Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pandabeertje

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:02

Ik zit zo even dit topic door te neuzen.
Echt het isd gewoon onvoorstelbaar dat mensen 10000 euro zouden willen neerleggen voor een 3 jarige. dan mag het wel een volle broer of zus zijn van een dekhengst of een toppaard in de sport. 5000 euro zou ik rieeler vinden.

En op pagina 1 ook die 2e bezichteging hengst daar ga je toch geen 40000 duizend voor neerleggen. Het is een maar een 3 jarige hoor die nog weinig kan en niet eens goedgekeurd is. Dat mensen ze er voor durven aan te bieden.

10000 euro ga ik pas neerleggen voor een merrie die op zijn minst M2 met mogelijkheid tot meer is.

Je betaald bij KWPN paarden echt de naam en de afstamming. Dat slaat nergens op.

Laat het beesie zich eerst maar bewijzen voor dat je er grof geld voor gaat vragen en anders gewoon een normale prijs.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:10

pandabeertje schreef:

Je betaald bij KWPN paarden echt de naam en de afstamming. Dat slaat nergens op.

Laat het beesie zich eerst maar bewijzen voor dat je er grof geld voor gaat vragen en anders gewoon een normale prijs.

De waarde van elk paard is de slachtprijs, de rest is emotionele waarde en hoop. En daarin varieren mensen wat ze ervoor willen betalen. En als je multimiljonair bent dan geef je net zo makkelijk € 50000 uit, als wij € 1,50 voor een zak muntdrop.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 11:38

pandabeertje schreef:

Deze opmerking slaat ook nergens op.
Het heeft niks met KWPN te maken maar alles met wat de gek er voor geeft. Er wordt ook veel geld neergeteld voor een willekeurig Duits paard.

Als jij voor 10.000 euro een doorgereden M2 paard kan kopen is er iets mis met dat paard.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:09

sarabande schreef:
pandabeertje schreef:

Deze opmerking slaat ook nergens op.
Het heeft niks met KWPN te maken maar alles met wat de gek er voor geeft. Er wordt ook veel geld neergeteld voor een willekeurig Duits paard.

Als jij voor 10.000 euro een doorgereden M2 paard kan kopen is er iets mis met dat paard.

Ze zijn toch echt te vinden. Wel niet 3 jaar oud maar wel tussen de 3.000 en 7.500

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:12

Deze staat op marktplaats voor 10.000 euro.
Dat heb ik toch lieve dan dan een 3 jarige die zich nog moet bewijzen

Wegens studie:
11 jarige ruin van Larno x Duc de Normandie. 1.66 m maar oogt wat groter. ZZ springen met winstpunten, M1 dressuur en L SGW. Hij is heel lief en 100% betrouwbaar. Schrikt nergens van en hij springt alles.
Verkeersmak, trailermak en ook geschikt voor beginners. Geen stalgebreken en röntgenologisch goedgekeurd.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:26

pandabeertje schreef:
Dat heb ik toch lieve dan dan een 3 jarige die zich nog moet bewijzen.

Inderdaad een "leerpaard"
Geschikt voor ruiters die zich nog moeten bewijzen. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:27

pandabeertje schreef:
sarabande schreef:

Ze zijn toch echt te vinden. Wel niet 3 jaar oud maar wel tussen de 3.000 en 7.500

3000 Euro voor een doorgereden M2 paard... WAAR?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 12:29

Al eerder is gevraagd om geen oudere paarden die op Marktplaats staan als voorbeeld neer te zetten.
A gaat dit topic daar niet over
B kan je wel alles op Marktplaats neerzetten, het zegt niets over de realiteit

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:16

sarabande schreef:
B kan je wel alles op Marktplaats neerzetten, het zegt niets over de realiteit

Jep dat vind ik ook...
Je kunt alles op MP zetten en voor elke prijs, maar wie zegt dat het dier het waard is... En hoeveel is het dier nou eigenlijk waard? Wie bepaald dat en waar bevind zich de grens tussen te laag en te hoog....

Wat de gek ervoor geeft zeg ik maar!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:29

Onze ervaringen met markplaats zijn prima ,als je een reeele prijs vraagt, kan je snel verkopen !!
Het is in ieder geval een verbetering met vroeger toen marktplaats nog niet bestond ,en je nog afhakelijk was van de paardenhandel .
Gezien de mogelijkheden van deze manier van zaken doen zie ik ook niets in een centrale plaats om de je jonge paarden te verkopen , draait natuurlijk weer uit op hoge kosten vriendjespolitiek discriminatie als je geen w.p.n. paard wil fokken/aanbieden . Bloos

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 16:32

arie53 schreef:
draait natuurlijk weer uit op hoge kosten vriendjespolitiek discriminatie als je geen w.p.n. paard wil fokken/aanbieden . Bloos

Lijkt me ook niet aan de orde als een stamboek iets opzet voor zijn eigen fokkers.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:50

Aha, het "S"-woord is gevallen Knipoog

Ik geloof dus helemaal niet in subsidie, aangezien dat mensen in het algemeen gewoon lui maakt. Door subsidie wordt het aanbod alleen maar groter, waardoor uiteindelijk de markt onherstelbaar inzakt en de markt verslaafd raakt aan de subsidie.

Daarnaast zie ik ook helemaal niet waarom iemand dan maar ook de paardenfokkers zou willen subsidiëren. Paardenfokkerij is niet weggelegd voor Jan Modaal, dus is het sowieso al een onpopulaire zet om maar een hoop te gaan subsidiëren.

Subsidie heeft nut als iets gestimuleerd moet worden wat anders niet gedaan wordt en als het een brede doelgroep in de samenleving dient (zoals ziektekosten e.d.). Dat is zo'n beetje de rol van de overheid. Overigens geloof ik dat als de overheid de paardenfokkerij gaat stimuleren door subsidie, dat dan de EU ook wel een woordje mee te zeggen heeft.

De subsidie zal dus moeten komen van een organisatie die de belangen van de fokkers dienen. Dat zou dan de KWPN kunnen zijn. Wat dan weer problemen oplevert in de budgetering (waar haalt het KWPN de centjes vandaan), dus wordt het weer een zaak van verhogen van de contributie. Daar betalen alle leden aan mee, of ze nou al dan niet gebruik maken van het nieuwe centrum.

Nogmaals: als de subsidie succesvol blijkt, dan ben ik bang dat de uiteindelijke prijs van de paarden hooguit meer gaat inzakken. En dat om de passie van een aantal paardenfokkers te gaan financieren. Waarom zou men dan niet overgaan tot het subsidiëren van een sport als golf?

Lijkt me dat een goeie sponsor beter lijkt. Daar kan meer geld vandaan komen dan van welk stamboek dan ook, en zonder gemor van het "volk".

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 17:07

Joost zoals eerder gezegd is de export van sportpaarden erg omvangrijk. Omdat de staat handelsbevorderende zaken subsidieert (of hoe je dat ook noemt), in wat voor vorm dan ook, zou het mogelijk kunnen zijn dat ze een dergelijk centrum als visitekaartje van dit exportproduct van belang vinden.
Ze zouden dus subsidies kunnen geven in de vorm van promotie. b.v. professioneel gemaakte films, en acties in de landen waar Nederland paarden afzet en nieuwe afzetmarkten onderzoeken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:31

gijsenkim schreef:
Das logisch Pipo.......

Maar voor een 3 jarig net zadelmak paard die potenties heeft voor het Z en misschien met de goede ruiter ZZLicht

Precies! Een gemiddeld paard dus. Want het gemiddelde paard kan dat hendig.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:40

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:05

Tja, marktplaats, ik ben eerlijk gezegd nog nooit via marktplaats naar een paard wezen kijken, wel via www.pferdeverkauf.com was een super merrie maar de prijs was enorm.
Nu hebben we een ontzettend leuke merrie kunnen kopen bij een fokker via een kennis. En ja, ze heeft een KWPN papier (vader is voor Hannover en KWPN goedgekeurd). Maar zit toch behoorlijk wat duits bloed in. Wat wij belangrijk vinden is dat een paard uit een goede en gezonde moederstam komt, potentie zou kunnen hebben (dus het uiterlijk; beweging/bouw) en we hebben ook naar de combinatie (lijnenteelt) gekeken. Naar mijn mening betaal je voor een potentieel , goed gefokt paard en denk ook niet dat daar iets mis mee is.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 05-05-05 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:12

Chantal, jij bent een van de zeldzame mensen die bereid is om geld uit te geven aan een veulen of paard. Fokkers kunnen helaas niet van kopers zoals jij uit gaan. De meesten willen gewoon geen geld uit geven. Meestal zoeken ze niet eens iets bijzonders.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:28

Jip, dat is een ander verhaal. Het hangt er ook vanaf voor wat je een paard koopt. Ik heb het dan ook niet over onrealistische bedragen. Het moeten natuurlijk geen fantasieprijzen zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 21:08

Zou het weer on topic kunnen, namelijk over 3 jarigen en de afzet daarvan.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:36

Saar lees je pm effe hahahaha * Erg off topic Haha! * sorry Joost Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:39

als de overheid bijv. 3 miljoen uitgeeft aan ontwikkelingshulp dan gaat er geen geld heen maar goederen die ingekocht zijn bij nederlandse bedrijven. Als NL voor tig miljard vliegtuigen koopt in Amerika dan gaat daar geen cent werkelijk geld naar toe, dat wordt geruild voor andere produkten dmv contracten en daar hebben ze echt geen veulentje,enter, twenter, 3 jarige voor nodig die geen waardevastheid bezit.

De toppony's worden nationaal verhandeld vanaf 25 000 euro, dat is de absolute top, europees zelfs 300 000 euro. Daar kan ik niet aan voldoen, ook niet met een centrum die groene 3 jarige aanrijdt, zo'n pony wordt gespot of pure toeval aangekocht als gezelschaps pony.
Bij pony's liggen de dekgelden laag (ga even uit van de welshjes) en je kan kruizen met wat je wilt, de hengsten zijn geen elite voorwerpen waar giga prijskaartjes aanhangen.
Mischien een idee omdat ook eens te bekijken bij de paarden.
Dus niet kijken waar je geld vandaan kunt halen om de kosten te dekken, maar hoe je de kosten kunt drukken .. .. ..
Is een hengst beter wanneer er 1500 euro dekgeld gevraagd wordt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 21:39

Gaat over verkoop toch Hoera, maar geen 3 jarige kwpnner dus idd off topic Knipoog

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:43

sarabande schreef:
Gaat over verkoop toch Hoera, maar geen 3 jarige kwpnner dus idd off topic Knipoog

Ja je hebt gelijk Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:53

sarabande schreef:
Zou het weer on topic kunnen, namelijk over 3 jarigen en de afzet daarvan.

Ik denk dat het inmiddels duidelijk is....

Ieder dient zijn eigen broek op te houden.

Subsidies krijg je alleen als je als land bij de EUkomt en worden weer andere subsidies stopgezet (West-Europeselandbouw).

Dekgelden in het Oosten zijn zo laag omdat wij daar aan mee betalen in het westen. (Verkapte-Landbouw subsidie)
Verder krijgt elke bezitter van land in de Eu ,subsidie die oploopt tot 2012 naar € 375 ha.(Nederland heeft daar niks mee gedaan,Duitsland wel)

Kortom ;Het beleid in Nederland is er op gericht dat alles wat met mest te maken heeft ...move.,anders krijgen ze nog meer boetes uit Brussel.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

En denk dat deze topic daarom een doodgeboren kindje is.
Met alle respect voor de TS.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:17

Bokt doet raar
ik had gepost

Dat dit topic doodgeboren is (in tegenspraak met de hoeveelheid reacties en vieuws) zal me worst wezen.

Als het ergens iemand aan het denken zet is dat al winst.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 05-05-05 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt