Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 07:42

_RobinA_ schreef:
Wat een leuke foto's van Dream!

Wat voor een merries heb je Nicole? En van welke hengst heb je ze drachtig? Als alles goed mag gaan verwacht ik half juni een veulen van mijn eigen hengst.

Morgen hengstenkeuring, Legend mag zich aan de hand en onder het zadel laten zien. Heel veel zin in :)

Zie nu je andere reactie nog erbij maar kan andere bericht niet meer aanpassen.

Een veulen van je eigen hengst lijkt me echt gaaf! Ik kan helaas niet doen want het is zijn moeder en oma haha. Ik heb 1 jaarling die niet verwant is (aangekocht) maar die moet nog 2 jaartjes wachten haha. Wie weet dat ik tegen die tijd nog eens laat springen op de bok.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 07:45

Sky_As schreef:
Nicole schreef:

Ik fok Duitse rijponys :D

Poeh ik heb 12 stuks haha (waarvan jaarlingen, tweejarigen, 3 jarig ggk hengst, 2 fok merries etc)

Mijn fok merries zijn.
St.pr.Leistung.st. Hesselteichs Lillyfee II zij is drachtig van Gold Garant NRW
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

St.pr.st. Lilly Rose N zij is drachtig van Golden Grey
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Met haar goedgekeurde zoon (van Gold Garant)
[ Afbeelding ]

Gonna be Special N mijn 3 jarige goedgekeurde Duitse rijpony hengst uit Rose.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En zo kan behoorlijk lang door spammen :o

Dit is geen spammen... Je bent verplicht om nog meer te laten zien :Y)

Haha dank je wel.. ik doen de laatste tijd echt te weinig met foto’s maken.. chronisch tijd te kort met een bedrijf 2 kleine kinderen en na die niet veel thuis is.. ik hoop dit jaar met de veulentjes weer wat meer foto’s te maken..

April en dan komen ze *\o/*

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:55

Nicole, wat een gave pony's <3 Jammer dat je geen merrie hebt voor je eigen hengst! Ik vind het ook zo bijzonder om een veulen te krijgen van mijn eigen hengst.

astrea schreef:
Is deze hengst van jezelf?
Ik ben ook in Dronten.
Komt een door ons gefokte 3 jarige hengst voor.
Ik heb Legend gefokt en ik heb hem samen met de hengstenhouder in mede-eigendom :)
Ik weet niet of ik het goed heb, maar was de door jullie gefokte hengst afgemeld? Als ik de juiste voor mij heb, dan denk ik dat je aan het tafeltje langs ons zat bij de hengstenkeuring.

Ik heb gisteren echt een superleuke dag gehad op de hengstenkeuring. Legend mocht zich eerst aan de hand laten zien. Hij had er veel zin in en was behoorlijk fris, maar de passen die hij draafde, waren allemaal raak. Dat zag de jury gelukkig ook want hij mocht gewoon als tweede van zijn rubriek opstellen. Hij hoefde alleen de 5-jarige hengst voor te laten gaan. Dat maakte Legend de beste 4-jarige hengst (grote maat) met verrichtingsresultaat! Later mocht hij zich nog onder het zadel tonen. Wat was Legend braaf voor zo’n jonge hengst in zo’n entourage! Hij liep rond alsof hij dit al jaren doet. Ik ben zo ontzettend trots op hem!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

_RobinA_ schreef:
Nicole, wat een gave pony's <3 Jammer dat je geen merrie hebt voor je eigen hengst! Ik vind het ook zo bijzonder om een veulen te krijgen van mijn eigen hengst.

astrea schreef:
Is deze hengst van jezelf?
Ik ben ook in Dronten.
Komt een door ons gefokte 3 jarige hengst voor.
Ik heb Legend gefokt en ik heb hem samen met de hengstenhouder in mede-eigendom :)
Ik weet niet of ik het goed heb, maar was de door jullie gefokte hengst afgemeld? Als ik de juiste voor mij heb, dan denk ik dat je aan het tafeltje langs ons zat bij de hengstenkeuring.

Ik heb gisteren echt een superleuke dag gehad op de hengstenkeuring. Legend mocht zich eerst aan de hand laten zien. Hij had er veel zin in en was behoorlijk fris, maar de passen die hij draafde, waren allemaal raak. Dat zag de jury gelukkig ook want hij mocht gewoon als tweede van zijn rubriek opstellen. Hij hoefde alleen de 5-jarige hengst voor te laten gaan. Dat maakte Legend de beste 4-jarige hengst (grote maat) met verrichtingsresultaat! Later mocht hij zich nog onder het zadel tonen. Wat was Legend braaf voor zo’n jonge hengst in zo’n entourage! Hij liep rond alsof hij dit al jaren doet. Ik ben zo ontzettend trots op hem!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Klopt hij komt naar de na keuring.
Pony bleek niet fit te zijn.
Zijn ook natuurlijk nog erg jong en dan is veel veranderingen in een korte tijd best pittig.
We gaan het in Maart wel zien.
Hij schijnt in training te staan waar ze wel erg enthousiast over hem zijn.