Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:23

TeeGee schreef:
Onze veron is net ster geworden :D

Gefeliciteerd, erg fijn paard was dat :)

Cas is wel opgenomen in het stamboek, maar geen ster helaas. De punten voor het exterieur vond ik zelf erg aan de lage kant, ze had 65 maar eigenlijk hadden ze er niks op aan te merken en spraken ze vol lof over de bouw aan het eind en over de beweging. Springen begon ze super, maar naarmate ze dat lijntje wat vaker had gezien vond ze het niet meer zo indrukwekkend en gingen er wat balken. Soms is ze gewoon wat te nuchter, ze was ook een van de weinige paarden die het meten niet eng vond :P Aanjagers deden soms ook een beetje dom, stonden ze half voor dat paard, dan kan ze toch nooit lekker dat lijntje in :+ Nouja ik had iig wel een van de beter bewegende springmerrie's, ze vonden haar ruim, ritmisch en zeer lichtvoetig in de beweging met een hele goede balans (zie je alleen ook weer niet echt terug in de punten). Dus dat is wel fijn om te horen. Ben ook erg trots op Cas, ze heeft zich voorbeeldig gedragen en een hoop geleerd. Ze is echt fantastisch getraind door Marcel en ze stond er ook super voor :j Niet helemaal laten zien wat we hoopten, maar voor mij is er toch geen beter paard :Y) We gaan nu gewoon lekker de sport in :) Marcel was er geloof ik zieker van dan ik :=
Vond dat de punten bij de meeste paarden aan de lage kant waren, opvallend was wel dat de paarden van de bekende namen hoger scoorden, maar niet zichtbaar beter waren.
Al met al een leuke ervaring rijker, een hoop geleerd :j

Ohja de score nog even:
65 ext - 70 stap/draf/galop - 60 refl - 70 tech - 70 verm - 70 spr

Helaas geen fotograaf aanwezig, maar hier wel een foto impressie van onze deelname :D
Afbeelding
Afbeelding
Knappe merrie :+: Ze is blijkbaar wel ineens weer aan het groeien :=
http://i176.photobucket.com/albums/w170 ... CF6711.jpg
Afbeelding
http://i176.photobucket.com/albums/w170 ... CF6719.jpg
Cas in de bocht, ineens liepen ze op het gras :')
http://i176.photobucket.com/albums/w170 ... CF6721.jpg
http://s176.photobucket.com/albums/w170 ... CF6725.mp4
en 2 filmpjes
Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:36

jammer goldie :(
lekker de sport in :)

ullaatje

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:10

Teegee gefeliciteerd met je merrie, hoe had die ander het gedaan?

Goldie wat jammer zeg.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:46

Goldie; jammer dat ze geen ster is geworden, een ervaring rijker en lekker de sport in

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:51

Teegee; gefeliciteerd
Gam: balen zeg! gelukkig heeft je paard er niets aan overgehouden, toch altijd schrikken !
Goldie: Jammer geen ster, maar wel fijn commentaar en leuke foto's :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:11

De ander had 65/70 vorig jaar en dat hebben ze laten staan. Helaas. Die man was heel lovend over haar tijdens de oefenavond maar 1 van de dames was niet zo enthousiast. Ik vond haar wel het knapst :D

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:25

essiesilly schreef:
succes goldie!!

ff een vraagje, hoe lang van te voren wisten jullie de tijden voor de ck? ik moet vrijdag maar staat nogsteeds niks op de site en krijg je ook geen brief of mail ofzo? vind t maar raar..
Is dit wat je zoekt?
http://www.kwpn.nl/site/department_arti ... 3142002c58
Hoe weet je dan welk nummer je bent, nog niks via de post of mail ontvangen namelijk.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:42

Karen gefeliciteerd met de Veron! En jammer van die andere..
Mooie foto's Goldie en jammer van de punten, maar gewoon lekker gaan rijden :)
Kolonist & Cute gefeliciteerd zeg, top hoor!!

Wij waren vorige week in Marienheem. Springpaarden heul veel ster, dressuurpaarden maar 3 (!!!). Aan de kant was er ook ongeloof over de lage punten. Beestje die ik rijd had ook 65-70. Exterieur eigenlijk alleen maar om het kortere voorbeen. En tja, die kan ik niet langer maken :+ Dus dat kan ik me wel voorstellen. Draf waren ze heel erg positief over, galopperen heeft ze nauwelijks gedaan. Er werd zo achterlijk met de zweep geslagen. Beest had de zweep op de rug liggen en tussen de achterbenen. En ze is al zo sensibel, dus die kneep alleen maar de staart aan en kromp helemaal ineen. Daardoor natuurlijk ook geen goeie houding :D Het was nogal een overval voor haar, maar ja dat is logisch als er niet geoefend is en geen voorbereiding is. Eigenaresse/fokker had zich een beetje verkeken op hoe ze zich onder het zadel presenteert, dat dat bij haar echt niet hetzelfde is als los. Dus jammer! Maar het was toch alleen maar bedoeld voor de moeder.

Ik denk dat ze niet minder talent heeft voor de sport dan haar halfzus die elite is en kampioen was op de CK. Bewijst maar weer dat het bedoeld is voor de fokkerij zo'n keuring!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:29

Gefeliciteerd met de Veron TeeGee! Dat vond ik een heel fijn paard, vooral op de sprong :j
Welke was nog meer van jullie?

Ik vond Cas op de foto's en filmpjes nog steeds fantastisch, jammer dat ze wat laconiek werd aan het einde.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:30

Nr 89, de eerste na de pauze.
Bedankt Veron wordt een hele fijne. Komt uit de volle zus van Equador.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:02

Toen waren wij al weg. We hadden het na de springpaarden wel gezien ;)
Moest ook nog weer terug naar Groningen en mijn paard rijden :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:24

Cas en ik gaan gewoon lekker rijden. Baal alleen een beetje van de exterieur punten, anders kon ze mooi naar de ibop. Nu eerst maar sport en dan zien we wel :P

Stalletje voor cas is weer lekker schoon, kan niet wachten tot morgen!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:25

Kabouterdans schreef:
essiesilly schreef:
succes goldie!!

ff een vraagje, hoe lang van te voren wisten jullie de tijden voor de ck? ik moet vrijdag maar staat nogsteeds niks op de site en krijg je ook geen brief of mail ofzo? vind t maar raar..
Is dit wat je zoekt?
http://www.kwpn.nl/site/department_arti ... 3142002c58
Hoe weet je dan welk nummer je bent, nog niks via de post of mail ontvangen namelijk.

ja dat had ik idd ook gezien maar welk nr je bent geen idee... ik heb ook geen mail gehad en voor zover ik begreep krijg je die ook niet :S dus je komt daar aan en als je pech hebt ben je als een van de laatsten aan de buurt en staat je merrie dik 2 uur op de wagen.... lekker geregeld :S

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:27

Goldie schreef:
Cas en ik gaan gewoon lekker rijden. Baal alleen een beetje van de exterieur punten, anders kon ze mooi naar de ibop. Nu eerst maar sport en dan zien we wel :P

Stalletje voor cas is weer lekker schoon, kan niet wachten tot morgen!

Er is nog hoop voor jullie na het sportpredikaat, zie mijn merrie :P Vind het een mooi dier om te zien hoor!

TeeGee gefeliciteerd! Vind de meeste Veron's aansprekende paarden, kunnen ook aardig bewegen of niet?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:50

Zo was er in Lonneker ook 1 die eerder ik geloof 60 ext had maar had ondertussen het sportpredikaat gehaald en werd opgehoogd naar 75 ext dus het kan wel schijnbaar...

CointreauB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:33

Helaas geen ster voor onze merrie. Ze liet zich wel echt lekker zien, maar kwam bij exterieur net tekort (65 pnt). Ze heeft ook iets ongelijke voeten voor en dan de combinatie met de piephak en iets onderstaande voorbenen werd het het net niet.Maar qua springen ben ik heel trots op haar, kreeg ook veel complimenten over haar uitstraling. Hier wat foto;s!
Pnten: Galop 75, Reflexen 80, Techniek 70, Vermogen 65, Springen 75..

Leuk je even gezien te hebben Goldie, je hebt zeker ook een leuke merrie! Lekker mee de sport in, ga ik ook doen!

Afbeelding
Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:39

Ik vond jullie merrie ook een erg charmant paard! Jammer dat ze het op exterieur net niet gehaald heeft. Vriendin die naast me stond was direct blij dat haar merrie van Cardento was geïnsemineerd ;)
Als ik volgend jaar weer in Amsterdam woon ga ik jullie vast tegenkomen in de springring!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:47

Mooie schimmel zeg, alleen jammer helaas geen ster. Toch nette punten verder, zeker voor de reflexen !!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:16

Gam:balen zeg, maar als het verder maar goed is met je merrie!
Goldie: jammer van de punten, maar wil zeker niks zeggen over haar kwaliteiten als sportpaard!
Teegee: van harte gefeliciteerd!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:21

Inderdaad mooi schimmel! Jammer dat het geen ster geworden is!

Met die van mij ben ik vandaag naar de trainer geweest, even geoefend voor in de baan... en opstellen.. Zaterdag is het zover!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:31

urobi schreef:
GAM schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde predikaten en voor degene die moeten. Nog heel veel succes.

Helaas is bij ons de CK anders verlopen. Onderweg naar veghel is mijn paard wild geworden in de trailer en haar balans verloren waardoor ze was omgevallen in de trailer. We hebben haar met wat moeite los en overeind kunnen krijgen. Gelukkig viel de schade mee maar ze was niet aantoonbaaar meer voor de keuring. Gisteren weer een rondje gereden en dit ging gelukkig weer goed.

Iedereen nog succes met de keuringen en geniet bovenal van die prachtige paarden die we hebben.

Dat was wel schrikken ik hoop dat alles goed is en dat ze er niks aan over houdt.Zou je als uitzondering niet naar een andere CK mogen?

Dat mag, maar kan dan geen kampioen worden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:38

Leuke schimmel! En toch echt geen verkeerde punten.
Meliss ze ziet er goed uit! Waar moet jij naar toe?

Dit was de merrie die ik rij (had niet echt tijd om fatsoenlijke foto's te maken :D ):

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 02-07-12 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:40

Wauw Meliss, ze ziet er goed uit :j ! Mooi uitgezwaard ook al of niet ? :D

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:41

Mooie merrie hoipiepeloi.

Ik moet as zaterdag in Didam, gelderse keuring.
Ja Cheytjuh, begint erop te lijken!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:54

Heeft iemand toevallig een merrie v. Rubus x Cabochon op de lijst zien staan voor Didam? Misschien wil iemand mij daarvan na afloop de uitslag PBen? :o

Hoipiepeloii, nette merrie, mooie lange hals. Had idd wel wat meer bespiering mogen hebben.

Cointreau, leuke schimmel zeg! Jammer dat ze net geen ster werd!
En voor Goldie ook, geen verkeerde sportmerrie verder toch?