Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8698
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:29

Dat filmpje was niet van gisteren.

Red Viper is inderdaad enórm! Maar leek me wel een heel fijn, elastisch paard.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:20

Nou hij wordt vooral slecht gereden. Dan is het beeld al een eind bepaald. Strak in het lichaam, achterbeen komt niet goed mee. En heel kort in de hals. Maar dat is voornamelijk de rijderij.

carola

Berichten: 8698
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:46

Maar ligt dat alleen aan de amazone? Ik vind Dinja eigenlijk op alle andere paarden heel prettig en netjes rijden. Bij Vaderland leek mij de rijdbaarheid en bewerkbaarheid van het paard zelf ook minder, ik heb niet de indruk dat Dinja hem nou zo heel anders rijdt dan bijvoorbeeld McLaren of Mauro.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:25

Is dit Dinja dan? Oh jeetje dan heb ik bijna spijt dat ik dit geschreven heb. Daar had ik geen idee van.
Ik heb puur alleen even naar het filmpje gekeken en ik werd er rijtechnisch niet blij van.

Benzz
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:33

Suzanne F. schreef:
Is dit Dinja dan? Oh jeetje dan heb ik bijna spijt dat ik dit geschreven heb. Daar had ik geen idee van.
Ik heb puur alleen even naar het filmpje gekeken en ik werd er rijtechnisch niet blij van.

Hier hetzelfde, maar van Dinja wordt ik vaker niet blij integenstelling tot velen. Oke het is beter dan Gal, maar dan nog is het geen Dujardin of die dame uit de USA.

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:28

Ik vond Vaderland ook tegenvallen. Hij heeft eerst op nummer 1 gestaan bij mijn hengsten keuzes. Ik ben het eens wat er gezegd wordt over hem. Ik vond hem vrij strak ogen. Het viel mij ook op dat hij op sommige momenten met zijn staart zwiepte en dat Dinja alle zeilen bij moest zetten.

Mauro stond niet op mijn lijst, maar die zou ik er nu zeker opzetten. Ik vond hem heel fijn ogen.
Red Viper vond ik ook gaaf. Zijn gangen spraken mij niet aan.
Next Pitch vond ik wat sneu. Ik stond vlakbij de gang. Die man van Brouwer was voor hij de baan in ging, steeds met zo’n bakje aan het rammelen. Hij werd daar best gestresst van. Daarnaast zag hij er niet zo happy uit.

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:18

Vaderland is ook al wel door verschillende ruiters gereden voordat Dinja de teugels overnam.
De allereerste beelden van hem als jong paard vond in destijds heel fijn, daarna kwam er een keer wat beeldmateriaal voorbij waar ik hem al stug en strak vond ogen.
Of het dan rijbaarheid of opleiding is, is wel interessant.
Ik vind hem ansich wel verbeterd als ik soms de filmpjes op Instagram voorbij zie komen. Extra spanning op zo'n avond zal bij hem misschien net teveel zijn?

Wel heel erg leuk zeg dat Reesink zo'n 'intieme' sessie gehouden heeft.

gewoonmarie

Berichten: 1147
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:08

Ik wil heel graag vanavond naar Eibergen. De uitnodiging is bij mij niet gekomen, dus heb de hengstenhouder een berichtje gestuurd en zei dat ik gewoon heen kon gaan. Dat het fout was gegaan. Maar nu krijg ik natuurlijk geen oppas meer en krijg geen vriendin mee. Iedereen heeft al wat op de planning. Nu twijfel ik dus heel erg. Vind alleen gaan zo lastig altijd.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:12

Nou volgens mij niet door heel veel ruiters toch Marieke?
Annika Korte reed hem bij Beckmann en zij kan echt heel fijn rijden. Ik vind de video's met haar erop ook echt een veel zachter en losser beeld geven dan nu. Nou wil je een 7 jarige andere dingen laten doen dan een 3 of 4 jarige maar ik vind het beeld niet persee geweldig. Terwijl ik Dinja wel fijn vind rijden op het merendeel, maar bij sommige ziet het er zo ontzettend strak en hard uit. Dat is jammer!

Ik ben benieuwd deze week wat er bij de NRPS voorbij komt wat bij de KWPN niet verder kwam, vind dat altijd wel een interessante.

Gewoonmarie, ik zou echt gaan hoor! Niets om je voor te schamen en een leuk uitje met jezelf is ook heel belangrijk en fijn soms!

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:13

gewoonmarie schreef:
Ik wil heel graag vanavond naar Eibergen. De uitnodiging is bij mij niet gekomen, dus heb de hengstenhouder een berichtje gestuurd en zei dat ik gewoon heen kon gaan. Dat het fout was gegaan. Maar nu krijg ik natuurlijk geen oppas meer en krijg geen vriendin mee. Iedereen heeft al wat op de planning. Nu twijfel ik dus heel erg. Vind alleen gaan zo lastig altijd.


Hier het zelfde oppas zegt ineens af familie kunnen niet
Dus tis nu of alleen gaan of niet -O-

s0173957

Berichten: 5402
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:21

Suzanne F. schreef:
Is dit Dinja dan? Oh jeetje dan heb ik bijna spijt dat ik dit geschreven heb. Daar had ik geen idee van.
Ik heb puur alleen even naar het filmpje gekeken en ik werd er rijtechnisch niet blij van.


Dat vind ik een rare manier van denken... maakt toch niet uit wie er op zit, als je het niet goed vindt vind je het niet goed, zo simpel is het...

Kijk, 't is niet dat ze Hermes met braaf in z'n hals klopjes geven zo aan de praat krijgen hoor, je moet ze niet onderschatten in dat opzicht.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:31

Nee maar zo’n succesvolle amazone afvallen vind ik niet echt oké. Ze kan gewoon heel knap sturen. Maar ik had geen idee dat zij deze hengst daar reed.

Chrisssy

Berichten: 854
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:44

Ook ik wil eigenlijk vanavond naar Reesink toegaan, heb interesse in de jonge Secret (thanks @Carola ;) ). Had Reesink gebeld gisteren voor info en ik mocht dus ook vanavond aansluiten.

Nu twijfel ik enorm, want voor mij ook dik twee uur heen (en dus ook weer terug). Maar de hengstenshow in april is mij iets te laat, ik wil al lang en breed een keuze hebben gemaakt.

Tot Hoelaat duurde de avond afgelopen dinsdag bij jullie?

misterA
Berichten: 3125
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:51

Suzanne F. schreef:
Nee maar zo’n succesvolle amazone afvallen vind ik niet echt oké. Ze kan gewoon heel knap sturen. Maar ik had geen idee dat zij deze hengst daar reed.

Dinja vertelde dat ze Vaderland nog maar korte tijd onder het zadel had. Dat hij daarvoor door meerdere ruiters was gereden en dat er voor haar heel veel werk in zat om hem weer fijn aan de gang te krijgen. Ze vertelde ook dat daardoor er geen echt systeem in zat. En dat er daardoor wat miscommunicatie was. Het ging nu snel de goede kant op. Iedere ruiter of amazone heeft toch een beetje een eigen systeem en daar was ze mee bezig. Mij dunkt een eerlijk en duidelijk verhaal. Het siert zowel Dinja als Eugene om gewoon ook een stukje training en opleiding te tonen, ook als het nog niet top gelikt uitziet.
Het was ook geen hengstenshow met veel lawaai en rondjes voor de fokkers. Meer een stukje voorlichting hoever een combinatie nu was in de africhting.
Met Vaderland richting de G.P. Die kwaliteit heeft hij zeker, dat werd ook steeds meer zichtbaar.

Chrisssy

Berichten: 854
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:17

Is er anders iemand die het stuk van Succession voor mij kan filmen vanavond? Ben benieuwd wat ze over hem kunnen zeggen…

Ik wil zo graag gaan, maar ben bang dat het (gezien de afstand/reistijd) bijna niet haalbaar is… :(

Willemiens

Berichten: 953
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:24

Ik had eerder deze week al geappt voor de secret-zoon maar heb nog nooit een Reesink hengst gebruikt dus heb net een berichtje gestuurd of ik ook mag aansluiten vanavond.

Dus mocht iemand alleen gaan en niet alleen wilt zitten, ik ben blond en heb een zwarte jas aan :') :')

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:25

ik heb ook nog wel wat filmpjes van succession van dinsdag

Chrisssy

Berichten: 854
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:29

fokfanaat schreef:
ik heb ook nog wel wat filmpjes van succession van dinsdag


Zou je die naar mij willen sturen :o

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:34

als je me je tel even stuurt wil ik dat wel doen

s0173957

Berichten: 5402
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:54

Vaderland, is die echt maar 169cm?

AM_Horses

Berichten: 2683
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:11

Ik ben ook erg benieuwd naar de jonge secret. Ik vermoed dat hij het wel druk gaat krijgen als ik dit zo lees.

Ik zit aan hem te denken voor mijn schimmel merrie. V Formidable (Florret AS) x Hofnar x Rogier
Zij is nu drachtig van Nashville star. Ik heb fijne ervaringen met Reesink. Ik was een veulen verloren van Nashville van het eerste jaargang. Zijn mij tegemoet gekomen, echt super fijn.

Diortje_vds

Berichten: 561
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:18

Fijn dat we hier wat indrukken hebben kunnen lezen van de hengsten, voor diegenen er niet kunnen bijzijn toch heel informatief!

Seven: Proficiat met je veulen, ik vind het een heel knap dier!

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:34

Diortje_vds schreef:
Seven: Proficiat met je veulen, ik vind het een heel knap dier!

Dank je, wij zijn momenteel ook meer dan tevreden over dr :D

Chrisssy

Berichten: 854
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:14

Ik ben toch onderweg! Tot dalijk iedereen die vanavond komt!

carola

Berichten: 8698
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:36

Veel plezier!
Chrissy; goed dat je gaat! Altijd het meest informatief om ze gewoon zelf in het echt te gaan bekijken.