[WN] prijs voor een quarter anno 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:56

Zonder foto's krijg ik nooit zin om te gaan kijken... Verder lees ik met name in ewi's bericht dat het (natuurlijk) een topper is, maar vooral dat het een zeer moeilijk paard is! Als mensen aangeven dat een paard super sensibel, slim is én je goed moet kunnen rijden, lees ik daarin dat ie alle kanten op springt :+ Of vergis ik me hierin??

Nee, doe mij dan maar een pennymeisje-quarter, wel zo rustig!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:12

ik hou wel van een uitdaging :D
aangezien het een Quarter is, is mijn ervaring dat het in de regel wel te hanteren is als je wat gewend bent

ElCamino

Re: prijs voor een quarter anno 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:08

MLP: ik denk dat je gelijk hebt...en als het paard zo goed is en wél door iedereen te rijden schiet de prijs weer mega omhoog. Leuk prijsje hangt dus ook aan de moeilijkere paard of met gebreken zoals die van mij... Was ook een leuk prijsje en perfect recreatiepaard.... luchtzuiger, hanetred, krampentrekker, en beetje verkl**t door een trainer.... kostte niks maar is ook niet voor iedereen, dan was hij wel duurder.

En een uitdaging moet je maar net willen.... als je voor een leuke quarter gaat omwillen van de gangen, lief en braaf broke paard etc en je wilt recreatief rijden moet je toch goed zoeken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:53

Ik neem advertenties waarin staat dat het paard overal in kan toppen sowieso niet serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:55

Hihi, ik ook niet. Want dat doet geen enkel paard.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:31

paarden die overal in toppen word vaak geeneens geadverteerd. Die worden onder de man verkocht

ewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:23

Als je het niet geloofd kom je lekker kijken, mits je echt op zoek bent....
;)

JayJay09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:22

Heb het topic even gevolgd omdat ik mijn 3-jarige weg ga doen en geen idee heb wat ze nu tegenwoordig waard zijn. Inderdaad gekocht als jaarling voor 3, netjes 2 jaar gewacht (tel er maar bij), met inrijden er twee keer afgebokt waarna hij bang werd, weggebracht voor 6 weken naar een prof (tel er maar bij) waar ze er nog niet opgezeten hebben maar desensibiliseren met zakken aan het zadel. Inderdaad nooit kunnen kijken of de klik er is met mij en het paard (zoals je wel bij een 4/5 jarige kunt) en nu tot de conclusie gekomen dat het paard te ritselig is en ook blijft voor mij. Dus besluit: verkoop. Tel maar uit; wat heeft hij gekost en wat is hij nu nog waard? Niet iedereen zit op een sensibel (oningereden!) paard te wachten, want quarters zijn toch altijd cool!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:05

ewi schreef:
Als iemand nog een topper zoekt voor de westernsport, voor een hele leuke prijs, dan kan ik er eentje aanbieden....
Je moet wel goed kunnen rijden en een echt paardenmens zijn, dus geen "pennymeisje".
Met dit paard kun je in alle takken van western toppen!
Super sensibel, mega bewegen, maar ook slim!

Super sensibel :?
wat bedoel je daarmee?
een goed ,,western,, paard moet juist cool zijn!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:49

Ben eens benieuwd wat jullie voor prijs op mijn veulen zouden plakken. ze is van half februari geboren, moeder is 'the smart hatchet' vader is 'wimpy's smoking gun'
Als je hun opzoekt op albreed pedigre, zie je dat het super reining afstamming is. Ze is palomino met correcte bouw. Van karekter is het een veulen dat direct aangelijnt meestapte en geen schrikkepietje is eerder zeer nieuwgierig en cool, gaat echt naar alles en iedereen kijken..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:07

Momenteel is de prijs wat een gek er voor geeft.
De hele paarden handel ligt plat.
Wil je een reactie op de advertentie ??
Bepaalde gegvens niet vermelden, zoals prijs en hoe groot, enz.
Dan krijg je mailtjes met vragen.
Zet je de prijs in de advertentie, je hoort niks meer, zelfs geen vraag om meer foto's.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:04

Ariebren: wat je zegt klopt , dat wereldje ken ik wel, maar was nieuwsgierig naar wat men erop zou durven plakken puur op afstamming. Want de prijs scheelt nog een hoop belgie tegen nederland, komt nog bij dat ik fokker ben en mijn BTW trouw betaal.. komt er nog bij dat wij 21% btw betalen en in nederland is het 6%

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:17

In de hobby handel, waar de meeste fokkers inzitten heb je geen last van de BTW.
Daarnaast moet Nederland voor de officiele handels stallen de BTW ook naar 19 en straks 21% brengen.
En in Nederland kan je ook nog gebruik maken van de landbouw regeling, dan ben je niet btw plichtig.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:19

Hier is geen lanbouw regeling, dus hebben we steeds de volle 21%. Ik was hobby fokker maar met 3 veulens per jaar en met beroep als landbouwer neemt men niet aan dat je een hobby fokker bent, dus is alles bij in het landbouwbedrijf gegaan, en geven we alles aan.De meesten weten dat fokken geen groot extra inkomen geeft, maar ik houd het boekhoudkundig liever eerlijk, zodat ik ook geen problemen zou krijgen met bv belastingen, want dat is het allemaal niet waard vind ik. en het aangeven van de btw heeft ook zijn voordelen, zo kan je da kosten enzo inbrengen, dat scheelt ook wel weer...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:55

@savath : ik doe ook alles officieel. Wil geen miserie met de belastingen...
Vwb de prijs : tja, wat is "waard zijn" ? Een leuk kleurtje is meegenomen, maar daar ga ikzelf geen cent meer voor geven. Het is het paard wat goed moet zijn, niet de kleur. Momenteel ligt de markt goed plat. Veulens krijg je amper verkocht hier in Belgie. Mensen kopen liever iets waar ze direct kunnen mee beginnen, en ik kan hen geen ongelijk geven. Je betaalt niet veel meer voor een tweejarige dan voor een veulen, en dan zie je toch al heel wat meer + je loopt geen twee jaar extra risico meer. Ikzelf ga nog maar alleen fokken voor eigen gebruik. Met fokken voor de verkoop houd je geen cent over. Er staan hier tig leuke quarterveulens te koop voor 1500 a 2000 eur en minder. Wat houd je dan nog over als fokker ? Vrienden van mij kochten verleden week een arabiertje. Merrie. Leuk kleurtje, vol papier, correct, medisch goedgekeurd, 12 jaar oud en getraind op de 80 km endurance voor....... 600 euro.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:11

Het is inderdaad droevig voor woorden de handel momenteel. Veulens met gemiddelde afstamming gaan hier nog vlot de deur uit aan geen te hoge prijzen(kleine winst, maar wel bijna allen aan de voet van moeder verkocht) heb je super pedigre veulens, dan begint het pas, want die wil men pas als ze ouder zijn.... vandaar dat we ook de plaats hebben om ze eventueel zelf op te fokken en dan als twee jarige of als driejarige aangereden te verkopen.

Tun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:16

Zouden jullie een idee hebben wat een reeële prijs zou zijn voor een 16 jarige appaloosa ruin, reining gereden en wedstrijdervaring (4e plaats europees reining senioren in 2006)?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:51

2006? en daarna niks meer gepresteerd? dan is dat zwaar verleden tijd na 6 jaar
énne, waar was dat, dat europees reining senioren, bij de appies in Aken?

is hij niet meer waard als een andere 16 jarig recreatie paard, als hij niks mankeert natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:00

Tun schreef:
Zouden jullie een idee hebben wat een reeële prijs zou zijn voor een 16 jarige appaloosa ruin, reining gereden en wedstrijdervaring (4e plaats europees reining senioren in 2006)?

Misschien 1000 euro en dan is het nog dik betaald. Ik zou voor zo'n paard persoonlijk kijken naar een goed tehuis voor zijn (pre)pensioen ipv of je er geld voor kan krijgen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 12:37

Zo zie je maar weer wat het antwoord op mijn topicvraag eigenlijk is; het is inderdaad gek dat er voor oudere quarters alsnog vaak veel geld wordt gevraagd...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:38

tja....hetzelfde geldt voor de mijne....7 jaar, leuk papier maar naar de kl*te gereden in zijn koppie. Kan echt geen vreemde zomaar opstappen...is onbetrouwbaar en je moet écht overal bij nadenken en goed óver nadenken eer je wat doet. Elke dag weer.Maar na 3 jaar kan ik redelijk goed met hem overweg.
Daarbij luchtzuiger, krampetrekker, hanetred.....ach...hji is een ontzettende lieverd en vrijdoos en een lief vriendje voor mijn andere paard ( en dáár kocht ik hem voor....voor heel weinig)

Mocht ik hem moeten verkopen ??? Dat kan niet! ik verkoop een paard met zo'n verhaal nooit.
ook niet wanneer iemand er "wel een uitdaging" in ziet. Ben veel te bang dat mensen verongelukken of dat hij zo in de war raakt dat hij weer in het circuit beland.
Wanneer ik er geen heil meer in zou zien....gaat ie met pensioen bij mij....ook op zo'n jonge leeftijd....óf ik breng hem zelf weg...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:20

sallandval schreef:
Zo zie je maar weer wat het antwoord op mijn topicvraag eigenlijk is; het is inderdaad gek dat er voor oudere quarters alsnog vaak veel geld wordt gevraagd...

Vragen is makkelijk. Krijgen is de kunst...