KWPN Stamboekkeuring 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:36

Topic gevonden :)

Geen stamboekkeuring waarsch dit jaar. Wel willen we waarsch met het (aanstaande) veulen naar de CK. Kijken hoe dat is. Merrie willen we nog voorlopig keur krijgen, maar denk dat ik daar een jaar mee wacht nog. Merrie is al Ster en IBOP (spr).

Waarsch gaat de rubiquil merrie direct voor de IBOP en ster, dus geen stamboekkeuring.

Hopelijk krijgen we ze beide ook nog PROK :D

weule

Re: KWPN Stamboekkeuring 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:49

rowo, waarom niet gelijk de merrie voor voorlopig keur? centrale keuring is 6 juli, een week of 3 na het veulen kun je wel weer rustig met de merrie beginnen te trainen, dan heb je nog ongeveer 2 maand.., als je er toch bent met het veulen dan in luttenberg....

Bloem10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:54

Super bedankt. Ben wel lid van het KWPN... maar moet inloggen om op de site te komen. Zit nu op mn werk... en tja inlogcodes.... :? weet ik natuurlijk niet uit mn hoofd... moet zoveel codes en wachtwoorden onthouden, wordt er knetter van :o

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:54

Pff nou begin ik toch hevig te twijfelen of ik dit jaar wel moet gaan. Ik wil dit jaar graag nog mee doen met de selectiewedstrijden omdat ik nu misschien nog kans maak om door te gaan en volgend jaar misschien niet meer. Maar als ik mijn merrie keuringklaar laat maken kan ik 5 weken niet rijden dus ook geen wedstrijd, dus geen selecties...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:58

Bloem10 schreef:
Super bedankt. Ben wel lid van het KWPN... maar moet inloggen om op de site te komen. Zit nu op mn werk... en tja inlogcodes.... :? weet ik natuurlijk niet uit mn hoofd... moet zoveel codes en wachtwoorden onthouden, wordt er knetter van :o

Je hoeft niet in te loggen om bij het regiomenu te komen hoor :).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:48

weule schreef:
rowo, waarom niet gelijk de merrie voor voorlopig keur? centrale keuring is 6 juli, een week of 3 na het veulen kun je wel weer rustig met de merrie beginnen te trainen, dan heb je nog ongeveer 2 maand.., als je er toch bent met het veulen dan in luttenberg....

Als ik kijk naar het commentaar van toen, denk ik niet dat dat de afgelopen tijd sterk is verbeterd. Ze moet nog veel sterker worden achter en denk niet dat ik dat voor juli al voor mekaar heb. Maar wie weet zijn de wonderen de deur nog niet uit.

Ze staat overigens nu sinds 2 weken stil en wil haar na 2 weken na het veulen wel weer oppakken. Dus maar eens zien.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:48

gewoon proberen inderdaad..., 't kan best meevallen! zeker als ze straks ook Prok zou zijn, en aangezien ze de ibop al geslaagd is, en de ster ook heeft, zullen ze eerder geneigd zijn haar voorlopig keur, en dus Elite te maken.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:47

De eigenaar van de stal waar ik rijdt gaat met een 3 jarige Gribaldi X Sandro genaamd Chanel, is alleen nog erg jeugdig dus moet nog wat groeien voor die tijd, flink aan de longe dus... Met het halfzusje naar de IBOP Scandic X Sandro

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:23

weule schreef:
gewoon proberen inderdaad..., 't kan best meevallen! zeker als ze straks ook Prok zou zijn, en aangezien ze de ibop al geslaagd is, en de ster ook heeft, zullen ze eerder geneigd zijn haar voorlopig keur, en dus Elite te maken.

Ze is al een keer voor geweest voor voorlopig keur. Dat werd helaas niet wat.... En ook eens zien of ze PROK wordt, dat weet je ook maar nooit. Ach het duurt nog ff tot juli :)

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:57

Niemand die hier een bedrag op durft te kleven ?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:01

Is per stal en paard heel verschillend. Het ene paard is in 2 weken klaar, terwijl de ander er 2 maanden moet staan. Daarbij vraagt de ene stal veel minder als de andere stal. Lastig van achter je computer te beoordelen dus ;)

Gewoon de stallen die jij interessant vind bellen en vragen wat ze voor prijzen hanteren.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:40

Iorrr schreef:
Hey Hey,

Wij hebben zojuist besloten dat onze Numero Uno x Corland x Voltaire ook dit jaar IBOP loopt. Haar naam is Bybalia en ze is 1.76 m. Zij gaat in najaar, net als Bellamyretto.

Is een 4 jarige neem ik aan? Flink aan de maat zeg :j :).

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:45

Venthe schreef:
Pff nou begin ik toch hevig te twijfelen of ik dit jaar wel moet gaan. Ik wil dit jaar graag nog mee doen met de selectiewedstrijden omdat ik nu misschien nog kans maak om door te gaan en volgend jaar misschien niet meer. Maar als ik mijn merrie keuringklaar laat maken kan ik 5 weken niet rijden dus ook geen wedstrijd, dus geen selecties...

Waarom breng je de merrie 5 weken weg? Als je haar mooi in de bespiering hebt met rijden onder het zadel hoef je haar toch niet weg te brengen. Dan kun jij thuis wel oefenen op vrijspringen of vrijbewegen en dan naar een oefenavond gaan of voor een uurtje een vreemde bak afhuren om op vreemde locaties te oefenen.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:10

Hoe zit het met een merriekeuring? Moet je je paard opgeven als dressuurpaard of springpaard of worden ze op beide gekeurd? Ik zou beide namelijk graag willen.
Ze is drie jaar en het is een Caretinos x Flemmingh. Ze heeft erg mooie gangen maar willen ook weten of ze een mooie sprong maakt.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 13:47

Tja, moeilijk wendietjuhhh.
Ik zou haar opgeven voor dressuur. Haar vader heeft welgeteld 1 nakomeling verwekt volgens paardenfokken.nl. Ik ken de hengst ook niet eerlijk gezegd.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:51

Met dat bloed ben ik toch eerder geneigd om ze aan te bieden in de springrichting. Kun je haar niet een keer vrij laten springen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:11

Ik zou ook voor het springen gaan eerlijk gezegd. Er van uitgaande (gezien haar afstamming) dat ze een goede sprong maakt. Ze worden bij het springen namelijk ook beoordeeld op de gangen.

@ fiebie: caretinos is wel bekend hoor :j

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:12

een paard dat met springen niet genoeg springt, maar dan wel heel goed loopt kan op het moment zelf door de jury nog worden aangepast in de richting dressuurpaard. Andersom gebeurd niet....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:33

weule schreef:
een paard dat met springen niet genoeg springt, maar dan wel heel goed loopt kan op het moment zelf door de jury nog worden aangepast in de richting dressuurpaard. Andersom gebeurd niet....

Dat wist ik ook niet. Is dit ook zo met de IBOP?

Onze 5 jarige is een Rubiquil merrie, maar haar moeder was een Major de la Cour x Cadmus x Amor. Als ze het goed oppakt willen we haar toch voor het springen voorbrengen.

Overigens is het ook niet onze keus geweest er een rubiquil op te doen :+ :=

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:35

rowo schreef:
weule schreef:

Dat wist ik ook niet. Is dit ook zo met de IBOP?

Onze 5 jarige is een Rubiquil merrie, maar haar moeder was een Major de la Cour x Cadmus x Amor. Als ze het goed oppakt willen we haar toch voor het springen voorbrengen.

Overigens is het ook niet onze keus geweest er een rubiquil op te doen :+ :=

Nee, bij de IBOP moet je specifieke richting opgeven en wordt er in principe niet geswitcht, vaak ook omdat ze 's middags de springring pas opbouwen, of op een andere dag.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:38

Okee thanks! Dan moet ze dus maar erg goed kunnen springen :)) Nee gekheid, maar eens zien wat we dan doen. Haar springen leek niet mega slecht, maar ze zal geen topper worden. Dus of het goed genoeg is voor de springrichting?

1e keer vrijspringen, 2 weken geleden. Ze snapte er de ballen van.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:46

Fiebie schreef:
Tja, moeilijk wendietjuhhh.
Ik zou haar opgeven voor dressuur. Haar vader heeft welgeteld 1 nakomeling verwekt volgens paardenfokken.nl. Ik ken de hengst ook niet eerlijk gezegd.

Is inderdaad een bekende hengst. Die nakomeling op paardenfokken.nl is die van mij :P hihi.
Maar ik heb contact gehad met de kwpn. Ze zegt dat als het paard geregistreerd staat als springpaard (sp) dan wordt ik daar automatisch in gekeurd en niet als dressuurpaard. Ik heb de papieren bij mijn ouders in huis dus ga vandaag even kijken hoe deze geregistreerd staat. Staat toch op de papieren???

Ik ga er wel van uit dat het een sp is gezien de vader.

Maar ze kijken dus ook naar de beweging bij een springpaard. Nou ben heel erg benieuwd.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:06

En weet iemand misschien ook oefenavond in overijssel?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:52

Lonneker heeft volgens mij in juni, vóór de stamboekkeuringen hier in Twente, een oefenavond.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 16:12

weule schreef:

oh, dat is goed om te weten... :)
Dat wist ik ook niet.