was en een mooi ei had. En omdat ze vorig jaar haar veulen van Sir Donnerhall was verloren, wilde ik de gelegenheid niet voorbij laten gaan. Dus moesten we snel iets anders. Dat gaf ook echt wel flink wat keuzestress zo op t laatst.
En is het dus O'Toto geworden. Ik twijfelde nog wel wat over de looplust die onze merrie ook overvloedig heeft. Maar haar karakter zette dat altijd wel om in bewerkbaarheid dus dat hoop ik van O'Toto ook maar.
Ik begreep dat zijn nafok ook wel veelbelovend is.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 19:26

Vandaag PSG debuut met m'n Blue Hors Zatchmo x Rubinstein merrie gemaakt.
Is nu de 5de nakomeling van de Rubinstein merrie die kleine toer loopt, waarvan 3 met mij.

Ben ik best trots op eerlijk gezegd, als echte amateurfokker en -ruiter!

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:44

dat is zeker iets waar je trots op mag zijn, proficiat!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:00

s0173957 schreef:
Is nu de 5de nakomeling van de Rubinstein merrie die kleine toer loopt, waarvan 3 met mij.

Wauw wat gaaf zeg!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:04

Heel tof! Van harte!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 07:48

Gefeliciteerd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:19

s0173957 schreef:

Daar mag je ook heel trots op zijn, proficiat *\o/*

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:47

Een 4de heb ik tot ZZ gereden en dan verkocht, is dan in de VS verder opgeleid tot Inter I, de 5de is geboren bij de vorige eigenaar van de merrie en heeft internationaal juniors voor Duitsland gelopen en later ook tot Inter I gelopen.
En dan is er nog eentje vlak voor z'n PSG debuut geblesseerd uitgevallen en nooit genezen spijtig genoeg.
Dan nog een merrie tot Z2 met een jong meisje om daarna als fokmerrie te dienen, eentje M1 (voor zover ik weet) en dan nog 2 merries die ondertussen draagmoeder zijn (een Dante Weltino die als enige uit die moeder rotslecht was op de foto en een Daddy Cool die te heet was voor de eigenaars).

En als je die stam opzoekt, die is voor de rest, buiten de nakomelingen van die merrie, echt heeel magertjes.
Maar toen ik de merrie de 1e keer ging bekijken was ik er direct gek van... zo zie je maar dat je soms gewoon op je gevoel moet durven afgaan en niet altijd te ver moet kijken.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:49

Gefeliciteerd mag je zeker trots op zinn

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:50

Proficiat sO17! Dat is zeker om fier op te zijn!!

Babootje ik vind O'Toto een fijne hengst! Op wat voor merrie heb je hem gebruikt?

Kevinsky, als ik de omschrijving hoor van je merrie zou ik eerst meteen Mclaren denken, tot je zegt dat de merrie ze wel kleiner en luxer fokt...dan zou ik toch twijfelen om hem te gebruiken.

Mijn veulen van Succession is normaal gezien verkocht, nu had ik wat praktische vraagjes, is er iemand die me daarbij in PM wilt bijstaan? (oa over contract en voorwaarden). Want het is de eerste keer dat ik een veulen verkoop.
Alvast dank!

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:07

De Sorento merrie is gescand met kloppend hartje.

De Krack C merrie was helaas niet drachtig en had ook weer heel veel cystes ontwikkeld.
De veearts acht de kans dat ze hier mee drachtig wordt eigenlijk nihil.. echt ontzettend jammer..
We hebben haar vorig jaar januari de cystes weg laten halen en toen is ze uiteindelijk wel drachtig geworden. Er was mij wel netjes verteld dat de kans heel groot was dat de cystes terug zouden komen.

Besloten om haar nu niet meer te laten dekken en goed te gaan nadenken over wat we verder nog willen; nog een keer cystes weghalen, misschien spoelen.. ICSI sta ik zelf niet achter dus dat gaan we zowieso niet doen. Of moeten we gewoon maar accepteren dat dit het was en blij zijn met de veulens die ze ons heeft gegeven.. al had ik nog zoooo graag een merrietje gewild.

Verder gister slecht nieuws gekregen mbt de zomerweide die ik voor de merries met veulens voor juli tm september geregeld had, de boer belde me dat het helaas niet door kan gaan omdat het land het heel slecht gedaan heeft onder de vele regenval en hij nu vreselijk uit loopt met maaien (ze zouden er op gaan na de tweede snee maar hij kan nog steeds t land niet op voor de eerste...)

Al vele mensen gebeld maar hier in de buurt is het echt zowat onmogelijk om weidegrond te vinden voor je merries.. baal enorm,, nu staan ze bij mij aan huis op meer zand dan gras... worden rijkelijk bijgevoerd met hooi maar het fijnste is om ze natuurlijk gewoon lekker in de wei te hebben lopen..

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:45

s0173957 schreef:

Daar mag je ook best trots op zijn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:54

Gefeliciteerd S cijfertjes! Heel knap!

Red viper pakte hier ook prima, nu ook 1 onderweg hopelijk, merrie had bacterie in de baarmoeder..

Mijn merrie veulen van Succession is ook top gelukt, die blijft.

Reesink heeft het Du Monde veulen gekocht en de jaarling hengst van Expectation :)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:10

S1234567890; dat zegt niet alleen wat over de paarden, maar ook zeker over jou rijkunsten! Goed hoor, daar mag je zeker trots op zijn.

Ik verwacht aankomende week nog een Red Viper uit mijn Elite Johnson merrie.

De driejarige nakomeling (Glamourdale) van die Johnson merrie is afgelopen week op de keuring geweest en is keurig ster geworden met 80/80. Over 2 weken gaat ze naar de centrale keuring. Daarna gaat ze door voor de Ibop en daarna mag ze meteen met zwangerschapsverlof, want ze is 1 februari al uitgerekend.
Ik heb haar moeder ook nog én nog een jaarlingmerrie uit die moeder. En ik heb voor volgend jaar al 11 merries drachtig, dus ik denk wel dat ik haar óf haar moeder ga verkopen. Het gaat me wel iets aan mijn hart, want ik vind haar echt heel leuk en ze is ook erg lief en braaf (ook al onder het zadel), maar goed, ik kan niet altijd alles maar aanhouden. Haar moeder zou ik ook wel willen verkopen, maar die is inmiddels niet de jongste meer, dus dat is dan toch ook wel lastiger.

Afbeelding

Zijn er nog meer mensen die merries of veulens op keuringen hebben lopen de komende weken?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:19

Is dat de Glamourdale? Knappe merrie hoor!

Leuk Vulina, die Du Monde veulens vielen mij ook wel positief op.

Hindo, dat zit niet echt mee allemaal..hopelijk vind je in ieder geval snel weer wei.

Diortje, jij bent vast al geholpen? gefeliciteerd met de verkoop.

s0173957, dat zegt inderdaad ook wel iets over jouw kwaliteiten als ruiter en ook om kwaliteit te herkennen wbt de stammoeder ondanks het lijntje waar deze uit komt.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:21

Ja, dat is de Glamourdale. Ik ben ook heel blij met haar. Als veulen was ik al wel weg van haar, maar ze heeft zich echt heel fijn ontwikkeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:24

Wat een prachtdier!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:29

Super mooie merrie deze glamourdale.
Zou deze niet verkopen.
Wij zijn al geweest naar de keuring waar helaas het kwartje de verkeerde kant op viel.
Het is niet altijd feest.