Kletstopic veulens 2025

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

garffpamela

Re: Kletstopic veulens 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 10:45

Hier ook nog even foto’s spammen
Afbeelding
Afbeelding

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 13:38

Heerlijke foto's weer!

Hier gaat Dice dinsdag naar de opfok. Mama Vicky en 'ome Mick' verhuizen mee naar dezelfde stal, omdat die waar we nu staan, plotseling gaat sluiten. We moeten dus even afwachten hoe dat gaat met scheiden, maar dat komt wel goed. Op dit moment vindt Dice het prima als mama weggaat, maar mama nog niet prima als Dice weggaat.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 16:49

Succes met de verhuizing.

Hier de veulens bij de hoefsmid geweest. Beide super braaf.
Pretty in het begin wat gespannen, volgens mij kwam ze aanlopen zag de stukjes hoef etc op de grond liggen en dacht nu raak ik mijn hoeven kwijt. %) Maar goed super rustige hoefsmid dus even geaaid, rondje benen aanraken en toen kon hij wel beginnen. :)) En toen vreugde van Pretty mocht ze haar hoefjes houden :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 17:10

Zijn die van jullie ook zo lekker overbouwd? Dice is nu bijna 7 mnd en is natuurlijk wel een Paint, maar dat kontje gaat steeds wat harder de lucht in dan de voorkant :D

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 17:18

Ja hier ook overbouwd :j

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 17:26

Zelfs het mini veulen is hier voor het ogenblik kont eerst en de rest denken we nog effe niet aan _O-

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 08:44

Ja hier was hij ook heel erg overbouwd, al lijkt het nu weer wat rechter te trekken. Fergus is een maand ouder.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 13:57

Ik meld me ook graag. Vicky is een laat veulen (augustus). Ze is momenteel ook flink overbouwd en niet echt op haar knapst :')
Ik vind haar ook echt al groot, ze is nu 4 maanden.

De tweede foto’s is met haar oma en de laatste met haar moeder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 16:35

Wat grappig, bij ons heet de mama Vicky :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 16:43

Wat een knappe mama Vicky heb je! Nou ben ik natuurlijk bevooroordeeld met vlekken :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 16:43

Hahaha ja, dat dacht ik ook :D Vlekken for the win!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:30

Over vlekken, deze kwam langs in mijn algoritmebubbel https://www.manchestereveningnews.co.uk ... t-29843268 :D

Hier niets bijzonders, veulen wordt nog voor Kerst ontwormd en het enige wat groeit zijn haar vacht en buik (hopelijk niet door wormen :') ). Nou, volgend ijkmoment in januari, blijven duimen.

Ik vind oud&nieuw wel spannend, wordt denk ik de overtreffende knal, en "mijn" opfok is gewoon buiten. Wel ook volwassen merries bij maar toch. Moet nog eens vragen of ze maatregelen nemen. Omheining is wel sterk maar daar tegenaanknallen oid is ook niet handig :roll: .

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 10:39

Duurde even voor ik het zag, ik zocht een plaatje, geen letters :j

Ik vind oud op nieuw dit jaar ook spannend. Ik heb ze door verhuizing tijdelijk op twee plekken staan. De merries en het veulen in de schuilstal met paddock achter ons huis. En daar ook nog twee Shetlanders in de wei.
Vorig jaar was daar weinig vuurwerk, dus vind het niet zo spannend dat ze buiten staan. We moeten nog wel ff de omheining van de paddock afmaken volgende week. Die is nog niet klaar en ik wil ze niet op de grote wei met oud op nieuw.

De andere pony’s en mijn rijpaard staan op mijn werk. Daar is altijd veel vuurwerk in de buurt. Ze kunnen daar gelukkig allemaal op stal, maar ik kan daar dus niet bijzijn. Van de pony’s weet ik dat ze zich niet drukmaken, maar mijn paard heb ik nog geen jaar. Hopelijk is dat ook geen stresskip.
Ben blij als het weer voorbij is.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 13:09

Wij hebben de paarden sinds dit jaar ook 24/7 buiten met Inloopstal. Ik ga ze toch maar opsluiten denk ik een paar uurtjes.
Eén van de veulens heb ik al eens door een hek zien gaan toen mijn man een wilgentak in de paddock gooide dus durf het er niet op te gokken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 18:54

Geprobeerd foto te maken van overbouwde veulens :')

Afbeelding
Afbeelding

En Pretty haar certificaat is eindelijk binnen. :):)

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 12:28

Vandaag eindelijk droog, dus trailer train dag! Voorbereid op een tijdje voor/om de trailer staan. Zak vol koekjes, lang touw, handschoenen. Ok we gaan!
Virgo, even kijken hoor.. oh dit kan ik! En loopt er op gemak in. Oke dan :wow: Nog 2x zonder problemen. Al met al 5-10min bezig geweest?
Dan Pretty ook maar gelijk, die was nog nooit zonder mams meegeweest dus zal wel lastiger worden.
Lopen naar trailer, kijkt sec en loopt er zo op. :') Nog een keer herhaald en toen maar even los in de bak.

Mijn Pretty.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 22:11

Wauw...wat zien de meeste veulens er al groot en "volwassen" uit zeg...
Vind dice wel echt schattig met die overbouwde kont en dan zo klein lijken naast degene die hem vasthoud _O-
vind ik die van mij eigenlijk nog maar een gupje _O- vergeleken met de meeste veulens hier...
Ze is wel groot maar echt nog zo baby en nog zo erg afhankelijk van mams...ik kijk er tegenop om haar in januari af te spenen maar het moet eigenlijk wel ten goede van moeders...heb het zo lang mogelijk gerekt maar ik krijg er bij moeders echt geen gram meer op ondanks eiwitrijk ruwvoer onbeperkt, 2 kg merriebrokken, 2 kg lucernebrok en halve kilo basisbrok per dag...fay is nu 5 maand en 1 dag oud en vanaf begin januari ga ik haar overdag van de mama halen en dan snachts er nog wel bij en als ze niet meer zo veel naar mama krijst dan gaat ze er definitief van af zodat garola echt tijd voor zichzelf gaat krijgen en tevens alle energie kan omzetten in aankomen ipv baby voeden...garola heeft nog niet eerder zoveel kilo's verloren met een veulen...normaal gesproken kan ze met onbeperkt gras/ruwvoer prima haar veulen voeden en zelf te dik blijven :')
Nouja, hier is mijn knappe koningin en haar (niet zo kleine) prinses
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 16:55

Ondertussen is deze kleine man ook alweer 5 maandjes en staat hij er momenteel bij als ontplofte teddybeer.

Eerste hoefsmid is ondertussen al gebeurd op 2,5 maandjes.
Halstertraining gaat ook gestaag verder.

En ik ben vooral raaaaaazend benieuwd naar welk kleurtje er nu eigenlijk echt onder die veulenvacht met wintervacht vandaan zal komen want Vippy is van veulenvacht zo de wintervacht ingerold en ik ben zoooo benieuwd wat zijn definitieve zomervacht zal tonen.
Op heden lijkt hij nog steeds valkbont of grullo bont...

Afbeelding

winston_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 17:03

Wat leuk om te zien hoe jullie veulentjes het doen.

Hier ook ook een overbouwd veulen, het is idd niet de mooiste periode.

Ik ben ook benieuwd naar het vuurwerk. Hier staan ze ook 24/7 buiten met grote inloopstal. Ik ben ook aan het twijfelen om ze op stal te zetten.

Prutsen aan alles kan ze ook heel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 21:45

Onze paarden zijn deze week verhuisd naar hun nieuwe plek, waar Dice is afgespeend en de opfok in is gegaan. Dat ging eigenlijk top! Hij heeft een nieuw vriendje, een KWPN-veulen genaamd Connie. Echt superleuk samen! Ik zal morgen foto's maken.

winston_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 09:19

Hoe hebben jullie veulens het gedaan met het vuurwerk?

Cierra heeft er totaal geen last van gelukkig. Ze was de hele tijd bezig met prutsen aan mijn handtas. Haar mama en de andere paarden in de kudde kijken er ook niet naar om.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 11:17

Hier deed Vippy het eigenlijk bijzonder goed.

Mama van Vippy heeft vorig jaar (na 5 jaar bomproof te zijn geweest) een trauma opgelopen dankzij buren die op 50m van de stal besloten gigantische vuurwerkpijlen af te schieten een uur lang en de eerste pijlen die landden op het dak van mijn stal -:(-
Dus die reageerde dit jaar helaas wel de eerste momenten (gelukkig waren die buren dit jaar niet thuis dus was er ook geen vuurwerk zo dichtbij) en rende wat hectisch heen en weer door de paddock waardoor Vippy uit automatisme ging meerennen maar geen flauw idee had waarom hij eigenlijk rende...

Echter, na 5 minuten had hij het wel gehad met mama haar domme gedrag en kwam hij mij ambeteren en knuffelen en mijn jas proberen open te maken enz... Hij trok zich er dus niets meer van aan.

Mama kalmeerde naar het einde van het vuurwerk toe ook netjes dus hopelijk voor haar ook terug een goede ervaring!

Vorig jaar kon ze zo haar veulen geaborteerd hebben voor hetzelfde geld... Ze was toen 4 maandjes drachtig zonder dat we het wisten... En zo'n paniek...

De andere paarden en mijn schaap en varken kijken er niet naar om naar vuurwerk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 11:45

Dice stond lekker met zijn maatje in de grote stal met veel hooi. Hij had er weinig last van.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 19:01

Hier alles goed verlopen met oud op nieuw, hoorde vandaag van de mensen waar Viv staat, dat ze geen kik had gegeven, heerlijk nuchter <3

winston_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:21

Hier heerlijk veel sneeuw.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding