Een heleboel paarden loopt op een vergelijkbare manier, en de oorzaak wordt gezocht (door een aantal bokkers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ART_UMA schreef:Na het zweefmoment 2 voeten aan de grond (voor het oor gelijk), de beweging wordt doorgezet en nu moeten er weer twee van de grond (want draf). Op de foto blijkt dat dit niet tegelijk is gebeurd, achter is eerder los maar dat geeft geen geluid en het voorbeen komt erna los (tijdens de "vlucht"). Als de beweging niet "stil gezet" (foto) wordt zie je het verschil nauwelijks, horen doe je het in iedergeval niet.
Een heleboel paarden loopt op een vergelijkbare manier, en de oorzaak wordt gezocht (door een aantal bokkers) in de lengte van het voorbeen, al of niet gecombineerd met het LM. Als je ervoor kan zorgen dat het voorbeen eerder los is dan achter, of op z'n minst tegelijkertijd is het beter.
Pipo schreef:Of blijft het voorbeen langer staan........
Excuseme"]
[quote="Sprintje"][quote="Sprintje schreef:Dus de achterbenen hebben een langer zweefmoment dan de voorbenen??? Ik ga zo echt even bij de paarden kijken hoor, maar ik kan ht niet zo goed voor me zien? Kan je het misschien uittekenen?
Citaat:Ik heb het gevoel dat jullie afdwalen en weer in partjes gaat zitten denken.
Een goede evenwichtige beweging heeft alles te maken met een evenwichtige bouw en daarvoor heb je een evenwichtskelet nodig.
De beweging heeft met de hele interne mechaniek te maken.
Een samenspel van botten en spieren.
Pipo"]
[quote="ART_UMA schreef:
Als ik naar paarden kijk met een "mega" voorbeen lijkt het er in iedergeval op dat het achterbeen eerder trager toont dan sneller.
-)
Citaat:En voor degenen waar duits nou wel een drempel voor is??? ( en geen kleine kan ik je vertellen)
Lovely schreef:
De vlieger van de grotere pas van het achterbeen gaat niet op hoor.
Sprintje schreef:Blijft wel dat als de paslengte wordt gedefinieerd als ruimte tussen de afdrukken die de hoeven achterlaten een paard, voor en achter dezelfde lengte zal moeten overbruggen in een niet kreupele draf (eigenwijs kun je bij deze toevoegen aan je analyse![]()
) Dat kan natuurkundig gewoon echt niet anders.
ceasario schreef:Citaat:We waren het er dacht ik over eens dat de meetbare pas voor en achter gelijk moet zijn
Moet zijn inderdaad.
Maar hij is niet altijd gelijk.
Missouri"]
[quote="Sprintje schreef:Blijft wel dat als de paslengte wordt gedefinieerd als ruimte tussen de afdrukken die de hoeven achterlaten een paard, voor en achter dezelfde lengte zal moeten overbruggen in een niet kreupele draf (eigenwijs kun je bij deze toevoegen aan je analyse![]()
) Dat kan natuurkundig gewoon echt niet anders.
Anna42 schreef:Met alle respect voor je enthousiasme maar allereerst moet je wanneer je over de bewegingen wilt spreken hetzelfde paard als onderwerp hebben. Omdat de anderen immers het vergelijksmateriaal niet voor zich hebben.
Daarbij komt nog het probleem bij deze methode dat je in het zand niet meer kunt zien wat is de linker- of rechtervoet. Tenzij het een paard is met abnormaal ongelijke voeten.
Anna42 schreef:Met alle respect voor je enthousiasme maar allereerst moet je wanneer je over de bewegingen wilt spreken hetzelfde paard als onderwerp hebben. Omdat de anderen immers het vergelijksmateriaal niet voor zich hebben.
Daarbij komt nog het probleem bij deze methode dat je in het zand niet meer kunt zien wat is de linker- of rechtervoet. Tenzij het een paard is met abnormaal ongelijke voeten.
CGJ12 schreef:Maar ik blijf me erover verbazen dat Anna de linker- en rechtervoovoet niet uit elkaar kan houden.
Die linkervoet wordt in het linkerspoor geplaatst, de rechtervoorvoet in het rechter.
Missouri schreef:Waar ik me over blijf verbazen is dat ik constant door dezelfde word tegengesproken, terwijl er weinig gemeten wordt.