IBOP!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: IBOP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:18

wij moeten de 28e om 10 uur het proefje rijden en om 12 uur stamboekopname Nagelbijten / Gniffelen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:22

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:38

Whatever05 schreef:
muispluis schreef:
hallo

wij gaan ook met onze driejarige naar de ibop. ze staat nog in veulenboek dus doen we ook gelijk stamboek opname.
21 november in bunschoten, wie gaan er nog meer daar naar toe?

Ik rij ook 21 november mee in bunschoten!

Whatever en Muispluis, hoe ging 't? Ik ben afgelopen vrijdag in Bunschoten wezen kijken als voorbereiding. We hebben de eerste 5 dresuurmerries gezien. Toch goed om te zien hoe het gaat, waar op gelet wordt, wat er van het paard verwacht wordt. Ik denk dat het wel gaat lukken. Tenminste, als mevrouw een goeie dag heeft Vork

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:14

Ik heb de 20e in Tolbert gekeken, net toen Emmelie Scholtens moest rijden Clown
naja het gaat wel lukken denk ik

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:00

Ik heb wel een beetje gehoord wat er verwacht wordt, vind het echt spannend, vrijdag is het al zover!!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:02

Blackje schreef:
Ik heb wel een beetje gehoord wat er verwacht wordt, vind het echt spannend, vrijdag is het al zover!!

Toi toi toi, laat je niet gek maken! Vork

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:03

Heel belangrijk, rij niet te proefgericht !!!!!,

VB . rijd een volte of hele baan opnieuw rond als iets niet lukt en je denkt dat je paard gespannen word en doe het dan netjes overnieuw maar dan heb je WEL je aanleg laten zien van je paard, daar draait het om !!! je kunt geen -2 krijgen zoals bij officiele wedstrijden. Veel mensen vergeten dit en rijden te proef gericht een IBOP met een lager resultaat als gevolg. Je mag gerust twee voltes rijden als je denkt daarmee jezelf beter te laten zien. Overdrijven natuurlijk ook niet voordat het verkeerd geinterpretteerd word.

Ik heb zelf ook IBOP gereden en ga binnenkort een Fries die 3 mnd zadelmak is voor de IBOP zetten, die kan geen overgang terug in galop op de rechte lijn, dus ik weet nu al, dat als ik voel dat het me niet lukt, ik het paard eerst terug rij door een kleine volte in de hoek te rijden en dan rustig de overgang erin te zetten.

Amber2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:24

Vandaag heeft mijn paard de IBOP gelopen in brummen.
Ging super goed 79 punten, ze is nu ster.
Stukje van de KWPN site over mijn paard: De met een zeer goede techniek springende Amber (Sam R x Herannus) is gefokt uit dezelfde merrie als Saffier (v.Laroche) van Eric van der Vleuten.

Ben erg te vrede en ook hoe het daar verliep. Ze gaven goed elk paard de kans ook na een fout.

Nu moet ze eerst maar een veulen krijgen en daarna zien we verder.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:30

wat goed, gefeliciteerd!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:40

Antoontje schreef:
Ik heb ook nog niets gehoord.. Niet of de inschrijving goed is gegaan of iets, dus hoop maar dat het goed is gegaan Nagelbijten / Gniffelen

Ik moet 9 december in Wamel bij de dressuurpaarden met mijn 4 jarige merrie Lachen
Nog meer mensen die naar Wamel gaan de 9e?

@Antoontje

Laat maar even weten wanneer je precies in Wamel moet rijden, kunnen we elkaar misschien wel zien rijden.

Als het goed is rijd ik, op 9 of 10 december (weet nog niet precies welke datum) met de zwarte 3,5 jarige dragende San Remo X Gribaldi de IBOP in Wamel mee. Zie de foto hieronder.
Afbeelding

Voor mij is het ook nieuw, dus afwachten wat het gaat worden. Ze is pas sinds oktober 2008 zadelmak en pakt het allemaal wel heel goed op, maar het moet dan toch maar allemaal gaan lukken met zo'n jong paard. We zullen wel zien wat het wordt. Ze is nu ster en voorlopig keur (keuring) en zal als ze genoeg punten heeft op de IBOP ook PROK gekeurd worden. Is ze goedgekeurd voor de PROK dan is ze dus ELITE.

Spannend, afwachten dus.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:55

Amber2005 schreef:
Vandaag heeft mijn paard de IBOP gelopen in brummen.
Ging super goed 79 punten, ze is nu ster.
Stukje van de KWPN site over mijn paard: De met een zeer goede techniek springende Amber (Sam R x Herannus) is gefokt uit dezelfde merrie als Saffier (v.Laroche) van Eric van der Vleuten.

Ben erg te vrede en ook hoe het daar verliep. Ze gaven goed elk paard de kans ook na een fout.

Nu moet ze eerst maar een veulen krijgen en daarna zien we verder.

@Amber2005

SUPER !!!! Haha! GEFELICITEERD met het behaalde resultaat. Laat je weten als het veulen geboren is?

@Blackje

Succes de 28e November. Ik hoor wel hoe het gegaan is.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:56

Ze liep gisteren erg fijn, dus dat volhouden en ben heel benieuwd hoe het allemaal zal verlopen!
Verslag volgt Ja Haha!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:59

Blackje schreef:
Ze liep gisteren erg fijn, dus dat volhouden en ben heel benieuwd hoe het allemaal zal verlopen!
Verslag volgt Ja Haha!

Fijn dat ze zo lekker loopt. De San Remo van ons is een beetje aan het uitproberen nu. Staat ook behoorlijk hoog in het voer op het moment, maar goed we zien wel. Vanavond ga ik maar weer eens in de binnenbak rijden, de vorige keer was ze toen ze daar voor de eerste keer was, super braaf. Bloos

Ik zie het verslag vanzelf verschijnen Ja

Amber2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:06

Bedankt voor de felicitaties.
Ben nog lekker aan het genieten.

25 april is ze uitgeteld, laat het weten als het zover is.

Eerst is er nu weer spanning voor 13 december de 1ste bezichting KWPN hengsten. Het veulen (nu 2.5 jr) die ik heb gefokt uit mijn merrie die ik eerder had moet mee lopen. De Ukato x Indoctro.

Iedereen enorm veel succes met de IBOP!!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:43

Amber2005 schreef:
Bedankt voor de felicitaties.
Ben nog lekker aan het genieten.
25 april is ze uitgeteld, laat het weten als het zover is.

Ja dat geloof ik dat je aan het genieten bent. Het is je van harte gegund. Ik hoop NA 9 of 10 december ook met een voldoende resultaat de IBOP afgerond te hebben, dan kan de San Remo X Gribaldi ook op rust om als alles goed gaat in Maart 2009 haar veulen te krijgen.

Amber2005 schreef:
Eerst is er nu weer spanning voor 13 december de 1ste bezichting KWPN hengsten. Het veulen (nu 2.5 jr) die ik heb gefokt uit mijn merrie die ik eerder had moet mee lopen. De Ukato x Indoctro.

Iedereen enorm veel succes met de IBOP!!!

Ok dus nog meer spanning bij jullie..... Ik zal het eens een beetje in de gaten houden wat ie doet. Heb je die nog in eigendom dan?

Dank je voor het succes wensen. We laten wel weten wat de uitslag was.

Amber2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:11

Nee die hengst heb ik niet meer in eigendom. Ik heb hem als veulen verkocht aan HBC stal. Maar ja de spanning is er wel, heb hem wel gefokt. Het eerste veulen die ik heb gefokt (ben nog maar een beginner er in)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:12

Amber2005, gefeliciteerd! Wat goed zeg... Springen zou die van ons ook wel kunnen (daar is ze ook voorlopig keur op geworden), maar ik ben er zelf niet zo'n ster in Sigaar

Andamoon, jij ook alvast succes met je plaatje van een merrie!

Die van ons is gisteren geschoren, en vandaag weer voor het eerst gereden na een zwaar wedstrijdweekend. Ze was wat stijf (altijd na een paar dagen niet gereden te hebben), maar vooral ook erg kriebelig. Volgens mij vond ze het maar raar, zo'n kort vachtje. Gelukkig trok ze goed bij aan het einde, dus de laatste twee weken er nog even goed aan rijden en los houden met longeren, en dan moet het ook wel lukken.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:44

ik las in ids dat 13 januari in tolbert alweer n IBOP is ..
daar ga ik maar heen; voor 4 dec heb ik haar ng niet klaar

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:47

Merrie was super braaf, denk dat we iets te lang hebben losgereden want ze was echt moe na de proef en toen moesten ze nog allemaal dingen laten zie die de jury afzonderlijk vroeg.
MAAR.. We hadden twee 8-en, ee 7, de rest 7.5 dus een goede score en we zijn door!!
Daarna voor de stamboekopname laten zien e.d. ze is gemeten op 1.67m en STER verklaard!! Hyper! Party!! Party!!
Ben echt zo trots, ze heeft het zo goed gedaan Lachen

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:19

Mimpje schreef:
Amber2005, gefeliciteerd! Wat goed zeg... Springen zou die van ons ook wel kunnen (daar is ze ook voorlopig keur op geworden), maar ik ben er zelf niet zo'n ster in Sigaar

Andamoon, jij ook alvast succes met je plaatje van een merrie!

Die van ons is gisteren geschoren, en vandaag weer voor het eerst gereden na een zwaar wedstrijdweekend. Ze was wat stijf (altijd na een paar dagen niet gereden te hebben), maar vooral ook erg kriebelig. Volgens mij vond ze het maar raar, zo'n kort vachtje. Gelukkig trok ze goed bij aan het einde, dus de laatste twee weken er nog even goed aan rijden en los houden met longeren, en dan moet het ook wel lukken.

@Mimpje

Dank je wel voor het compliment. We gaan onze best doen en hopen er het beste van.

Grappig die reaktie van je paard op het scheren. Jij ook succes.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:29

Blackje schreef:
Merrie was super braaf, denk dat we iets te lang hebben losgereden want ze was echt moe na de proef en toen moesten ze nog allemaal dingen laten zie die de jury afzonderlijk vroeg.
MAAR.. We hadden twee 8-en, ee 7, de rest 7.5 dus een goede score en we zijn door!!
Daarna voor de stamboekopname laten zien e.d. ze is gemeten op 1.67m en STER verklaard!! Hyper! Party!! Party!!
Ben echt zo trots, ze heeft het zo goed gedaan Lachen

ECHT SUPER GEFELICITEERD met het behaalde resultaat. Haha! Haha!
Je hebt het achter je de IBOP EN dan ook nog eens met een geweldig goed resultaat.

We moeten nog en we hopen maar dat ze het goed doet. Ik heb ook nog geen starttijden van Wamel. Ze loopt nu wel een beetje erg achter de teugel terwijl ik absoluut met een hele licht aanleuning rijd. Ze is bijzonder fijn in de mond en doet de overgangen verder prima. Ik kan haar zelfs ook op mijn gewicht terugrijden. De galop springt ze braaf aan, galoppeerd wel lekker fanatiek voorwaarts en gaat omdat ze natuurlijk nog niet helemaal haar evenwicht heeft in de galop (wat wil je na 1,5 maand pas onder het zadel) een beetje recht de hoeken door. We wachten af, kunnen niet meer dan onze best doen.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:56

@ Blackje: wat gaaaaf!!! Gefeliciteerd! Van zo'n score droom ik al weken Haha!

Andamoon, ja apart he? Ze was echt kriebelig op het been, en draafde heel groot met een enorm zweefmoment, wat ze normaal helemaal niet heeft. Het is gelukkig alweer helemaal goed, en ik kan merken dat het haar goed heeft gedaan: ze is lekker fris, maar op een goede manier, heel vlijtig. Vandaag weer les gehad, en eigenlijk ging het echt heel erg lekker. Trouwens, nu ik Bunschoten gezien heb, zou ik me als ik jou was niet druk maken om een beetje achter de teugel lopen. Natuurlijk mooi als je het eruit gereden krijgt, maar het is zeker geen zwaar hangijzer denk ik. En inderdaad, wat kun je verwachten van een merrie die zo kort onder het zadel is...

MAAR... beetje jammer: ik had duidelijk aangegeven op 9 dec. in Wamel IBOP te willen doen, blijkt het nu voor dressuurpaarden 10 dec. te zijn. Dan kan ik dus absoluut niet, essentiële dag op mijn werk, en ook de eigenaar kan dan niet. Waarschijnlijk gaan we dus naar Helden (naar 'thuis' Knipoog), maar dat is in januari pas... Ik moet wel kwijt dat ik de informatievoorziening van het KWPN richting deelnemers aan de IBOP nogal mager vind. Wat is er makkelijker dan even een bevestiging of wijziging te mailen Scheve mond

Positieve kant van het verhaal: Helden is op een zaterdag, én we hebben nog alle tijd, dus we kunnen nog even doortrainen.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:40

Mimpje schreef:
@ Blackje: wat gaaaaf!!! Gefeliciteerd! Van zo'n score droom ik al weken Haha!

Ja IK ook !! Zal wel blij zijn als we het achter de rug hebben en met genoeg punten afgesloten hebben. Bloos

Mimpje schreef:
Andamoon, ja apart he? Ze was echt kriebelig op het been, en draafde heel groot met een enorm zweefmoment, wat ze normaal helemaal niet heeft. Het is gelukkig alweer helemaal goed, en ik kan merken dat het haar goed heeft gedaan: ze is lekker fris, maar op een goede manier, heel vlijtig. Vandaag weer les gehad, en eigenlijk ging het echt heel erg lekker. Trouwens, nu ik Bunschoten gezien heb, zou ik me als ik jou was niet druk maken om een beetje achter de teugel lopen. Natuurlijk mooi als je het eruit gereden krijgt, maar het is zeker geen zwaar hangijzer denk ik. En inderdaad, wat kun je verwachten van een merrie die zo kort onder het zadel is...

Inderdaad, maar wel fijn dat het weer helemaal goed is. De San Remo die ik rijd, zit wel een beetje langer in het haar, maar we hebben besloten om haar NIET te scheren omdat ze nu ook dragend is en straks met haar veulen misschien beter geen deken op kan hebben. Als ze dan geschoren is, moet ze wel een deken op dus vandaar onze beslissing om het niet te doen. Ze heeft alleen een beetje langere haren in haar hals en tja zullen ze daar dan over vallen, als ze er verder gewoon netjes uitziet?
Ze is wel wat beter van de hand af te rijden maar helemaal perfekt is het natuurlijk nog niet. net wat je zegt wat kun je verwachten van een paard dat nog maar zo kort onder het zadel is? Ze doet het eigenlijk super en we wachten af wat de jury ervan vind. Bloos

Mimpje schreef:
MAAR... beetje jammer: ik had duidelijk aangegeven op 9 dec. in Wamel IBOP te willen doen, blijkt het nu voor dressuurpaarden 10 dec. te zijn. Dan kan ik dus absoluut niet, essentiële dag op mijn werk, en ook de eigenaar kan dan niet. Waarschijnlijk gaan we dus naar Helden (naar 'thuis' Knipoog), maar dat is in januari pas... Ik moet wel kwijt dat ik de informatievoorziening van het KWPN richting deelnemers aan de IBOP nogal mager vind. Wat is er makkelijker dan even een bevestiging of wijziging te mailen Scheve mond

Positieve kant van het verhaal: Helden is op een zaterdag, én we hebben nog alle tijd, dus we kunnen nog even doortrainen.

O weet jij dat al dan???
Ik heb gisteren nog gekeken op de site van het KWPN maar kon nog niks vinden van Wamel. Fijn dat ik het van jou hoor, want we wisten nog van niks. Inderdaad kan de informatievoorziening wel wat beter. Bloos Wij gingen er eigenlijk ook wel vanuit dat het de 9e december zou zijn. Maar voor de dressuurpaarden dus de 10e ? Bedankt voor de informatie, hoop dat iedereen die mee zou gaan ook op die dag kan.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:24

thanks! Pling
En jullie allemaal nog succes!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:26

Wij moeten op 9 december in Wamel de IBOP rijden. 's-Middags om 14:20 uur Haha!