Verrichtingsonderzoek hengsten 25-10-2005

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Re: Verrichtingsonderzoek hengsten 25-10-2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:39

Bobbie2 schreef:
Ik vind het heel knap dat mensen nu al kunnen zeggen of een hengst goed fokt of niet.
Daar kan je toch pas iets over zeggen als de eerste 3 of 4 jarige er zijn.
Sommige hengsten worden al tot op de bodem afgekraakt terwijl er nog geen enkele nakomeling van rondloopt. Deze krijgen dus ook nooit een kans en moeten zich dubbel en dwars bewijzen dan een die volop merries aangeboden krijgt. Het mag dan ook wel dat er uit veel dekkingen een paar goede komen toch?

HELEMAAL MEE EENS!!!!!!!!!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:43

Mansolein schreef:

dat zeg jij, ieder zijn mening hé

Bijzonder knap dat jij vanaf zo'n plaatje kan zien of deze dame verkeerd bezig is.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:47

Ik geef misshiss gelijk, het was juist superknap dat ze bleef zitten, en dat verbaasde iedereen ook. En als je dan al van een foto kan zien dat het fout is dat vat ik niet, daar kun je alleen maar over oordelen als je erbij was. Misschien voor het paard niet fijn dat ze op die manier bleef zitten, maar altijd beter dan zo'n dier wat tussen 2 andere hengsten loopt, want dan heb je nog nooit zoiets meegemaakt, en waren er geheid nog 2 ruiters afgestuiters.
Dus beetje een hele kortzichtige mening

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:00

zoals ik al zei dat is mij mening. Dat is wat ik zie op de foto. Misschien zit ik er naast, maar ik vind toch dat ze heel erg hard en vervelend in die mond zit.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:03

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:29

Mansolein schreef:
zoals ik al zei dat is mij mening. Dat is wat ik zie op de foto. Misschien zit ik er naast, maar ik vind toch dat ze heel erg hard en vervelend in die mond zit.

Ik ben benieuwd hoe jij zit als een paard zo tekeer gaat.
Ik heb wel een idee, ik gok dat je met je hoofd op de bakrand beland, zoals je de amazone ook bijna zag doen.
Mijn complimenten dat ze blijft zitten en het paard weer onder controle krijgt.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:34

Mansolein schreef:

Ooit gehoord van foto = momentopname en niet zaligmakend? Petje af voor Karen, die vrouw kan echt wel rijden en op zo'n moment reageer je instinctief en probeer je geen brokken te maken. Dat dat er in een flits niet prettig uitziet of is voor hat paard, vast. Maar de amazone vond het vast ook niet prettig en had het nog minder prettig gevonden als ze door het toedoen van het paard eraf was gevallen met alle gevolgen vandien.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:37

Anoukie schreef:
Ooit gehoord van foto = momentopname en niet zaligmakend? Petje af voor Karen, die vrouw kan echt wel rijden en op zo'n moment reageer je instinctief en probeer je geen brokken te maken. Dat dat er in een flits niet prettig uitziet of is voor hat paard, vast. Maar de amazone vond het vast ook niet prettig en had het nog minder prettig gevonden als ze door het toedoen van het paard eraf was gevallen met alle gevolgen vandien.

Amen Anouk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:52

Vond de jonge hengsten zeer moeilijk te beoordelen, ze waren allemaal stuk voor stuk lastig, of gaven het beeld dat ze pijn in hun flikker hadden.

Ik hoop dat het KWPN toch de nieuwe trainingsleider en zijn team flink onder de loep neemt, want zoals de paarden gereden werden en het gedrag van de paarden, denk ik toch echt dat het ditmaal ligt aan het "team" en dan vooral de aansturing ervan........

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:06

Nou ze waren niet allemaal zo lastig hoor!

De Jazzen waren heel braaf!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:34

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:56

Voor de verandering...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:17

Mansolein schreef:
nee, ik was er niet bij, maar zoals dat mens erop zat was gewoon niet goed. Ik zeg niet dat ze niet kan rijden, maar uit die foto's kan ik voor mijzelf wel opmaken dat tijdens het verzet zijn niet volledig juist heeft gereageert, kijk maar naar zijn mond, dat is niet normaal.

Als ik zo naar die foto's kijk was Karen nog niet zo fout bezig, maar was ze alleen alle zeilen aan het bijzitten om er niet af te duvelen. Hieruit blijkt gewoon dat een dressuurruiter een totaal andere zit heeft dan een springruiter. Een springruiter blijft in een dergelijk geval gewoon even wat makkelijker zitten. Elke dressuurruiter zou zo gereageerd hebben, en de meeste waren er gewoon afgeflikkerd........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:19

Pipo schreef:
Vond de jonge hengsten zeer moeilijk te beoordelen, ze waren allemaal stuk voor stuk lastig, of gaven het beeld dat ze pijn in hun flikker hadden.

Neem dan ook maar even aan dat die dieren lang niet elke dag even lekker mogen uitrazen in een paddock en dat er gelijk ook minimaal 5 kilo brok in komt........
Maar ja........ zonder die brok en alle energie eruit gegooid in de paddock draven ze allemaal minstens 1 punt minder......... Het oog wil ook wat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:21

Of misschien zijn ze in dat geval (paddock en wat minder brok) beter te bewerken en draven daardoor juist beter.....

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:46

Anoukie schreef:
Antoinette schreef:
Mijn eerste foto;

89 Van the Man, Furst Heinrich x Volturno
Niet ggk wegens slecht gedrag.

Foto spreekt voorzich?

Afbeelding

Foto is van erg ver weg genomen waardoor de kwaliteit slechter is, maar in het geheel viel het binnen fotograferen weer erg tegen, maar het was dan ook de eerste keer in zeer lange tijd

Was dit vandaag?

Wat een rotbok zeg ...

Had mijn merrie er mee laten insemineren maar ze werd niet drachtig gelukkig in ochem was hij trouwens wel braaf

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:47

[quote="mayday"]
Had mijn merrie er mee laten insemineren maar ze werd niet drachtig gelukkig in ochem was hij trouwens wel braaf.

Je hoort het wel van meer hengsten, die thuis wél braaf waren. Toch vreemd...

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:51

MissHIS schreef:
mayday schreef:
Had mijn merrie er mee laten insemineren maar ze werd niet drachtig gelukkig in ochem was hij trouwens wel braaf.

Je hoort het wel van meer hengsten, die thuis wél braaf waren. Toch vreemd...

misschien hadden ze hem wel iets gegeven toen gelukkig is ze nu drachtig van een andere hengst

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:54

mayday schreef:
misschien hadden ze hem wel iets gegeven toen gelukkig is ze nu drachtig van een andere hengst

Dat lijkt me niet.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:58

tegenwoordig weet je t nie maar daar liep hij super met 500 man aan de kant een plaatje

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:04

CGJ12 schreef:
Mansolein schreef:
nee, ik was er niet bij, maar zoals dat mens erop zat was gewoon niet goed. Ik zeg niet dat ze niet kan rijden, maar uit die foto's kan ik voor mijzelf wel opmaken dat tijdens het verzet zijn niet volledig juist heeft gereageert, kijk maar naar zijn mond, dat is niet normaal.

Als ik zo naar die foto's kijk was Karen nog niet zo fout bezig, maar was ze alleen alle zeilen aan het bijzitten om er niet af te duvelen. Hieruit blijkt gewoon dat een dressuurruiter een totaal andere zit heeft dan een springruiter. Een springruiter blijft in een dergelijk geval gewoon even wat makkelijker zitten. Elke dressuurruiter zou zo gereageerd hebben, en de meeste waren er gewoon afgeflikkerd........

inderdaad

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:07

mayday schreef:
tegenwoordig weet je t nie maar daar liep hij super met 500 man aan de kant een plaatje

Heb je de discussie gevolgd over het "loslongeren" daar.........?

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:08

in Lochem nee vertel?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 01:42

Verkorte versie van het loslongeerverhaal: Paard werd voordat madam erop stapte op een plekje achteraf even in de rondte gejaagd aan de longe waarbij de teugels als stootteugels aan de singel waren geknupt.

Stonden ook foto's bij; gaf nog een leuke discussie

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 01:44

annegti schreef:
Verkorte versie van het loslongeerverhaal: Paard werd voordat madam erop stapte op een plekje achteraf even in de rondte gejaagd aan de longe waarbij de teugels als stootteugels aan de singel waren geknupt.

Beetje kansloze discussie dit...ik vind het namelijk helemaal niet verwonderlijk dat ze een frisse jonge hengst even longeren voordat hij in de baan moet met veel publiek en imponerende omgeving. Daarnaast lijkt me informatie/discussie over de manier waarop hij werd gelongeerd niet echt van toegevoegde waarde.