Nies_ schreef:Ik ben het ook met jullie eensIk zie eigenlijk het liefst een goed bewegend, fors springpaard met mooi front. Oftewel: gewoon een veelzijdig dier.
en liefst ook nog een beetje nuchter in de kop....Een Gelders paard dus.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneM_Ajax schreef:Dat ben ik helemaal met jullie eens.
Maar in Duitsland zijn ze ook nog aardig allround, en daar hou ik van.
Wat ik veel miste vandaag was de gummi. En dat is met de technische parcoursen van tegenwoordig juist zo belangrijk.
De motor is uiteraard het belangrijkst, maar zonder gummi is dat snelle schakelen wat tegenwoordig gevraagd wordt in de top, erg lastig.
Elisa2 schreef:anneM_Ajax schreef:Dat ben ik helemaal met jullie eens.
Maar in Duitsland zijn ze ook nog aardig allround, en daar hou ik van.
Wat ik veel miste vandaag was de gummi. En dat is met de technische parcoursen van tegenwoordig juist zo belangrijk.
De motor is uiteraard het belangrijkst, maar zonder gummi is dat snelle schakelen wat tegenwoordig gevraagd wordt in de top, erg lastig.
Hoe zou dat komen? zou er weer meer "vol" bloed gebruikt moeten worden?
Himyar schreef:Ik las recentelijk dat iemand op Facebook de tegenwoordige dressuurpaarden vergeleek met Duitse herders. Omdat ze beiden een "aflopend" model hebben.
Een willekeurig voorbeeld: http://cdn.nlhors-mansfield.savviihq.co ... normal.jpg
En nog komt het voorbeen als laatste van de grond.
petraaken schreef:merries met veel body maar korte pootjes tonen niet zo elegant en krijgen ook niet de punten in de ring. Vooral ook niet als ze nog eens 1.65m zijn ipv meer dan 1.70m.
[***] schreef:Waarom hebben ze dat nodig?
Al eens gekeken hoe kortbenig menig grand prix paard is?![]()
Dat is wat overdreven misschienmaar als je een paard wilt fokken met een iets langer voorbeen dan moet je een hengst uitzoeken met een iets langer voorbeen en niet 1 met een veel langer voorbeen en giraffebouw
Dat 1.77 als 2,5 jarige heb ik ook mijn vraagtekens bij.
Kijk naar extreem grote hondenrassen die halen qua leeftijd ook niet de helft van kleinere hondjes en zijn bovendien eerder oud.
Over dat paarden nu meer maaien en scheppen: ik denk dat het niet meer is dan vroeger, perfecte paard bestaat niet maar het valt met die lange benen gewoon meer op in beweging
En graasvoetjes misschien wel meer denk ik door lange benen/korte hals en ongelijk belasten bij drinken en grazen als jong veulen