Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:59

Elisa2 schreef:
Ik zie liever deze Millenium zoon: https://www.youtube.com/watch?v=7vce-Zq6JHI

Weer typisch zo'n hengst waar je geen bal van af weet è...

Hij is in ieder geval zwart, en dat is 70% bepalend. Maar dat is niet tegen jou Elisa. ;)
Iemand zei over Lowlands tegen mij, eindelijk een Millenium die wil werken.. :? :(:)[/quote]

Dat laatste klinkt niet zo best..gebaseerd op ervaringen met Millenium's?[/quote]

Veel Millenium's vallen door de mand bij de Duitse sporttesten. Laat rijp door het Trakenerbloed of karakter, zeg het maar....

s0173957

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:12

Omdat Maracaná eens compleet op de rem gegaan is?
Andere vb'en ken ik niet direct.

Morricone bv loopt op z'n 7 al kleine toer.. dat doen ze niet als ze niet willen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:13

Heb er 2 in test gezien, merries
Leken wel 1.5 jarige, sensibel en dwars
Horen ook moeders bij natuurlijk maar mijn types zijn het niet

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:18

Hmmmm da's minder heb Lowlands juist ook voor zijn rijdbaarheid gekozen, gelukkig heeft mijn merrie een topinstelling.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:27

fokfanaat schreef:
Hmmmm da's minder heb Lowlands juist ook voor zijn rijdbaarheid gekozen, gelukkig heeft mijn merrie een topinstelling.

Ik denk dat hij een hele goede instelling heeft :j

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:29

Gelukkig is het altijd de combi merrie en hengst inderdaad.
Hier wordt er dan ook niet verder gefokt met echt lastige merries, die geven dat toch wel vaak door. Al zijn er uitzonderingen, hebben er 1 die zelf niet makkelijk is, maar wel zeer lieve veulens geeft!

Zitten hier ook fokkers in het topic die hun veulens op veilingen aanbieden?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:12

Elisa2 schreef:
s0173957 schreef:

Weer typisch zo'n hengst waar je geen bal van af weet è...

Ik heb hem gezien irl begin dit jaar bij het NRPS, super braaf dier.
Vind hem qua model aansprekender, beweegt gewoon goed met veel souplesse e.d.

Je weet alleen niets qua rontgen etc maar dat weet je van de duitse hengsten ook niet.

NRPS hengsten moeten ook op de foto. Gelijk aan PROK.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:33

[***] schreef:

Hmm.. Mijn merrie is niet sensibel maar wel eens wat brutaal en dwars haha. Twijfelt verder.. Dan toch Furstenball? Of Lord Romantic, wat vinden jullie daarvan? Lijkt mij een fijne hengst met ras.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:59

Sorry het filmpje was inderdaad van Dimaggio Black zijn halfbroer, Diamond First.
Sprehe gaat een filmpje maken van DB. Zodra ik het ontvang, deel ik het met jullie :)

Nu we het toch over Millenium nakomelingen hebben, wat vinden jullie van Marc Cain?

https://youtu.be/ZARLXwOW9Bs

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:16

Umeo schreef:
Sorry het filmpje was inderdaad van Dimaggio Black zijn halfbroer, Diamond First.
Sprehe gaat een filmpje maken van DB. Zodra ik het ontvang, deel ik het met jullie :)

Nu we het toch over Millenium nakomelingen hebben, wat vinden jullie van Marc Cain?

Fijn dier, op zich, goede stap, fijne galop. Ik vind zijn achterbeen alleen niet zo, vooral in draf sleept de hoef over de grond lijkt.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:51

LETS schreef:
[***] schreef:

Hmm.. Mijn merrie is niet sensibel maar wel eens wat brutaal en dwars haha. Twijfelt verder.. Dan toch Furstenball? Of Lord Romantic, wat vinden jullie daarvan? Lijkt mij een fijne hengst met ras.

Als je merrie voldoende maat fokt vind ik Lord Romantic heel interessant. Fijne moederlijn (volgens mij momenteel ook een artikel over in het kwpn blad) en hele fijne galoppade. Daarnaast was de commissie heel erg te spreken over zijn karakter.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 06:57

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 07:43

simpie94 schreef:
LETS schreef:

Als je merrie voldoende maat fokt vind ik Lord Romantic heel interessant. Fijne moederlijn (volgens mij momenteel ook een artikel over in het kwpn blad) en hele fijne galoppade. Daarnaast was de commissie heel erg te spreken over zijn karakter.

Mijn merrie is 174 en de hele moederlijn is vrij kolossaal :') Dus dat moet goedkomen. Jonge hengst, ook wel weer leuk..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:21

Umeo schreef:

Fijne hengst, veel souplesse..ik vind het achterbeen wel meevallen. Iets traag maar ik zie hier regelmatig hengsten aangeprezen worden die imo slechter zijn achter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:22

LETS schreef:

Mijn merrie is 174 en de hele moederlijn is vrij kolossaal :') Dus dat moet goedkomen. Jonge hengst, ook wel weer leuk..

Lord Romantic is mij positief opgevallen qua beweging en instelling, hengst blijft wel hoog in het kruis in de beweging. Laatrijp paard ook, opvallend voorbeengebruik.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:58

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:32

SBravour schreef:
Gelukkig is het altijd de combi merrie en hengst inderdaad.
Hier wordt er dan ook niet verder gefokt met echt lastige merries, die geven dat toch wel vaak door. Al zijn er uitzonderingen, hebben er 1 die zelf niet makkelijk is, maar wel zeer lieve veulens geeft!

Zitten hier ook fokkers in het topic die hun veulens op veilingen aanbieden?

Ja, onze veulens zijn in principe voor de veiling. Ik heb echter al interesse vanuit hengstenhouders, en dat zou dan tóch de voorkeur hebben. Anders meld ik ze denk ik aan voor Borculo

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:39

Oke, leuk! Was die interesse er al bij inseminatie, of is dat pas na de geboorte ontstaan?
Zou leuk zijn als we elkaars veulens een beetje kunnen volgen. Ben nieuw in het topic, weet niet in hoeverre jullie foto's delen en verder toekomst verloop van de veulens :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:04

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:13

Elisa2 schreef:
fokfanaat schreef:
Wat vinden jullie van mansion? Die komt wel echt uit een fijne merrie, misschien wel een optie voor mijn Belissimo.
https://dekstationwestland.nl/hengsten/ ... -c-x-jazz/

Fijne hengst, hij spreekt mij meer aan dan de Totilas x de Niro.

Het eerste dat mij opvalt bij deze hengst is dat zijn hals niet in vehouding is tot de rest van zijn lijf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:15

KahluaB schreef:
Elisa2 schreef:

Fijne hengst, hij spreekt mij meer aan dan de Totilas x de Niro.

Het eerste dat mij opvalt bij deze hengst is dat zijn hals niet in vehouding is tot de rest van zijn lijf.

Kort en dun. Het geeft een beetje het idee alsof iemand het hoofd en de hals van een paard één op het lijf van paard 2 heeft geplakt :o.

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:16

fokfanaat schreef:
Wat vinden jullie van mansion? Die komt wel echt uit een fijne merrie, misschien wel een optie voor mijn Belissimo.
https://dekstationwestland.nl/hengsten/ ... -c-x-jazz/

Ik vind dit ook een interessante hengst uit fijne moederlijn. Ik zou hem willen gebruiken voor ons UB40x Doruto merrie. Alleen over de stap ben ik een beetje aan het twijfelen in video’s....

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:39

Ik vond Mansion in Den Bosch echt fantastisch, zoveel gemak in het lopen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:58

Ik twijfel zelf beetje over zijn lendengebied, ik vind hem daar wat week ogen, maar ligt misschien aan mij. Ik vind met zijn hals niet zo veel mis mee eigenlijk.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:07

s0173957 schreef:
Omdat Maracaná eens compleet op de rem gegaan is?
Andere vb'en ken ik niet direct.

Morricone bv loopt op z'n 7 al kleine toer.. dat doen ze niet als ze niet willen werken.

Zoek maar eens de uitslagen van Milleniumkinderen op van de voorgaande jaren, er zijn er heel veel van goedgekeurd, genoeg info.
De echt goede worden ook top voorbereidt door echt goede ruiters, die krijg je niet bij de dekking en nog gaat het soms fout zoals bij Maracana.
En tuurlijk er zullen ook wel werkwillige paarden bij zitten, die hebben natuurlijk ook een moeder. Bij een ietsje twijfelachtig karakter van de merrie zou ik geen trakenerbloed gebruiken.