CGJ12 schreef:............ INDEXCIJFERS LIEGEN NIET.
Dat is waar, maar behalve dat de buitenlanders dus niet meetellen, gaat het toch alleen om de prestaties van nakomelingen t/m 7 jaar?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CGJ12 schreef:Weet ik zo niet uit mijn hoofd. Het wordt tijd dat ik de gehele berekening in detail eens ga doorspitten. (diermodel etc.)
Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:hoe geweldig ritmitsch het vlaggeschip van de KWPN Ferro kan bewegen. Verkerk weet donders goed dat die verheven en goed gebalanceerde lichtheid van die perfekt gecadanseerde bewegingen in alle, met de nadruk op alle, onderdelen van de GP, ergens vandaan moet komen. Zou Verkerk niet denken, als hij Ferro en Jazz van zijn netvlies plukt, dat een hengst misschien op stand wel veel stermeriesmet kan leveren, maar dat onder het zadel dezelfde of meer dynamiek getoond moet worden zoals aan de hand gescoord werd. Waarom keur je anders RIJpaarden". De bovenstaande verbale beoordeling verteld hij bijna standaard bij paard. Over het voorbeen veteld hij wijselijk niets. [/img]
Citaat:Hengsten die gemakkelijk te rijden nakomelingen geven zijn sowieso in het nadeel, omdat hun kinderen blijven "hangen in de amateursport, juist omdat ze zo makkelijk te rijden zijn. Dus blijft hun index laag omdat de vrijetijds/amateurruiters ze niet verkopen.
Anna42 schreef:Vergelijk deze foto's eens met de draffoto van Lohgerber. Welke verschillen zie je dan?
astridh"]
[quote="Anna42 schreef:Vergelijk deze foto's eens met de draffoto van Lohgerber. Welke verschillen zie je dan?
astridh schreef:Ja Sam, ik zie die actie van achteren wel maar als ik naar het totaalplaatje kijk is het alsof het zwaartpunt naar voren ligt. Dat is een betere benaming dan naar voren vallen (het was vroeg/laat) Maar zoals ik al zei dat kan ook aan het fotomoment liggen. Ik heb voorheen nooit op die manier naar foto's gekeken maar met het verhaal van Anna in het achterhoofd is dat hetgene wat me opvalt.
Excuseme schreef:Anna:Citaat:Hengsten die gemakkelijk te rijden nakomelingen geven zijn sowieso in het nadeel, omdat hun kinderen blijven "hangen in de amateursport, juist omdat ze zo makkelijk te rijden zijn. Dus blijft hun index laag omdat de vrijetijds/amateurruiters ze niet verkopen.
Er valt ook veel voor te zeggen dat ze dus daarom in het voordeel zijn. Zouden ze nl krengen voortbrengen, werden ze veel minder gebruikt en derhalve geen toegevoegde waarde aan hun fokwaarde leveren.
Ik kijk nauwelijks naar rankings, fokwaardes etc. Ee mooi artikel hierover is het volgende
http://www.horsemagazine.com/BREEDINGBA ... ons02.html
sarabande schreef:Anna er zijn regels bij Bokt.
Een daarvan is dat je niet zoveel moet quoten, met name het oeverloos foto's reproduceren.
Naast jouw watervallen aan tekst zou je ons ontzien als je tenminste de quotes zou beperken. (b.v. een zin die relevant is eruit halen, moet toch mogelijk zijn voor iemand die zelfs teksten van 3/4 jaar terug kan vinden)
CGJ12"]
[quote="Excuseme schreef:M.i. kun je zo'n vraag niet los st
Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:Dat zou ik graag doen, helaas is jouw foto niet meer online en zelf kan ik er niet eentje vinden, dus misschien wil je er zelf een nogmaals plaatsen?
Anna42"]
[quote="Samsam"][quote="Anna42 schreef:Dat zou ik graag doen, helaas is jouw foto niet meer online en zelf kan ik er niet eentje vinden, dus misschien wil je er zelf een nogmaals plaatsen?