Uitslag KWPN hengstencompetitie dressuur

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:13

ceasario schreef:
Alleen neem jij de vrijheid om iemands keuze door dik en dun onder uit te blijven halen.


We vinden jouw Tekiner allemaal kei mooi hoor... Ach gut Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:14

En mijn Painted Black?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 15:15

ceasario schreef:
Alleen neem jij de vrijheid om iemands keuze door dik en dun onder uit te blijven halen.


Volgens mij draai je de zaak weer helemaal om, maar lees je eigen berichten zou ik zeggen,
klik op je naam en op kwpn

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:16

Missouri"]
[quote="ceasario schreef:
Alleen neem jij de vrijheid om iemands keuze door dik en dun onder uit te blijven halen.


We vinden jouw Tekiner allemaal kei mooi hoor... Ach gut Haha!
[/quote]

Je krijgt me niet zo ver. Clown

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:17

sarabande"]
[quote="ceasario schreef:
Alleen neem jij de vrijheid om iemands keuze door dik en dun onder uit te blijven halen.


Volgens mij draai je de zaak weer helemaal om, maar lees je eigen berichten zou ik zeggen,
klik op je naam en op kwpn
[/quote]

Toch maar weer ontopic gaan.
Want het blijft een nietes welles bull.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:18

Het gaat hier niet over KWPN. Ik wou nu net leuk met een NRPS hengst, PB, gaan dekken. Wordt die hier eventjes onderuit gehaald... Knipoog

Bucephalus

Berichten: 2470
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:19

sarabande schreef:
Nee dat kan ik niet zonder dat je gewoon op een tribune zit en een stel hengsten voorbij ziet komen. Ik ben niet zo'n opzoeker in blaadjes en internet ik ben gewoon een praktijkmens.
PB is een goed voorbeeld van een paard zonder hengstenuitdrukking.


Ik moet dan afgaan op de foto die Ceasario heeft geplaatst (ik heb hem idd nog niet gezien) en daar ben ik het mee eens. Dus een vaderdier hoort in ieder geval (op de eerste plaats?) in het geslachtstype te staan. Wat is er verder nog wezenlijk? (naast vanzelfsprekend verschil in ras)

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:20

qua grootte is PB nu net iets voor het NRPS. Ze zien daar eigenlijk niet graag van die reuzen zoals Sultana. Die is 1.71m en de jury vroeg op de nat. keuring of mijn veulen ook zo groot zou worden. Tja dat zit er dik in.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:20

Zannekin schreef:
Het gaat hier niet over KWPN. Ik wou nu net leuk met een NRPS hengst, PB, gaan dekken. Wordt die hier eventjes onderuit gehaald... Knipoog


Als jij ermee wilt dekken, dan doe je dat toch gewoon! Knipoog Beetje ruggegraat he... Haha!
Maar niet miepen als het resultaat niet is wat je verwachtte... Knipoog Knipoog

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:23

I verwacht dat hij elasticiteit en veredeling toevoegt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:23

En die ene Haflinger die ze bij Hexagon aan het piafferen kregen had zeer warmbloedige rijtypische eigenschappen...

Een vaderdier, een dekhengst dus, moet kunnen verbeteren. Hij moet dus exterieurmatig correct in elkaar zitten, qua beweging zeer goed zijn, in zijn kop goed in orde zijn en het liefst qua bloedvoering ook nog wat toevoegen.

Een sportpaard hoeft alleen maar te kunnen sporten. Die moet met die bepaalde ruiter kunnen samenwerken en dan leuke dingen kunnen doen. Maakt niet uit als die een beetje krom in elkaar zit en die ruiter dat nog wel op kan lossen. Een vaderdier mag echter niet krom in elkaar zitten want die kan dat doorgeven en daar hebben we niks aan! Een dressuurpaard hoeft geen halve meter te kunnen springen, en een springpaard hoeft niet te kunnen piafferen. (discussie over of het een het ander al dan niet uitsluit hier even buiten beschouwing)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:23

Die foto was genomen voordat hij in handen over ging van van Uitert/Kelders/van Grunsven/Janssen.

Na dien is hij een "miet" geworden.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:25

Exterieurmatig zal hij toch wel bij de hoogste scoren? Zijn er mensen die veel aanmerkingen hebben op die foto?
Exterieur is bouw van een paard en heeft niks met buiken te maken. Een drachtige merrie kan daarop evenhoog scoren als een sportbeest.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:32

Zep schreef:
En die ene Haflinger die ze bij Hexagon aan het piafferen kregen had zeer warmbloedige rijtypische eigenschappen...

Een vaderdier, een dekhengst dus, moet kunnen verbeteren. Hij moet dus exterieurmatig correct in elkaar zitten, qua beweging zeer goed zijn, in zijn kop goed in orde zijn en het liefst qua bloedvoering ook nog wat toevoegen.

Een sportpaard hoeft alleen maar te kunnen sporten. Die moet met die bepaalde ruiter kunnen samenwerken en dan leuke dingen kunnen doen. Maakt niet uit als die een beetje krom in elkaar zit en die ruiter dat nog wel op kan lossen. Een vaderdier mag echter niet krom in elkaar zitten want die kan dat doorgeven en daar hebben we niks aan! Een dressuurpaard hoeft geen halve meter te kunnen springen, en een springpaard hoeft niet te kunnen piafferen. (discussie over of het een het ander al dan niet uitsluit hier even buiten beschouwing)



bedoel je Rubiquil of Ollright? Dat je eerlijk je mening geeft over een dekhengst kan ik begrijpen maar ik vind hetgeen pas hebben om het paard te kleineren. Wat je er ook van vindt.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:34

Zannekin schreef:
Exterieurmatig zal hij toch wel bij de hoogste scoren? Zijn er mensen die veel aanmerkingen hebben op die foto?
Exterieur is bouw van een paard en heeft niks met buiken te maken. Een drachtige merrie kan daarop evenhoog scoren als een sportbeest.



Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:46

petra: ik heb het over een Haflinger die ik ooit eens in een show van Hexagon heb zien lopen. Ging dus over een echte Haflinger, niet om een van hun dekhengsten *LOL*

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:49

[quote="Zep"]petra: ik heb het over een Haflinger die ik ooit eens in een show van Hexagon heb zien lopen. Ging dus over een echte Haflinger, niet om een van hun dekhengsten *LOL*[/quote

och mijn excuses dan. Bloos! Ik geloof dat er ook een Fjord genaamd Guus ook de GP oefeningen kan maar dat ze niet hoger dan Z2 niveau op wedstrijd mag rijden omdat hij geen 1.60m is.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:52

petraaken schreef:
och mijn excuses dan. Bloos! Ik geloof dat er ook een Fjord genaamd Guus ook de GP oefeningen kan maar dat ze niet hoger dan Z2 niveau op wedstrijd mag rijden omdat hij geen 1.60m is.


Ik ken het probleem, erg appelflap Haha!

Bucephalus

Berichten: 2470
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:46

Dank jullie wel Sarabande en Zep voor jullie toelichting. Voor wat betreft de foto's van PB. Ik zie er niets raars aan. Volgens mij is de bouw die van een modern rijpaard. Of zijn nakomelingen goed genoeg zijn zal de toekomst uitwijzen. Ik zal extra op hem letten als ik hem zie.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 17:52

Deze foto's van PB geven niet direct het beeld weer dat hij op dit moment oproept.
Hier is hij nog een jong onvolgroeid paard.
Ook de foto van zijn hoofd is erg geflatteerd.
Misschien dat iemand een foto onder het zadel heeft die niet van voren, schuin of half genomen is.
Dat zou veel verduidelijken.

Bucephalus

Berichten: 2470
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:53

Ja, dat zou zo kunnen zijn. Ik ben in ieder geval benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:59

Ik moet trouwens wel even lachen over de opmerkingen over de Zweedse fokkerij een paar pagina's terug. Hebben jullie zelf wel eens op een Zweeds paard gezeten? De enigen die die dieren aan het lopen krijgen zijn de Zweden zelf want die zijn er aan gewend...

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:19

Hmmmm, vandaar de niet-zweedse nationaliteit van Kyra Kyrklund...... Verward Verward Verward Die krijgt ze toch echt wel aan het lopen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:25

sarabande schreef:
Deze foto's van PB geven niet direct het beeld weer dat hij op dit moment oproept.
Hier is hij nog een jong onvolgroeid paard.
Ook de foto van zijn hoofd is erg geflatteerd.
Misschien dat iemand een foto onder het zadel heeft die niet van voren, schuin of half genomen is.
Dat zou veel verduidelijken.



Hij zal kosten wat kost de grond in moeten.
Inderdaad hij is niet geschikt voor een "ponyfokkerij" of laat rijpepaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:30

Aimee schreef:
Hmmmm, vandaar de niet-zweedse nationaliteit van Kyra Kyrklund...... Verward Verward Verward Die krijgt ze toch echt wel aan het lopen.



Kyra kan natuurlijk een fijn stukje sturen. Maar ik hoorde ooit eens van een zweedse dame dat in Zweden het nivo stukken lager ligt. Prix st George stond volgens haar gelijk aan Z1 in Nederland.

Maar goed, gehoord dus Haha!