Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:11

KahluaB schreef:
Het eerste dat mij opvalt bij deze hengst is dat zijn hals niet in vehouding is tot de rest van zijn lijf.
Kort en dun. Het geeft een beetje het idee alsof iemand het hoofd en de hals van een paard één op het lijf van paard 2 heeft geplakt :o.

Mee eens hoor, fantastisch lopen maar de hals lijkt er een beetje aangeplakt en past niet bij de rest van net paard.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:12

Rachral; geen trakehnerbloed in het algemeen? Dat vind ik wel heel drastisch toch.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:52

SBravour schreef:
Ik twijfel zelf beetje over zijn lendengebied, ik vind hem daar wat week ogen, maar ligt misschien aan mij. Ik vind met zijn hals niet zo veel mis mee eigenlijk.

Dat komt vast omdat je er langzaam aan gewend bent geraakt;bij het KWPN zijn de halzen iha steeds minder lang en bespierd geworden ,zijn hals is echt niet in verhouding tot de rest van zijn lijf en,en dus ook minder goed werkbaar.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:32

Vannacht geboren een justwimphof uit dreamcatcher x gribaldi
Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:42

Gefeliciteerd! Wat een beauty :+:.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:43

Gefeliciteerd, CF.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:15

Mooi!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:24

KahluaB schreef:
SBravour schreef:
Ik twijfel zelf beetje over zijn lendengebied, ik vind hem daar wat week ogen, maar ligt misschien aan mij. Ik vind met zijn hals niet zo veel mis mee eigenlijk.

Dat komt vast omdat je er langzaam aan gewend bent geraakt;bij het KWPN zijn de halzen iha steeds minder lang en bespierd geworden ,zijn hals is echt niet in verhouding tot de rest van zijn lijf en,en dus ook minder goed werkbaar.

Zou goed kunnen hoor.. Hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat mijn merrie de hals van een hengst heeft, zo lang en mooi gespierd. Terwijl in feite dat de basishals is.. :j

Gefeliciteerd met je gezonde prachtige veulen!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:31

Gefeliciteerd CF! Ziet er goed uit! Ik ben wel nieuwsgierig naar je merrie, ik ken een waanzinnig fijne Dreamcatcher merrie maar heel veel ken ik er niet van. Die merrie is een van de gaafste paarden die ik ken, niet altijd even makkelijk (wat kijkerig) en wat toontredend, maar verder fantastisch. Hoe is die van jou?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:49

Van harte CF! Prachtig.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:05

Gefeliciteerd CF!

Hier zijn er meerderen die hun merrie bij de hengst Ferguson hebben gedekt.
Wat zouden jullie uit ervaring zeggen dat hij sterk en minder sterk verft?
Op welke merries past hij het best ?

Ik vind heem zeer aansprekend ,maar hij kwam steeds niet op mijn lijstje omdat mv ( Lauries Crusador) xx is,
Hij blijft toch steeds door mijn gedachten spoken !

itsipitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:55

Ben een stille meelezer hier.Ik heb een 4 jarige zelf gefokte Ferguson. Hij heeft beslist veel meer lossigheid toegevoegd. En een super karakter. Merrie kon best wat ril zijn maar daar heeft haar zoon geen last van. Maar vooral de lossigheid in het lijf en daardoor meer afdruk en veer in de beweging.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:05

itsipitsie schreef:
Ben een stille meelezer hier.Ik heb een 4 jarige zelf gefokte Ferguson. Hij heeft beslist veel meer lossigheid toegevoegd. En een super karakter. Merrie kon best wat ril zijn maar daar heeft haar zoon geen last van. Maar vooral de lossigheid in het lijf en daardoor meer afdruk en veer in de beweging.
ok thanks ! Uit wat voor merrie?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:05

carola schreef:
Gefeliciteerd CF! Ziet er goed uit! Ik ben wel nieuwsgierig naar je merrie, ik ken een waanzinnig fijne Dreamcatcher merrie maar heel veel ken ik er niet van. Die merrie is een van de gaafste paarden die ik ken, niet altijd even makkelijk (wat kijkerig) en wat toontredend, maar verder fantastisch. Hoe is die van jou?

Daar kan ik me erg in vinden ook toontredend. Ze is vrij explosief en kijkerig maar kan wel gigantisch lopen. Kwa karakter zeker in de omgang kan je er een klein kind mee overweg laten gaan.
Afbeelding

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:09

Gefeliciteerd CF! Ik ben wel
Een beetje fan van jw zijn kinderen ben heel benieuwd hoe die het straks onder het zadel gaan doen ☺️

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:25

Ik hoop heel goed :P

Al mooi stevig op z'n benen CF!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:27

Gefeliciteerd!!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:08

Dank jullie wel ! Aangezien er hier ook wat ervaren mensen zitten vroeg ik me af of jullie dit wel eens gezien hebben. Achteraf had hij het bij de geboorte al maar kwam er gister avond pas achter het is wel zacht en je voelt dat het vocht is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:27

SBravour schreef:
Rachral; geen trakehnerbloed in het algemeen? Dat vind ik wel heel drastisch toch.

Afhankelijk van de bloedvoering en het karakter van de merrie is trakenerbloed niet mijn ding. Is net als de volbloed een veredelaar, moet dus passen op je merrie.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:30

KahluaB schreef:
Gefeliciteerd CF!

Hier zijn er meerderen die hun merrie bij de hengst Ferguson hebben gedekt.
Wat zouden jullie uit ervaring zeggen dat hij sterk en minder sterk verft?
Op welke merries past hij het best ?

Ik vind heem zeer aansprekend ,maar hij kwam steeds niet op mijn lijstje omdat mv ( Lauries Crusador) xx is,
Hij blijft toch steeds door mijn gedachten spoken !

Ferguson is een bloedmooie hengst met top pedigree!
Met Lauries Crusador als moedersvader een pluspunt. Een van de volbloeden die super rittige dressuurpaarden heeft gefokt met goede gangen en werkwillige karakters.
Ferguson's nafok laat ook al van zich spreken als fijne rijpaarden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:34

CharmFaith schreef:
Dank jullie wel ! Aangezien er hier ook wat ervaren mensen zitten vroeg ik me af of jullie dit wel eens gezien hebben. Achteraf had hij het bij de geboorte al maar kwam er gister avond pas achter het is wel zacht en je voelt dat het vocht is.
[ [url=m/hTplPj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uWHbuf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xoqB9Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die vochtbult bij het oor? Nee geen idee, nog nooit gezien. Wat zegt de veearts?
Kijk het anders eventjes aan, meestal zijn alle kreukels en andere dingen met een weekje weg of veel beter.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:41

Kan het veulen ergens klem hebben gezeten met het oor? Als 'ie helemaal vlot is, geen verhoging heeft en het geen pijnlijke plek is, dan zou ik het ook nog even aankijken. Bel anders voor de zekerheid de dierenarts,

Mijn kortbenig propje blijft gewoon de leukste, ook al is het totaal geen commercieel type. Hij is zoveel beter dan zijn moeder. https://imagizer.imageshack.com/img923/7682/xWdn5N.jpg

Het is dat ik het niet aandurf qua karakter en extra Jazz erin, anders had ik Johnson ook op de Charmeur gezet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:51

Ik vind hem top lorette
Echt mijn type ik hou van propjes blijkbaar :D

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:52

Kijk eens naar Double Dutch.. dat is een Johnson met een onwijs fijn karakter, zit het Jazz bloed weer een generatie verder weg. Dat type past jou wel denk ik :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:55

Zeker. In theorie precies wat ik zoek. Ik vond hem live alleen niet helemaal overtuigen. Hij was op dat moment erg ongelijk in de beweging van de voorbenen.