Wat lief, dank je wel! Mijn merrie komt uit België, haar vader en moeder zijn wel bekend maar hebben beide geen (bekende) afstamming. Het veulen zou niet voor de verkoop zijn.
Ik woon zelf in Noord Holland (Andijk) maar daar heb ik nog niets gevonden. 1,5 uur rijden is wel te doen!
Kabayo
Geplaatst: 24-04-25 20:41
Pomski leuk dat je je hier voorzichtig meld. Al is de aanleiding verschrikkelijk. Wil je niet nog een keer een spikkel proberen? Deze heeft mooie hengsten staan. Ik vind King de mooiste https://www.hestegaarden.nl/
Diandra spannend. Welke combi wil je dit jaar maken?
Morgen is de dag, scannen op dag 17. Ik kan wel wat duimen gebruiken haha! En maandag Minthe, daar een goed gevoel over Zilver weet ik niet, ik denk van niet
lonniejj
Geplaatst: 24-04-25 21:00
Duimen draaien hier Kabayo!
Rosa is vandaag voor het eerst gescand. Baarmoeder ziet er goed en schoon uit dus dat is al top. Ze is nog niet hengstig dus nog even afwachten wanneer ze doorzet. Ik vermoed met het aankomende, prachtige weer wel dat de eierstokken gaan rammelen
Pomski, wat verdrietig van het veulentje, maar alsnog welkom hier. Je kan voor een leuke hengst ook nog bij van de berg kijken, dat zijn ook grote spelers in de fjordenwereld: https://www.bvandenberg.nl/hengsten.htm
Zondag breng ik de eerste merrie weg. Wanneer ze klaar is gaat de andere merrie
De andere moet eerst een veulentje nog uit
XxDiandraxX
Geplaatst: 24-04-25 21:16
Kabayo. Mijn ulsblakke/valk merrie word weer gedekt. Ik twijfel nog tussen twee hengsten.. word toch wel tijd dat ik eens de knoop ga doorhakken.. De twijfel is tussen solar en mambo. Ik denk dat ze met solar een mooi sportief gebouwd veulen kan krijgen, echter als het dan een dubbele verdunning word krijgen ze bij de fjorden geen stamboekpapier. Dus het is nog de overweging of ik dat risico wil nemen.
Paint_Lover
Geplaatst: 25-04-25 07:36
Ik duim ook mee Kabayo!
Hier vandaag weer scannen en dan of dit weekend of net na het weekend sperma gaan halen.... denk zelf maandag sperma halen en insemineren want vorige scan was ze op dinsdag geovuleerd (gescant op donderdag en toen zei da dat ze 2 dgn geleden geovuleerd was) dus als ze weer braaf meewerkt word het begin volgende week go time
Vliegtuig weigert open te gaan, dysna tijd wachten is DHL weer verder gegaan. Gelukkig dus deense hengst en mogen we (inseminator) vanavond nieuw sperma ophalen. En wordt ze vanavond alsnog geinsemineerd.
Pff jemig is het weer zover Mirjam, het mag ook niet vaak gewoon gaan zoals het zou moeten gaan he. Gelukkig komt het toch goed vanavond.
Elina hoe lang moet je nog wachten? Wat een spannende dagen weer.
Paint_Lover kijk, het begin is in de aantocht, leuk!
Lonniej een goed begin is het halve werk en een schone gezonde baarmoeder is dat dus fijn! Nu maar wachten op hengstigheid dan.
Diandra ik zit totaal niet in de fjorden, dus ik ben gewoon benieuwd welke keuze je straks gaat maken.
Janinevv voor jou gaat het dus ook beginnen nu. Wanneer is je andere merrie aan de tijd?
Ik leun nog altijd achterover en wacht. Het kriebelt wel hoor!
Kabayo
Geplaatst: 25-04-25 11:18
Mirjamalvaro ahh nee wat balen. Bah. Dat wil je er niet bij hebben. Kan het vliegtuig niet later nog open gaan? Of ben je dan niet op tijd? Fijn dat ze alsnog geïnsemineerd kan worden
Claudia aahh joh gewoon gaan dekken haha! Bijna mei. Elk moment verwacht ik een bericht! Zo spannend
Janine spannend! Hopelijk vlot drachtig. Blijft ze daar tot 18 dagen? Of tot ze afslaat? Dankje voor het duimen!
Paintlover succes met scannen! Hopelijk kan je snel los
Diandra prachtige fjord! Jammer dat ze geen cremello fjorden willen! Ik vind dat erg mooi
Loniejj dankje voor het duimen! Fijn om te weten dat alles er goed uit ziet! Nog geen beginnende hengstigheid?
Pfff wat een zenuwen nu hoor, hopelijk snel bericht!
Ik denk dat de DHL maar 1x per dag op vliegveld is voor pakjes. Geen idee hoe dat werkt. Iig vanavond dus vers sperma Ei is vanmorgen al afgespoten, dus moet er wel vandaag in dat sperma
Kabayo
Geplaatst: 25-04-25 11:34
mirjamalvaro schreef:
Ik denk dat de DHL maar 1x per dag op vliegveld is voor pakjes. Geen idee hoe dat werkt. Iig vanavond dus vers sperma Ei is vanmorgen al afgespoten, dus moet er wel vandaag in dat sperma
Ah dat is zonde Elina, heb je haar nu wel gewoon weer thuis? Bij de komende ronde dan niet van locatie veranderen, wie weet heeft het toch wat stress gebracht.
Luna hopen voor de nieuwe eigenaar dat het meteen is gelukt. Gefeliciteerd met de verkoop!
Paint_Lover
Geplaatst: 25-04-25 12:07
Balen Kabayo! Op naar de volgende ronde voor Silver dus....
Balen Mirjamalvaro, gelukkig vanavond toch nog insemineren.... succes!
Mooie combinatie Luna! Hopelijk meteen dragend voor de nieuwe eigenaar en gefeliciteerd met de verkoop!
Hier een ei van 2cm dus maandag weer scannen, wel door andere da want mn vaste heeft n dag vrij (snap ik ook wel, die heeft dit weekend TREC wedstrijd dus....). Ach de da die dan komt scannen ken ik ook heel goed (eigenaresse van de kliniek dus zie ik die ook weer een keer ).
Als het ei braaf mee gaat werken dinsdag of woensdag insemineren. Wel leuk want vriendin van mij dekt met dezelfde hengst en haar merrie liep 2 dagen achter op die van mij dus nu iets meer kans dat we samen ritje dekstation kunnen doen (altijd gezelliger dan alleen!), haar merrie word 29e gescant.
Kabayo
Geplaatst: 25-04-25 12:12
Claudia nee ze staat nog op die stal. Maar ze heeft nu geen stress meer. Ze wordt daar ook geïnsemineerd. Terug naar huis heeft ze nooit stress. Toen ze door de bonte hengst en door bartele gedekt werd stond ze ook bij de hengstenhouder. En daar is ze netjes drachtig van geworden. Ze wordt wel altijd drachtig als ik er niet bij ben, dus dat is wel enigszins positief haha!
Luna mooie combi! Hopelijk slaagt het in 1x
Paintlover ah nog even wachten. Wel gezellig dat je misschien samen kan rijden!
Zilver had al een ei van 5cm. Spannend! Ik denk 1x insemineren. En dat al bij dag 17! Wel fijn dat ik het nu even uit handen kan gaan geven, scheelt geregel deze ronde
En succes voor degenen die een nieuwe ronde in gaan.
Ik spring hier weer even in,beetje drukke weken hier.
Bijna 2 weken geleden hebben wij beiden merries naar de hengstenhouder gebracht. Pepper is dezelfde week nog gedekt (had al vermoeden dat ze hengstig stond) Denk dat ze maar 1 of 2 x gedekt is en ik heb goede hoop dat het raak is.
Helaas is mijn 3 jarige nog niet gedekt,ze schouwen elke dag maar ze wil er nog niks van weten zover ik weet. Laatste update is al een paar dagen geleden. Of ze komt nog deze dagen of we hebben hem net gemist. Zou jammer zijn maargoed.
Voorlopig blijven ze er maar staan, lopen lekker in de wei daar. Hopelijk zijn ze wel snel genoeg weer thuis zodat ik de 3 jarige kan gaan trainen voor de keuring.