Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Whatever05 schreef:muispluis schreef:hallo
wij gaan ook met onze driejarige naar de ibop. ze staat nog in veulenboek dus doen we ook gelijk stamboek opname.
21 november in bunschoten, wie gaan er nog meer daar naar toe?
Ik rij ook 21 november mee in bunschoten!
Blackje schreef:Ik heb wel een beetje gehoord wat er verwacht wordt, vind het echt spannend, vrijdag is het al zover!!

Antoontje schreef:Ik heb ook nog niets gehoord.. Niet of de inschrijving goed is gegaan of iets, dus hoop maar dat het goed is gegaan
Ik moet 9 december in Wamel bij de dressuurpaarden met mijn 4 jarige merrie
Nog meer mensen die naar Wamel gaan de 9e?

Amber2005 schreef:Vandaag heeft mijn paard de IBOP gelopen in brummen.
Ging super goed 79 punten, ze is nu ster.
Stukje van de KWPN site over mijn paard: De met een zeer goede techniek springende Amber (Sam R x Herannus) is gefokt uit dezelfde merrie als Saffier (v.Laroche) van Eric van der Vleuten.
Ben erg te vrede en ook hoe het daar verliep. Ze gaven goed elk paard de kans ook na een fout.
Nu moet ze eerst maar een veulen krijgen en daarna zien we verder.
GEFELICITEERD met het behaalde resultaat. Laat je weten als het veulen geboren is?

Blackje schreef:Ze liep gisteren erg fijn, dus dat volhouden en ben heel benieuwd hoe het allemaal zal verlopen!
Verslag volgt![]()

Amber2005 schreef:Bedankt voor de felicitaties.
Ben nog lekker aan het genieten.
25 april is ze uitgeteld, laat het weten als het zover is.
Amber2005 schreef:Eerst is er nu weer spanning voor 13 december de 1ste bezichting KWPN hengsten. Het veulen (nu 2.5 jr) die ik heb gefokt uit mijn merrie die ik eerder had moet mee lopen. De Ukato x Indoctro.
Iedereen enorm veel succes met de IBOP!!!

Mimpje schreef:Amber2005, gefeliciteerd! Wat goed zeg... Springen zou die van ons ook wel kunnen (daar is ze ook voorlopig keur op geworden), maar ik ben er zelf niet zo'n ster in![]()
Andamoon, jij ook alvast succes met je plaatje van een merrie!
Die van ons is gisteren geschoren, en vandaag weer voor het eerst gereden na een zwaar wedstrijdweekend. Ze was wat stijf (altijd na een paar dagen niet gereden te hebben), maar vooral ook erg kriebelig. Volgens mij vond ze het maar raar, zo'n kort vachtje. Gelukkig trok ze goed bij aan het einde, dus de laatste twee weken er nog even goed aan rijden en los houden met longeren, en dan moet het ook wel lukken.

Blackje schreef:Merrie was super braaf, denk dat we iets te lang hebben losgereden want ze was echt moe na de proef en toen moesten ze nog allemaal dingen laten zie die de jury afzonderlijk vroeg.
MAAR.. We hadden twee 8-en, ee 7, de rest 7.5 dus een goede score en we zijn door!!
Daarna voor de stamboekopname laten zien e.d. ze is gemeten op 1.67m en STER verklaard!!![]()
![]()
![]()
Ben echt zo trots, ze heeft het zo goed gedaan
), maar dat is in januari pas... Ik moet wel kwijt dat ik de informatievoorziening van het KWPN richting deelnemers aan de IBOP nogal mager vind. Wat is er makkelijker dan even een bevestiging of wijziging te mailen

Mimpje schreef:@ Blackje: wat gaaaaf!!! Gefeliciteerd! Van zo'n score droom ik al weken

Mimpje schreef:Andamoon, ja apart he? Ze was echt kriebelig op het been, en draafde heel groot met een enorm zweefmoment, wat ze normaal helemaal niet heeft. Het is gelukkig alweer helemaal goed, en ik kan merken dat het haar goed heeft gedaan: ze is lekker fris, maar op een goede manier, heel vlijtig. Vandaag weer les gehad, en eigenlijk ging het echt heel erg lekker. Trouwens, nu ik Bunschoten gezien heb, zou ik me als ik jou was niet druk maken om een beetje achter de teugel lopen. Natuurlijk mooi als je het eruit gereden krijgt, maar het is zeker geen zwaar hangijzer denk ik. En inderdaad, wat kun je verwachten van een merrie die zo kort onder het zadel is...
Mimpje schreef:MAAR... beetje jammer: ik had duidelijk aangegeven op 9 dec. in Wamel IBOP te willen doen, blijkt het nu voor dressuurpaarden 10 dec. te zijn. Dan kan ik dus absoluut niet, essentiële dag op mijn werk, en ook de eigenaar kan dan niet. Waarschijnlijk gaan we dus naar Helden (naar 'thuis'), maar dat is in januari pas... Ik moet wel kwijt dat ik de informatievoorziening van het KWPN richting deelnemers aan de IBOP nogal mager vind. Wat is er makkelijker dan even een bevestiging of wijziging te mailen
![]()
Positieve kant van het verhaal: Helden is op een zaterdag, én we hebben nog alle tijd, dus we kunnen nog even doortrainen.
Wij gingen er eigenlijk ook wel vanuit dat het de 9e december zou zijn. Maar voor de dressuurpaarden dus de 10e ? Bedankt voor de informatie, hoop dat iedereen die mee zou gaan ook op die dag kan.