Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:09

Heel veel sterkte Kabayo! Je lieve zilver Y;(

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:29

Heel veel sterkte met het verlies kabayo Y;(

Gefeliciteerd met de veulens die geboren zijn

Cioccolato

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:34

Half wakker bij lezen. Heel enthousiast... dus aller eerst allemaal gefeliciteerd

En dan sterkte kabayo. Wat een bijzondere wending zo naar de bevalling ook nog.. doe zelf ook rustig aan hoe moeilijk het ook is.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:40

Wat erg Kabayo. Eerst alles wat je wil, een champagne merrie en dan je lieve Zilver ;( . Zo oneerlijk. Ik hoop dat je snel een pleegmerrie kan vinden.

Anvixa, Palousa en Quir; gefeliciteerd met de veulentjes!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:48

Ik ben helemaal in shock, wat een gruwelijke wending Kabayo, ik weet gewoon niet wat ik lees.... En dan moet je met zoveel verdriet ook zelf de bevalling nog in.. Heel veel sterkte dekt niet eens de lading....

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:03

Stille meelezer hier. Heel veel sterkte Kabayo, wat moet het verschrikkelijk voor je zijn geweest vannacht. Ik ga Zilver missen. ;(

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:13

Nee.... wat erg! Tranen in mijn ogen, je mooie Zilver! Heel veel sterkte... woorden schieten tekort...

Gefeliciteerd met alle andere geboren veulens.

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:17

Kabayo, hier word ik zo stil van, hoe erg, zit mee te huilen. Heel veel sterkte.. hopelijk snel een pleegmoeder voor je mooie merrieveulentje.

En veel bevallingen, Gefeliciteerd! Ik zie heel mooie veulies langskomen! Benieuwd naar de droog fotos :)

Nieky beterschap, lijkt me lastig typen zeg.

Velvet nog niets. Harst. Ph laag. Maar rustig. Ik heb afgesproken te rijden, even eruit, vandaag maar mijn man is thuis (heeft ook de halve waak gedaan gelukkig).

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:22

Kabayo schreef:
Dank jullie wel!!

Anvixa eindelijk!! Gefeliciteerd! :(:)

Hier gaat alles super. Binnen halfuur staan en gelijk al rennen en bokken. En drink ook al binnen een uur. Wat fijn! Ze wordt al aardig licht nu
Ze heet Roza Faline E
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Daar moest ik toch even een traantje voor weg pinken. Wat een prachtig eerbetoon.
En een prachtig veulen! Classic champagne is een van mijn favoriete kleurtjes.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:30

Lief dames, dankjewel. Doet mij goed de hartverwarmende berichten. Ik tril nog, of dat nu van vermoeidheid is of nog deels shock, geen idee. Het land rustig aan..

Wat een hell. Alles leek zo goed. Echt binnen halfuur staan, binnen een uur zelfs al drinken. We vonden zilver was rustig maar misschien even bekomen van de bevalling. Niet perse alarmbellen. Ze ging het veulen goed likken en was er zo blij mee. Echt een lieve moeder. Ze drukte de kleine steeds naar haar uier. Veulen heeft ook alle biest bij zilver gedronken. Daarna al geplast en gepoept. Wij zijn een uur naar binnen gegaan en even bakje thee gedronken. Nou de 3u aan de nageboorte waren voorbij dus ik had de kliniek gebeld dat ze waarschijnlijk wat oxcitocine nodig moest hebben en dat ie dan er wel af zou komen. Dierenarts (Wolvega, heb ik standaard) gaf aan het even een kwartier met lichte druk, niet trekken, met de weeen mee te begeleiden zodat er meer gewicht aan hong. Ik had zilver vast want ik kan echt niet trekken met m’n dikke buik. Nou ging helemaal mis, m’n moeder lichtelijk in paniek vertelde dat alles er uit kwam. Zilver perste haar hele baarmoeder naar buiten. Zilver begon te spartelen en op de rug te liggen waardoor het gevaarlijk werd om de baarmoeder zelf gelijk tegen te houden/terug te drukken. Mn moeder kreeg al bijna een hoef in het gezicht. Dus we zijn wezen stappen zodat niet kon liggen en m’n moeder tilde het hele zaakje op zodat het niet vies/kapot ging. Nageboorte zat echt muurvast. Dierenarts was er na 30 a 40 minuten eindelijk en we hebben 3x geprobeerd de baarmoeder terug te drukken maar ze bleef persen. Uiteindelijk gelukt en zilver stond ook nogsteeds. Maar wat een bloedbad. Echt het drupte niet, het stroomde. Samen met mijn man, vader en broer hebben ze het er in proberen te krijgen en m’n moeder hield zilver vast. Ik moest op een gegeven moment wel zitten en als ze wel instortte ben ik niet snel weg. Ik heb haar zo enorm veel geknuffeld en bedankt voor alles…
Toen de baarmoeder eindelijk weer binnen zat zouden we haar klaarmaken voor transport voor bloedtransfusie. Maar toen viel ze om en niet meer overeind te krijgen. Zo hartverscheurend. Een laatste harde hinnik einde was weg… Mijn hart huilt voor de kleine, ook voor Minthe. Minthe heeft niet 1x uit har stal gekeken en lijkt helemaal beduusd nu. Zomaar mama weg…

Foto van de situatie…
Let op!! Extreem bloederig!!
Spoiler:
Afbeelding

Rust zacht pop
Afbeelding

Het veulen doet het wel echt super goed. Heeft ook alle biest gehad en daar ben ik blij mee. Geen idee of ik in herhaling val, ben moe
Maar ze heet Roza Faline
Afbeelding

Geniet vooral van jullie kleintjes en mama hoor, ik neem het niemand kwalijk daar van te genieten. Ik ben wel even genezen van het fokken. Ik kan niet zonder Zilver.. pfff

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:34

Tranen in mijn ogen. ;(
Jullie hebben gedaan wat je kon.

Zilver leeft door in haar veulens.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:36

Allemachtig wat een verhaal Kabayo.. Tranen in mn ogen van.. Heel, heel heel veel sterkte.. Mega-oneerlijk.. :knuffel:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

Tranen in mn ogen en n mega brok in mn keel, wat is dit heftig geweest en zo f*cking oneerlijk zeg!

Heb even geen woorden meer...

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:42

Stille meelezer hier

Wat verschrikkelijk heel veel sterkte met het gemis van je prachtige meisje kabayo

Fijn dat je kleine meid het goed doet

Eerder zij je dat je het jammer vond dat je niet tegen faline kon zeggen dat je een prachtig champagne merrie veulen had gekregen waar je al zolang op hoopte

Ik denk dat zilver dat haar nu vertelt

Onwijs veel sterkte Y;(

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

Wat een verhaal of ik dat van mijzelf weer lees alleen gebeurde het bij mij op de kliniek. Je hebt alles gedaan wat je kon. Neem je tijd en probeer te genieten van je veulen.

De andere be benieuwd naar droogfotos van het grut.

Nieky dit is cookie haar uier, manlief had een voorheen omhoog. De tepels zitten nog ergens verborgen tussen de uiers. Hopelijk gaan die er uit floepen
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:55

Even uit de meeleesmodus, Kabayo heel veel sterkte met het verlies van Zilver. Vreselijk.

jael89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:58

Ik kruip ook even onder mijn meeleessteen vandaan. Wat verschrikkelijk Kabayo. Dit is iedere fokker zijn grootste angst. Heel veel sterkte :knuffel:

Isabelle_H

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Ik ben een stille meelezer en reageer zeer zelden, maar Kabayo wat een verschrikkelijk nieuws. Ik wens je heel veel sterkte. Woorden schieten tekort voor zo'n verlies, je mooie lieve merrie waarmee je letterlijk alles mee kon... dit was niet te voorkomen geef jezelf hier niet de schuld van. Nogmaals veel sterkte en kracht gewenst

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Ja zo is fokken niks aan. Maar heel fijn dat minthe eerst is geweest (veulenen) en die er al is. En dat je mintge hebt als merrie. En dat dit veulentje okk n blijvertje zou zijn en ook n merrie is.

Maar dit moet je maar ocer een paar weken nog een keer lezen.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:13

Verdorie Kabayo!! ;( ;( ;( ;(
Ik ben er stil van, misschien zelfs net zo geschokt als de anderen hier. Wat een hel ;(
Sterkte Y;(

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

Kabayo, ik heb hier geen woorden voor. Je lieve Zilver. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:33

Ah nee kab, sterkte ermee. Weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen -O-

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

Hier ook onder de meelees steen vandaan..
Wat een nachtmerrie is dit zeg.. jouw mooie lieve merrie. Heel veel sterkte met dit grote verlies en ik hoop dat je snel een pleegmoeder vindt voor jouw knappe veulen.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Heel veel sterkte kabayo... ook hier met tranen in m'n ogen mee aan het lezen

UpperclassK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:50

Amai ik zag de prachtige veulentjes verschijnen! Ik wil jullie allemaal feliciteren met de knappe veulentjes! Maar dan lees ik verder en zie ik dat van Zilver passeren. Wat een nachtmerrie! Ik wens je heel veel sterkte met het zware verlies!! Y;( Verder heb ik er gewoon weg geen woorden voor..