Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:13 juni geboren. Als ze in de veulenhengstigheid gedekt is dan is zo sowieso aan de telling.
Blue_Eyes schreef:janderegelaa schreef:13 juni geboren. Als ze in de veulenhengstigheid gedekt is dan is zo sowieso aan de telling.
Klopt. Ze is nu erg onrustig, zuchten, beetje kreunen. Maar wel gewoon eten en laat verder weinig zien. Buik is voor mijn gevoel naar achter verplaatst - maar inmiddels weet ik dat dat ook wishful thinking kan zijn. Ik kan dat veulen er wel uit kijken
foxy80 schreef:Blue_Eyes schreef:
Klopt. Ze is nu erg onrustig, zuchten, beetje kreunen. Maar wel gewoon eten en laat verder weinig zien. Buik is voor mijn gevoel naar achter verplaatst - maar inmiddels weet ik dat dat ook wishful thinking kan zijn. Ik kan dat veulen er wel uit kijken
Wij ook
Blue_Eyes schreef:Het is nu weer even relatief rustig. Nog steeds een beetje kreunen en staartzwaaien maar meer toont ze niet. Wel nu een beetje druppels aan 1 speen (tot mijn verrassing de ‘kleine’ kant). De andere glanst.
We zijn even naar huis en hebben vannacht afwisselend cameradienstHopelijk zet het nu door!
Punz schreef:Lynn_Nikita : soms is het toch handig om ook de andere post te lezen. Het gaat hier niet om problemen met darmpek, maar over de kans op OWL.
En dat los je hiermee helaas niet op
Lynn_Nikita schreef:Je had het over darmpek las ik heb alleen jouw berichtje gelezen en niet van de rest maar op mijn werk hadden wij standaard een klysma ( volgens mij
Heet dat in nl zo, een fleet) liggen. Vooral hengstvulens hebben vaak moeite met mesten en die kregen dan een klysma.
[ Afbeelding ]
Blue_Eyes schreef:Veulentje lief zit nog lekker binnen! Ze kwam weer tot rust. Wel minder rust dan de afgelopen dagen/nachten. Ze is duidelijk wat oncomfortabel.
Marigold schreef:Qua darmpek ging het toch ook over de piepkleine kans dat het veulen wit toont, maar toch geen owl heeft? Over hoe je dat dan kan weten voordat het veulen lijdt omdat het het wél heeft terwijl je niet ten onrechte wil laten inslapen. Dat het wél goed ontwikkeld is weet je dan eigenlijk pas als er mest afkomt toch? Dus misschien is ook wat dat betreft zo’n klisma goed om te gebruiken, zodat het veulen snel toont of het wel of niet goed ontwikkeld is.
(ook al is die kans heel klein, bij (nagenoeg) volledig wit is het waarschijnlijk wel mis he).
Wat is dat eigenlijk iets bijzonders, dat pigment en de ontwikkeling van het lichaam zo direct met elkaar te maken hebben, dat dus witte oren doof kunnen zijn.