Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NatasjavE schreef:GJ9 schreef:Die moeder is interessant.
De hengst zelf heeft Jazz Flemmingh en Ferro op het papier, niet echt mooi vrij bloed.
Voor de dresuurpaarden niet nee![]()
Hoe is Johnson qua karakter in de vererving?
GJ9 schreef:NatasjavE schreef:Hoe was de Johnson x Negro? 479
Die vind ik wel intressant gefokt moet ik zeggen,...
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1687148
Die moeder is interessant.
De hengst zelf heeft Jazz Flemmingh en Ferro op het papier, niet echt mooi vrij bloed.
Miran71 schreef:NatasjavE schreef:
Voor de dresuurpaarden niet nee![]()
Hoe is Johnson qua karakter in de vererving?
Als sportpaard geeft dat toch niet. Als dekhengst willen ze dat misschien liever niet.
vur schreef:Toch wel erg jammer dat je lid moet zijn van het kwpn om de keuring via de livestream te kunnen volgen. Was toch mooi een gelegenheid om wat reclame te maken weer en dan had ik tenminste ook kunnen kijken.
s0173957 schreef:Er is meer in de wereld dan dat toch... ligt een hele fokkerij ten Oosten van ons...
GJ9 schreef:s0173957 schreef:Er is meer in de wereld dan dat toch... ligt een hele fokkerij ten Oosten van ons...
Ja dat klopt en het is alleen maar goed dat die fokkerij meer en meer beschikbaar komt.
Maar ik fok wel liever terug op (type) bloed wat er al in zit, anders wordt het zo'n allegaartje op papier.
In mijn geval gaat het om een Gelderse merrie waar ik best een uitstapje richting rijpaarden mee kan maken. Waar ik dan weer dressuurbloed of Gelders op kan zetten.
Dus geen Duitsbloed x Nederlands DP x Gelderse.
SophievdV schreef:Olympia96 schreef:Ik vind het sowieso zonde om geen Gelderse hengst te gebruiken op een Gelderse merrie.
Dat is het ook, maar het is niet erg om een hengst te gebruiken die in de merrielijn Gelders bloed voert. Vind ik.
De bloedspreiding binnen de Gelderse fokkerij wordt steeds belangrijker.
s0173957 schreef:GJ9 schreef:
Ja dat klopt en het is alleen maar goed dat die fokkerij meer en meer beschikbaar komt.
Maar ik fok wel liever terug op (type) bloed wat er al in zit, anders wordt het zo'n allegaartje op papier.
In mijn geval gaat het om een Gelderse merrie waar ik best een uitstapje richting rijpaarden mee kan maken. Waar ik dan weer dressuurbloed of Gelders op kan zetten.
Dus geen Duitsbloed x Nederlands DP x Gelderse.
Een goed paard is een goed paard, als dat dan door zo'n opsomminkje is... outcrosses zoals Totilas bewijzen het genoeg.
Anderzijds begrijp ik wel wat je bedoelt.