Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:42

Iorrr schreef:
Bij ons gaan ze ruim 3 maand van te voor over op merrie brok. Daarbij krijgt de Goodtimes ook müsli want (al je zou je het nu niet zeggen) die eet erg slecht...

Ja wij vanaf januari. Half merriebrok, half gewoon en onbeperkt kuil. Straks helemaal over op merriebrok

MizzMontana

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:38

Hier voeren we ook al een paar maanden merriebrok verder krijgt ze lucerne en voordroog.

Gaan jullie morgen nog online wat proberen te volgen van de hengstenkeuring?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:26

Ik wil kwpn aanzetten tijdens het werk. Hopelijk niet non stop vastlopers

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:08

de drachtige merries hier krijgen voordroog, zemelen, luzerne, brokken en haver. Wat een bommetjes al op de foto's hierboven! Ben zo benieuwd naar jouw Quickly. Ik heb hem voor dit jaar op het lijstje staan!

De mijne was vd week mee naar de kliniek voor een wond, en daar kreeg ik 2x de vraag of ze wel echt drachtig was. :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:35

Hier mijn licht eens opgestoken betreffende Emerald...blijkbaar geeft die ze niet altijd zo gezond (RX-en niet goed). Hebben jullie daar ervaring mee?

Dominator dit weekend zien springen in Opglabbeek...ik vond t echt..tja...laat ik maar ik niks zeggen...

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:47

Charisma schreef:
Hier mijn licht eens opgestoken betreffende Emerald...blijkbaar geeft die ze niet altijd zo gezond (RX-en niet goed). Hebben jullie daar ervaring mee?

Dominator dit weekend zien springen in Opglabbeek...ik vond t echt..tja...laat ik maar ik niks zeggen...

Dat heb ik ook gehoord van Emerald.
Dominator sprong slecht. GP echt op eigen manier. Maar blijft toch vermogen en voorzichtigheid tonen.

Maar hoevaak kom je een filmpje tegen van een 'onbekende'hengst en dan denk je... Wow... En dan ga je verder kijken en kan het ook tegen vallen. Paarden zijn ook niet elke dag het zelfde.
Ik werdook niet warm van Dominator, maar heb toch genoeg van hem gezien om te zeggen dat ik hem op mijn merrie vindt passen

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:22

Hmmm, reden genoeg voor mij om hem te laten staan...ik wil verkopen en dan wil ik liever het risico niet nemen.

Hij sprong idd heel slecht...hij kan overal over en daarom redt hij zich vaak, maar dan in mijn ogen enkel door zijn vermogen. Voorzichtig...bwa...hij wordt toch vaak erg groot gezet...
Ik zeg niet dat hij op een bloederige merrie niet wat goeds kan doen...maar ik werd en wordt er nog steeds niet warm van. Is ook zo hoor, maar hier doet iedereen altijd lyrisch over, maar ik zie het niet...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:31

Ik denk dat wij beiden gaan gebruiken dit jaar. Emerald op de Goodtimes en Dominator op de Baloubet :)

Morgen wordt onze oude Jus de Pomme gescand om te kijken of we nog wat gaan doen in de zin van Icsi of spoelen... Spannend!!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:46

Revali schreef:
Charisma schreef:

Dat heb ik ook gehoord van Emerald.
Dominator sprong slecht. GP echt op eigen manier. Maar blijft toch vermogen en voorzichtigheid tonen.

Maar hoevaak kom je een filmpje tegen van een 'onbekende'hengst en dan denk je... Wow... En dan ga je verder kijken en kan het ook tegen vallen. Paarden zijn ook niet elke dag het zelfde.
Ik werdook niet warm van Dominator, maar heb toch genoeg van hem gezien om te zeggen dat ik hem op mijn merrie vindt passen

Dat ivm. Emerald had ik enkele weken geleden ook aangehaald.
Onze merrie is binnen 3,5 weken uitgerekend van Emerald.
Ik heb het aangedurft omdat er in die stam zo goed als alles RX perfect in orde is.

Revali, ik deel je mening over Dominator. Als ik hem zelf zie, twijfel ik altijd, maar de nakomelingen vind ik wel echt top.
Had jij met DV gedekt? Weet jij hoeveel rietjes je krijgt bij Zangersheide per dek?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:00

Gek dat 't zo kan verschillen, ik heb er nog geen echt goede nakomelingen van gezien hier in de buurt...
Maar ik hoop dat jullie allebei gezonde en topveulens krijgen!

Meningen over Kassander van 't Roosakker?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:22

3 rietjes per dekking. Wij hadden 1 nodig... Ben je wel verplicht die 2 terug te sturen }:0

Wij hebben de beste dominator hengst van vorig jaar zangersheide en kwpn op stal gehad *\%/*
<3
Ongekend natuurtalent!!

Neemt niet weg dat je ook een goede mama moet hebben +:)+

Charisma: ik was er stiekem wel weg van(kassander) maar viel wel iets over zijn rug. En ik viel over het feit dat hij in 2019 voor het laatst concours liep

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 22:25

Mijn al wat oudere Goodtimes merrie is Elite geworden vandaag; heeft haar D-OC ook binnen. *\o/*
Erg blij mee, komt haar veulens mooi ten goede. Ze is pas in juni uitgerekend, dus ze staat nog mooi in training. Binnenkort wordt ze in ieder geval M2 dressuur gestart en als we weer wat meetmomenten krijgen misschien ook nog net even in het springen, dat gaat ook nog prima.

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:41

Revali: heerlijk toch niet! Hopelijk horen we er nog veel van!

Ja, ik heb er al enkele mooie nakomelingen van gezien...ook een goedgekeurde hengst uit een Canabis moeder...laat ik nu net met een canabis mogen dekken :) al is ie nog niet echt bewezen vererver. Rug durf ik wel aan, merrie is heel correct. Hij heeft idd niet 't hoogste niveau gelopen...mottige blessure had ie ook.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:13

Lante gefeliciteerd met je merrie!

Iorrr spannend, hopelijk is er nog iets mogelijk met de oude merrie. Hoeveel laten jullie er weer dekken dit jaar?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:24

Lante schreef:
Mijn al wat oudere Goodtimes merrie is Elite geworden vandaag; heeft haar D-OC ook binnen. *\o/*
Erg blij mee, komt haar veulens mooi ten goede. Ze is pas in juni uitgerekend, dus ze staat nog mooi in training. Binnenkort wordt ze in ieder geval M2 dressuur gestart en als we weer wat meetmomenten krijgen misschien ook nog net even in het springen, dat gaat ook nog prima.

[ [url=m/eWQZD9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd *\o/*

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:35

Revali: bedoel je Defender ?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:50

Revali schreef:
3 rietjes per dekking. Wij hadden 1 nodig... Ben je wel verplicht die 2 terug te sturen }:0

Wij hebben de beste dominator hengst van vorig jaar zangersheide en kwpn op stal gehad *\%/*
<3
Ongekend natuurtalent!!

Neemt niet weg dat je ook een goede mama moet hebben +:)+

Charisma: ik was er stiekem wel weg van(kassander) maar viel wel iets over zijn rug. En ik viel over het feit dat hij in 2019 voor het laatst concours liep

Kassander wordt vanwege blessures toch niet meer ingezet in de sport? Meende dat ze vorig jaar zoiets zei tijdens de hengstpresentatie.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:42

Oehlala: hij had idd een blessure waarvoor hij 6 maanden out zou zijn, toen kwam corona en toen heeft eigenaar beslist hem voor de dekdienst in te zetten.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:32

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:46

Laurentii: leuk paard, maar meer ook niet vind ik :o

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:13

vind die bonte hierboven onder de man wel iets beter springen dan vrij, maar wordt er eigenlijk niet warm van. Volgt hier iemand nog de hengstenkeuring van KWPN? Ik probeer er zijdelings nog wat van mee te krijgen, is wel weer veel van hetzelfde.

Besita, weet je al wat je met je hengst doet?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:38

Afbeelding

Niks aan hier :O :))

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:51

waar zit je?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:54

Ooh gaaf revalli!! Wat mis ik dat :(

Onze oude jus de Pomme ziet er top uit van binnen! We gaan haar proberen te spoelen, lukt dat niet dan icsi volgende winter.

Wij dekken er 3 zelf denk ik en hopelijk embryo’s uit de jus de Pomme. Al zou het ook goed kunnen dat we dan embryo’s verkopen. Even kijken of het überhaupt lukt ;)

De Il est Balou is afhankelijk van wat ze nu geeft en wat mijn been doet ;)

Dus sowieso 3 met uitloop naar 5 drachtigen

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:58

Op de hengstenkeuring in Ermelo. Maar is verder niks aan.. De beveiliging controleert steeds of we wel mondkapjes ophebben als we zitten :P