Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Elisa2 schreef:Dat begrijp ik maar ik vraag me af in hoeverre hij ook qua beweging kan verbeteren. Uiteraard zijn de eigenschappen die jij noemt ook ontzettend belangrijk en misschien wel belangrijker. Ik heb er ook nog geen nafok van gezien dus heb geen idee hoe hij fokt.
Rachral schreef:KahluaB schreef:Gefeliciteerd CF!
Hier zijn er meerderen die hun merrie bij de hengst Ferguson hebben gedekt.
Wat zouden jullie uit ervaring zeggen dat hij sterk en minder sterk verft?
Op welke merries past hij het best ?
Ik vind heem zeer aansprekend ,maar hij kwam steeds niet op mijn lijstje omdat mv ( Lauries Crusador) xx is,
Hij blijft toch steeds door mijn gedachten spoken !
Ferguson is een bloedmooie hengst met top pedigree!
Met Lauries Crusador als moedersvader een pluspunt. Een van de volbloeden die super rittige dressuurpaarden heeft gefokt met goede gangen en werkwillige karakters.
Ferguson's nafok laat ook al van zich spreken als fijne rijpaarden.
fokfanaat schreef:Het is imo wel een heel ander type dan for ferrero, ben benieuwd hoe je deze switch gemaakt hebt.
s0173957 schreef:GJ9, ik kan me er best in vinden dat mensen geen wauw-effect hebben bij DD.
Ik ontken niet dat het een heel goed paard is, maar hij heeft imo te weinig ruimte in z'n bewegingen en wordt dan snel hectisch. Dat zie je in z'n punten terug ook.
Ruimte zal hij niet vererven, om het in Leunus z'n woorden te zeggen: 'Wat je niet hebt kan je ook niet doorgeven'.
Techniek mss wel, kracht ook wel, maar geen ruimte.
Dit gezegd zijnde, als ik ooit zo een kan fokken ben ik geweldig trots! Ik wil hier absoluut geen afbreuk doen aan het paard zelf.
carola schreef:En dan even over Ferguson; ik heb een Ferguson x Sir Fashion merrie gehad. Die heb ik vorig jaar verkocht op 2,5 jarige leeftijd. Het was een klein, iel merrietje (ong. 1.56 op 2,5 jarige leeftijd). Heel erg fijn en braaf karakter, goed lopen over de benen en heel correct, maar in mijn ogen mocht er wat meer souplesse vanuit de rug komen.