Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:07

_Esther_87_ schreef:
Allereerst iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten!~

Ik val hier eigenlijk alleen even binnen om jullie mening te vragen...Ik lees met veel interesse mee en heb gemerkt dat er best wat ervaren mensen tussenzitten. Dus wat mij betreft heb ik er even meer aan om hier mijn vraag te stellen dan om een nieuw topic te openen...Hoop dat jullie het niet erg vinden.

Situatie is als volgt: Kennis van me heeft een nu 4 jarige merrie. Vorig jaar zijn we daarmee naar de keuring geweest waar ze in het stamboek is opgenomen met (ik geloof) 65/65 of 60/65 pnt. Merrie liet zich ten eerste voor geen meter zien. Kennis van me heeft haar (ietwat tegen mijn advies in) zelf voorgebracht waardoor ze en niet voordelig stond, en niet doorstapte. In draf en galop was ze, ondanks prima in conditie en goed in het voer, simpelweg doodrelaxed om zich heen aan het kijken en vergat te lopen.
Daarnaast had ik zelf het idee dat ze wat is 'afgerekend' op het totaal nog niet 'af' zijn. Paard is inmiddels ruim 1.75 en begint nu pas wat in balans te komen. Was heel slungelig en opmerking die ik me zo nog kan herinneren was dat de verbindingen in de bovenlijn te zwak waren (exacte omschrijving moet je me niet vragen, maar zoiets was het). Imo is dit een stuk verbeterd het afgelopen jaar.

Zou het zin hebben om over een aantal maanden met dit paard een Ibop te gaan rijden? Of word ik dan sowieso erg afgerekend op de lage score van vorig jaar? En is het enigszins te doen om daar als amateur een paard voor te stellen? Eigenaar gaat er geen prof opzetten.
Ik heb enkele foto's van het paard (geen topkwaliteit maar voor een eerste indruk). Via pb te krijgen, gezien het niet mijn eigen paard is.

Sorry als ik teveel offtopic ga nu, per pb reageren is uiteraard ook heel welkom. Maar was toch benieuwd of er hier iemand ervaring heeft met dit soort situaties.

Hoi Esther,

Ik denk dat het weinig uithaalt aangezien het paard op exterieur al niet haar punten behaald heeft ,je kunt aan bespiering en het paard sterker maken veel doen maar een exterieur matig kun je zelf weinig.
Als ze op de keuring al hun punten niet behaalt heeft heeft een ibop volgens mij ook geen nut, mocht ze nou exterieur matig wel de punten behaalt hebben dan is een ibop zinvol.
Wij hebben kennissen die hun paard de eerste keer naar de keuring gedaan hebben en die was niet genoeg getraind wij hebben dat paard een paar jaar later nog een keer voorgebracht en goed getraind de beweging was een stuk beter maar het exterieur blijft hetzelfde en ze kijken toch altijd wel naar de vorige keuring die ze gelopen hebben.Wij zijn zelf ook amateur en als je goed weet hoe je een paard moet trainen en voorstellen kan een amateur het net zo goed.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:49

mystique schreef:
Hallo,

Wij zijn vrijdag naar de keuring in houten geweest.
Nu ben ik mijn fototoestel vergeten en hoop ik dat iemand anders foto's heeft gemaakt en ik die zou mogen zien.
Het was nummer 63 elsini louise. dressuurpaard.
Ik hoop dat iemand foto's heeft want zou dat echt leuk vinden.
Foto's mogen natuurlijk via pb gestuurd worden.

Ze is ster geworden en gaat door naar de ck van 13 juli. helaas ben ik dan op vakantie.
Als ze verlopig keur wordt gaat ze volgend jaar ibop lopen zodat ze Elite kan worden (ze is al prok goedgekeurd).
Ze is nu drachtig van connaisseur.

Hoi,
De mijne is daar ook geweest maar die zat in de tweede groep, en wij zijn meteen naar huis gegaan, dus ik heb daar geen foto 's van, maar wij gaan ook de 13 e naar de centrale keuring, als ze nu ergens ongeveer gelijk met de mijne moet wil ik wel foto 's maken, de mijne is ook dressuur dus misschien hebben we geluk en zitten ze samen in de groep, pb maar als je tijd weet.
Je kreeg toch een uitnodiging voor de centrale? Of moet haar nu al opgeven?

Goldie

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:37

Morgen is de grote dag voor ons!. Vind het berespannend

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:46

mystique schreef:
Hallo,

Wij zijn vrijdag naar de keuring in houten geweest.
Nu ben ik mijn fototoestel vergeten en hoop ik dat iemand anders foto's heeft gemaakt en ik die zou mogen zien.
Het was nummer 63 elsini louise. dressuurpaard.
Ik hoop dat iemand foto's heeft want zou dat echt leuk vinden.
Foto's mogen natuurlijk via pb gestuurd worden.

Ze is ster geworden en gaat door naar de ck van 13 juli. helaas ben ik dan op vakantie.
Als ze verlopig keur wordt gaat ze volgend jaar ibop lopen zodat ze Elite kan worden (ze is al prok goedgekeurd).
Ze is nu drachtig van connaisseur.

Bij ons op de gewone keuring heeft een professionele foto's gemaakt en ik heb het secreatariaat gemaild wie die foto's gemaakt heeft en dat hebben ze mooi terug gemaild

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:14

kolonist; gefeliciteerd met beide merries, heel mooi resultaat.

Mosh schreef:
Frenka en Cute, gefeliciteerd!! Jullie hebben mooie merries! Terecht geplaatst! Al vond ik dat ze af en toe wel te royaal waren met het uitdelen van keurpredikaten :P

dat ben ik met je eens, zeker bij de springmerries waren ze heel scheutig, maar ook bij de dressuurmerries had ik minder predikaten uitgedeeld als de jury heeft gedaan. Heb wel niet veel groepen gezien, dus weet niet of dat heel de dag zo was.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:31

Kolonist gefeliciteerd met jullie super resultaat!!

Succes morgen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:34

Iedereen weer gefeliciteerd met de super resultaten !!! :D *\o/* Wauw !!!

Nou, hier nog steeds de zenuwen niet kunnen onderdrukken, en ik moet nog tot zaterdag ! Ben zo benieuwd hoe de toppers het gaan doen....Argh...

Hoe kwamen jullie de dagen door :P?

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:45

Hebben jullie voor presentatie tijdens CK stiften in de ijzers? Merrie staat voor op ijzers en CK is op gras.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:55

Wij mogen morgen!

Ik heb altijd stiftgaten in de ijzers, je weet maar nooit.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:42

Mag dat stiften? Kan ook best link zijn.... T is toch grotendeels rechtuit dus die heb je toch niet echt nodig lijkt mij?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:19

ik heb uiteindelijk geen stiften ingedraaid, was echt niet nodig. Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van t weer, mocht er een buitje vallen wordt t al anders.

Iedereen die morgen moet, succes!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:28

meliss1812 schreef:
Ik mag zaterdag voor de stamboekopname, 13.00 uur!

Wat is je nummer?? Dan kan ik je even in de gaten houden!
De mijne moet om 14.00uur.

En allemaal gefeliciteerd met de mooie predikaten zeg!!
NMK, daar mag ik nog ooit van dromen :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 00:21

succes goldie!!

ff een vraagje, hoe lang van te voren wisten jullie de tijden voor de ck? ik moet vrijdag maar staat nogsteeds niks op de site en krijg je ook geen brief of mail ofzo? vind t maar raar..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 06:32

Aaaaaaaah.... Zo dat moest even :o

Dank je essiesilly

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 06:42

Welk nr hebben jullie goldie?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:15

oei dat is wel heel vervelend GAM, hopelijk houdt ze dr niks van over.
Essie; de tijden komen pas een paar dagen vantevoren op de site, maar als het goed is krijg je een mail. Die had ik ongeveer 1,5 week vantevoren al. Anders even een mail sturen naar het regiosecretariaat, misschien hebben ze je mailadres niet?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:14

Oei GAM, dat is ook wel een tegenvaller. Hopelijk houdt ze er niets aan over ! Genieten doen we hier wel hoor ! :D

Ik heb net even gebeld met het KWPN, en de starttijden stonden onder regio Gelders paard en niet in de algemene agenda, stomme ik ;)

Bacardi heeft nummer 265. Om 10.00 buiten, 10.30 binnen, 11.00 klaar
Daisy heeft nummer 256. Om 10.30 buiten, 11.00 binnen, 11.30 klaar.

Ze zitten mooi dicht bij elkaar qua tijd dus. En ook mooi vroeg op de dag, er moet namelijk een hoop gedaan worden die dag, dus het is fijn dat er nog tijd over is.

Iedereen succes deze week verder met de keuringen. Retedruk hier, dus ik weet niet of ik er nog aan toe kom actief mee te posten. Maar wie weet :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:36

Maar als je ene binnen moet moet je ander buiten.. Das toch niet handig?!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:39

1. nr. 264 – 265 – 268 – 248 – 249 - 269 10.00 uur 10.30 uur 11.00 uur
2. nr. 250 – 251 – 252 – 254 – 256 10.30 uur 11.00 uur 11.30 uur

Ik denk dat het allemaal net goed gaat voor me om te kunnen kijken bij beide :j
265 is 2e op de lijst, 256 de laatste in de 2e categorie.

Gelukkig zijn er meerdere voorbrengers, dat scheelt weer. Voor beide paarden 2 mocht het nodig zijn

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:23

GAM schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde predikaten en voor degene die moeten. Nog heel veel succes.

Helaas is bij ons de CK anders verlopen. Onderweg naar veghel is mijn paard wild geworden in de trailer en haar balans verloren waardoor ze was omgevallen in de trailer. We hebben haar met wat moeite los en overeind kunnen krijgen. Gelukkig viel de schade mee maar ze was niet aantoonbaaar meer voor de keuring. Gisteren weer een rondje gereden en dit ging gelukkig weer goed.

Iedereen nog succes met de keuringen en geniet bovenal van die prachtige paarden die we hebben.

Dat was wel schrikken ik hoop dat alles goed is en dat ze er niks aan over houdt.Zou je als uitzondering niet naar een andere CK mogen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:10

Onze veron is net ster geworden :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:18

Gefeliciteerd TeeGee.

Misschien een beetje een domme vraag. Maar op de startlijst staat de tijd van 8.45, met nog 3 (groep 2). Is dit dan de tijd dat ze de baan in moeten? En dat je zelf erom moet denken dat het meten enz. daarvoor moet. Kan het nergens vinden.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:24

TeeGee gefeliciteerd

de starttijd is de tijd wanneer je groep begint en bijv een kwartier voordat je merrie moet laat je ze vantevoren meten en schetsen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:26

Ok dank je wel. Dan had ik het toch goed :D. Dat word vroeg opstaan.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:27

Teegee; gefeliciteerd