Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Roxanne schreef:Dankjulliewel!
Andere vraag: heeft iemand van jullie ervaring met een veulen met een liesbreuk?
yvonnepuntnl schreef:Zeker niet rechtstreeks vanuit de opfok doen!
Lees dit eerst eens:
https://www.kwpn.nl/agenda/aanlegtesten-ibop-eptm/eptm
En bekijk ook de video die erbij staat.
Daarnaast wordt dit ook gevraagd:
Training merrietest met zadelmak maken - De merrie is:
o halster- en hoofdstel mak. o links- en rechtsom aan de longe getraind over een periode van ongeveer vier weken en heeft indien mogelijk beweging gehad in de trainingsmolen.
N.B.: Indien een merrie thuis een zadel op heeft gehad en de merrie heeft dat niet geaccepteerd of liet zich daarbij moeilijk bewerken, wordt verwacht dat dit bij aanlevering gemeld wordt aan de trainingsleider.
_Roxanne schreef:Hier LIJKT (ik hoop zo dat ik het nu niet jinx) het de goede kant op te gaan. Door een aantal keer per dag te masseren blijft het nu binnen, en de dierenarts is voorzichtig positief. Als de liesbreuk binnen blijft is het advies om later deze week te beginnen met hem kort naar buiten te doen. Als we daar te vroeg mee beginnen en het veulen doet te gek is het risico dat we weer terug bij af zijn.
Waarschijnlijk zit dit op een net andere plek dan bij het veulen van jouw klant Vulina, want in ons geval zou opereren ook meteen castreren zijn.
Diortje_vds schreef:Heel veel knappe veulens dit jaar!
EDE hoe doet jouw Dutch Dream veulen het? Benieuwd naar een uitgevouwde versie![]()
Ik hoor hier rondom veel mensen die moeite hebben met het drachtig krijgen van de merries, dat koude natte weer helpt niet bepaald denk ik.
Onze merrie was weer in 1 x drachtig gelukkig.
Hier énorm blij van ons Succession merrieveulenik was al blij met onze Mclaren , maar deze is nog leuker.
Bedoeling was om aan te houden maar door een niet geplande aanschaf heeft mijn man helaas zijn veto gesteld nu![]()
[ [url=m/ylIPS7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XUsxtb.jpg]Afbeelding[/url] ]
kevinsky schreef:Zijn hier mensen die ervaring hebben met het dekken met Red Viper? En de eventuele kwaliteit van zijn zwemmers?![]()
Mijn merrie is helaas voor de tweede keer nu leeg. En twijfel over wat nou een handige vervolg stap is.![]()
Voorheen heen was ze makkelijk drachtig, toen een paar jaar niet geprobeerd. En nu wil het niet helemaal lukken. Ze word wel mooi hengstig en heeft een mooi ei zitten.
Sewri schreef:Heel veel knappe veulens dit jaar!
EDE hoe doet jouw Dutch Dream veulen het? Benieuwd naar een uitgevouwde versie![]()
Ik hoor hier rondom veel mensen die moeite hebben met het drachtig krijgen van de merries, dat koude natte weer helpt niet bepaald denk ik.
Hier hebben we gelukkig in 1x mooi raak geschoten bij mijn Ampère merrie, eergister voor de 2e keer gescand op 33 dagen en we zagen braaf een hartje kloppen
lisch schreef:kevinsky schreef:Zijn hier mensen die ervaring hebben met het dekken met Red Viper? En de eventuele kwaliteit van zijn zwemmers?![]()
Mijn merrie is helaas voor de tweede keer nu leeg. En twijfel over wat nou een handige vervolg stap is.![]()
Voorheen heen was ze makkelijk drachtig, toen een paar jaar niet geprobeerd. En nu wil het niet helemaal lukken. Ze word wel mooi hengstig en heeft een mooi ei zitten.
Vriendin van mij had haar merrie vlot drachtig.
Volgens mij zijn zijn zwemmers goed
moner schreef:Sewri schreef:Heel veel knappe veulens dit jaar!
Hier hebben we gelukkig in 1x mooi raak geschoten bij mijn Ampère merrie, eergister voor de 2e keer gescand op 33 dagen en we zagen braaf een hartje kloppen
Mijn Ampere merrie ook in 1x drachtig ondanks een vingerhoedje sperma, dat niets eens een rietje vulde, maar toch drachtig van Dynamic Dream
kevinsky schreef:Zijn hier mensen die ervaring hebben met het dekken met Red Viper? En de eventuele kwaliteit van zijn zwemmers?![]()