Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:25

Oh dat scheelt zoveel, maar alsnog een flink aan de maat paard dus :D

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:47

Laurentii schreef:
Revali schreef:
Wat vinden jullie van Amadeo van 't vossenhof? Springen ben ik niet direct fan van. Maar type en vader Asca spreekt me aan

Veel veulens bij vrienden gezien bloedchique maar allemaal niet braaf ... ik vind dat Amadeo achteraan ook wat met open bekken springt.

Asca zelf vind ik top, maar durft ook klein geven.

Dourkhan Hero geeft ook wel lengte heb ik de indruk.

Dankje. Voor een kleine ben ik niet zo bang. De 3 jarige die ik nu op stal heb heeft iig maat zat

Afbeelding

Dourkhan hero vond ik op de hengsten show zo enorm lomp ogen qua type :\

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:54

Een vraag wat zijn jullie bevindingen over epleaser van t heike?
Heeft iemand nakomelingen?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:32

Een hele andere vraag, maar omdat jullie wel aardig in de jonge paarden zitten, stel ik hem toch hier. Ik ben steeds minder tevreden over de opfok waar mijn aanstaande ruin staat en wil voor de komende winter en de daaropvolgende zomer een andere plek. Hij is dan 2,5 jaar. Nu heb ik zo her en der al geïnformeerd, maar tot nu toe geen succes. Inscharen is blijkbaar niet meer mogelijk op die leeftijd. Wat zijn de opties dan wel voor die leeftijd in het noorden(Groningen/Friesland)? Harde eis: ook in de winter dagelijks een redelijke periode naar buiten (overmacht buiten beschouwing gelaten). Faciliteiten zijn niet nodig, beleren gaat pas gebeuren op 3,5 en gebeurt ergens op locatie. En goede communicatie wordt ook gewaardeerd.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:52

Moska schreef:
Een hele andere vraag, maar omdat jullie wel aardig in de jonge paarden zitten, stel ik hem toch hier. Ik ben steeds minder tevreden over de opfok waar mijn aanstaande ruin staat en wil voor de komende winter en de daaropvolgende zomer een andere plek. Hij is dan 2,5 jaar. Nu heb ik zo her en der al geïnformeerd, maar tot nu toe geen succes. Inscharen is blijkbaar niet meer mogelijk op die leeftijd. Wat zijn de opties dan wel voor die leeftijd in het noorden(Groningen/Friesland)? Harde eis: ook in de winter dagelijks een redelijke periode naar buiten (overmacht buiten beschouwing gelaten). Faciliteiten zijn niet nodig, beleren gaat pas gebeuren op 3,5 en gebeurt ergens op locatie. En goede communicatie wordt ook gewaardeerd.

Die van ons konden we zo bij de groep doen.toen ze uit Groningen kwamen hebben we die van ons(die thuis liep) er zo tussen gedaan. Dit is in Drenthe, komen vaak buiten. Genoeg voer. Onze 2 jarige staat er nog

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:52

Ik heb mijn jonkie in gieterveen gehad. Hij is als 2 jarige in de groep gekomen. Naja, groep..er liepen er 3. Ik zocht iets kleinschaligs omdat mijn paard net geruind was en daarvoor even niet in de groep liep. In de winter gingen ze elke dag naar buiten. Of los in de binnenbak.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:12

Ik zie zelf het probleem ook niet zo, een paard introduceren in een groep is toch iets wat vaak voorkomt lijkt me. Maar goed, ik blijf zoeken. Iets van een gemengde groep is ook prima. Suggesties zijn welkom (mag ook in pb)

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:06

Zie ik die Ermitage Kalone weer voor bij komen... <3 lekker dier hoor... En toch meer bloed dan ik dacht. Kom toch stiekem weer uit bij Catoki

Oh en nog een vraag over Berlin... Wat voor merrie past daarbij denken jullie?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 02:26

Revali, welke merrie durf ik uit eigen kennis zo niet te zeggen. Wel dat het sperma niet best is en dat is waarom ik zelf de hengst niet uitgeplozen heb.
Wat ik me heb laten vertellen is dat je een merrie nodig hebt met kwaliteit, Berlin zelf een steile schouder heeft en een niet mega goed voorbeen. Wel fijne werkbare nakomelingen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 02:31

Ik heb nu de mazzel dat ik mijn jonkie aan huis in de opfok kan doen. Merrie staat op stal in de buurt met alle faciliteiten voor het trainen. Maar wij hebben thuis nu veel land en een prima schuurtje welke we klaar gaan maken voor het veulen.
Zo kan hij/zij mooi thuis in de opfok staan met genoeg weidegang en toezicht. Enige is dat ik nog opfokmaatjes moet vinden maar dat komt vast wel :+
Vind het toch altijd spannend die grote opfok stallen met aardig wat beesten in een groep. Dus dit is een mooie uitkomst.

Nog even wat anders, wanneer zetten jullie de merries over in de kraambox ?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:58

Revali schreef:
Zie ik die Ermitage Kalone weer voor bij komen... <3 lekker dier hoor... En toch meer bloed dan ik dacht. Kom toch stiekem weer uit bij Catoki

Oh en nog een vraag over Berlin... Wat voor merrie past daarbij denken jullie?

Een bloederige merrie!

De door ons gefokte Berlin loopt bij de Childeren en heeft zelfs WK gelopen :D Ik ben mega fan!

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... t-de-pomme

Wij hebben ook nog eens met zijn zoon Zürich gefokt: ook een hele fijne geworden die 1.40 loopt. Loopt in Mexico :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:13

Ah dat paard geregeld voorbij zien komen Iorrr ;) groot hart heeft dat paard!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:14

Denk ook dat je bij Berlin wel een bloederige merrie nodig hebt. Combi met Heartbreaker doet het volgens mij ook wel goed bij hem.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:24

Marijkeeee schreef:
Ah dat paard geregeld voorbij zien komen Iorrr ;) groot hart heeft dat paard!

Leuk dat je haar kent!
Ja heerlijk dier: zelf zadelmak gemaakt en gereden tot ik mijn jasje vanwege zwangerschap niet meer dicht kon ;) Was in begin bang voor de hand en bang voor het been, maar geduld is een schone zaak.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:32

idd veel bloed.

Ga die Ermitage eens opzoeken, nu maak je mij wel nieuwsgierig :o

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:37

Die ken ik ook Iorrr! Topinstelling heeft dat paard :+:

Berlin-bloed past wel goed op zo'n scherpe merrie als Bella.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:44

Ermitage is trouwens abnormaal goede kwaliteit :P werd hier vorig jaar door de dierenartsen vaak gebruikt voor oude merries die niet drachtig geraakten of merries die tegen einde seizoen nog altijd niet drachtig waren.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:51

Oehlala schreef:
idd veel bloed.

Ga die Ermitage eens opzoeken, nu maak je mij wel nieuwsgierig :o

En wat vind je er van? :+

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:52

Laurentii schreef:
Ermitage is trouwens abnormaal goede kwaliteit :P werd hier vorig jaar door de dierenartsen vaak gebruikt voor oude merries die niet drachtig geraakten of merries die tegen einde seizoen nog altijd niet drachtig waren.

Goed om te horen :D
Weet je ook of die heel groot/vergrotend fokt?

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:25

De veulens die ik gezien heb, zijn wel redelijk aan de maat.
Mijn nicht heeft er ook net eentje gekocht, super lief karakter en heel slim veulen.
Veel kennissen van mij hebben ermee gedekt en eigenlijk niet altijd met de grootste en bloedgemaakte merries ;)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:07

Iemand enig idee hoe deze hengst (Ermitage Kalone) in de rijerij is? Is ie ril, normaal, brutaal etc.? Zoeken voor een vlijmscherpe, kijkerige merrie met veel vermogen, snelheid en inzet, een hengst met net dat beetje meer brutaliteit.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:43

Laurentii schreef:
De veulens die ik gezien heb, zijn wel redelijk aan de maat.
Mijn nicht heeft er ook net eentje gekocht, super lief karakter en heel slim veulen.
Veel kennissen van mij hebben ermee gedekt en eigenlijk niet altijd met de grootste en bloedgemaakte merries ;)

Bedoel je ook niet bloedgemaakte merries of juist bloed gemaakt?

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:11

Emerald vh Ruytershof x Ogano Sitte
Vosse merrie, vannacht geboren.

Afbeelding

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:24

Geef Laurentti!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:40