Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chica12 schreef:Inmiddels de nacht en paar uur ochtend verder. De nacht is heel goed gegaan. Hij drinkt goed en zijn tong is weer de juiste kleur en houdt hij niet meer buiten zijn mond.
Hij springt inmiddels vrolijk rond, maakt bokjes en is ondernemend.
Vanmorgen is er een (andere) dierenarts geweest en die heeft antistoffen geprikt.
De dierenarts vond hem er goed en alert uit zien gelukkig.

Marigold schreef:Nou, dat is een veel betere update dan ik verwachtte.
Ik hield er eigenlijk al rekening mee dat het veulen de nacht niet was doorgekomen.
Dus zijn tong is vanzelf weer bijgetrokken?
Geen flauwtes meer?
Ook geen vreemde dingen zoals melk dat uit een neusgat komt of verslikken tijdens het drinken?
Waarom zei de veearts eigenlijk dat het normaal was dat hij nog een poosje soms wat flauwtes kon krijgen.. zoals iemand hier al schreef: een veulen hoort vanaf dag 1 helder en actief te zijn.
In het wild gaan ze immers ook direct met de kudde mee.
Nou, ik hoop dat het goed gaat, vooral voor de merrie is het anders zo verdrietig het veulen te verliezen.
Benieuwd naar een buitenfoto idd.
Chica12 schreef:Inmiddels de nacht en paar uur ochtend verder. De nacht is heel goed gegaan. Hij drinkt goed en zijn tong is weer de juiste kleur en houdt hij niet meer buiten zijn mond.
Vanmorgen is er een (andere) dierenarts geweest en die heeft antistoffen geprikt.
fokfanaat schreef:Waren de antistoffen goed? Die uitslag krijg je direct toch?
Chica12 schreef:De dierenarts belde net, zijn bloedwaardes zijn goed! Zijn we echt super blij mee uiteraard.