Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maverick schreef:Nee,dat staat er toch Duiters en NRPS ers
We hebben ook wel een paard KWPN ers goed verkocht,maar dat weegt niet af van hetgeen wat de Duitsers en de NRPSer opbrachten. Dus ik zal nooit toegeven dat een paard met een KWPN papier meer waard is Als een Paard met een NRPS papier,want dat vind ik dus gewoon onzin

Janine1990 schreef:maverick schreef:ho,ik heb niet gezegt dat er bij het kwpn alleen maar rommel loopt,dat wordt hier zo'n beetje wel van het NRPS gezegt en dat is hetgeen waar ik het niet mee eens ben.
Quote jij eens de persoon die zegt dat er bij het NRPS alleen maar rommel loopt
maverick schreef:Lees zelf maar even terug, Er wordt zelfs beweerd dat een KWPN er alleen om het papier al meer waard zou zijn.
Goed lezen,dan lees je precies wat de mensen bedoelen.
En nogmaals.Mij maakt papier niet uit als het maar een paard is met kwaliteit.
Ik weet prima dat er niemand is geweest die heeft gezegd dat er bij het NRPS ALLEEN maar rommel is... merelhof schreef:Voor de kwpnhardliners maakt het allemaal ook niet uit als het om okidoki gaat die hun lekker van boven in de ranking zet en waarvan de vader een aes'er van was
merelhof schreef:Voor de kwpnhardliners maakt het allemaal ook niet uit als het om okidoki gaat die hun lekker van boven in de ranking zet en waarvan de vader een aes'er van was
) merelhof schreef:ik wou gewoon even aantonen dat het allemaal niet zo wit zwart is, en dat kleinere stamboeken soms een wezelijke bijdrage aan het succes van grotere kunnen hebben. Het is een beetje belachelijk te zeggen dat je keurigssysteem alleen zaligmakend is op basis van de resultaten van oa een paard dat het tegendeel bewijst. Naast de weg liggen nog meer wegen.
NatasjavE schreef:Mis. Ik hoor zelf bij de kleinste fokrichting van het KWPN en ik kan ook een uur mekkeren over wat ik allemaal zo ontiegelijk slecht vind aan deze club.
Maar eren wie eren toekomt en dat zijn de KWPNfokkers(niet het stamboek, die registreerd alleen maar)die steeds de beste dieren aan elkaar weten te paren en zo het KWPN gemaakt hebben tot wat het nu is.
Het grootste stamboek van Nederland en het op dit moment best presterende stamboek ter wereld.
Dees schreef:Hahahahaha mag ik even lachen?!
Komt ie:
Deze WBSFH is een ABSOLUTE lijst, nergens wordt het aantal presterende paarden uitgedrukt in een percentage ten opzichte van de gehele populatie van het bewuste stamboek. Terwijl als je stamboeken wilt vergelijken, je ook de 'economies of scale' moet meenemen in je calculaties.
Deze lijst trekt dus een scheef vergelijk.
maar we gaan nog even door:
1. Hickstead. Al jááááren door NRPS erkend en goedgekeurd. Sinds 2008-2009 pas door KWPN erkend, ná een olympische medallie. Vóór de medaille haalde KWPN haar neus voor het dier op.
2. Robin Hood, een Animo, en dat is een Alme Z (Frans) x Amor (Duits) x de Gelderse Karolus van Wittestein. Animo is een hengst die eerst bij het NRPS werd goedgekeurd en pas later door het KWPN werd erkend.
3. Okidoki - een hengst die is geboren uit een wilde dekking van Zoer met een eigen ongeregisteerde hengst. Overigens, de eigenaar Zoer is er op tegen dat Okidoki als reclame voor KWPN wordt gebruikt, hierover is al jaren lang gedonder. KWPN heeft ook deze hengst, en diens vader, altijd met de nek aangekeken. Tot de prestaties kwamen...
4. Blauwdraad's O'brien. Hengst die al jaren is goedgekeurd voor het NRPS en pas sinds de onomstotelijke prestaties door KWPN wordt erkend.
5. Sam - vader Calvados is Selle Francais
6. LB No Mercy - vader Libero H is Holstein. Mv is Dillenburg - Zeus, bij leven met de nek aangekeken door het KWPN. Mmv is de Holsteiner Joost.
Dit zijn de dieren waar KWPN haar status in de ranglijst van WBSFH aan ontleent. Het is echt bizar
sarabande schreef:Dat met name, is waarom veel KWPN fokkers echt kwaad zijn over het feit dat het KWPN vorig jaar 2 hengsten inschreef die niet aan die eisen voldoen. We willen vooruit, niet achteruit. Daar doen fokkers hun best voor, dat moet het stamboek ook blijven doen.
merelhof schreef:De kinderen van Calvados werden op keuringen niet aangekeken, maar bewezen zich later in de sport. Als laatste noem ik L.B. No Mercy. Vader Libero H kreeg destijds een tweede premie op zijn nafok. Eigenaar Hans Horn hield voet bij stuk en Libero en zijn kinderen bewezen zich in de sport.
Zonder die fokkers was het KWPN niet zo hoog geëindigd!
). Trouwens het is een opiniestuk, dus alles staat wat scherper gesteld dan wat wout-jan wil zeggen. merelhof schreef:Het stuk van van der schans heeft een bijdrage ivm met "de naast de weg liggen nog maar weg (en gelukkig maar)"-stelling en de "alle cijfers zijn relatief" die een aantal mensen hier hebben geopperd (lees even terug en je zal het wel begrijpen). Zoals ik het lees is het trouwens geen aanval of what so ever maar gewoon een relativering en een positieve input.
bijdrage