[TI] overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:21

Ik heb met mezelf de afspraak, bij twijfel doe ik het niet.

Persoonlijk zou ik voor een paardje gaan, waar je op kunt rijden. Kun je gelijk kijken of het op dat gebied ook klikt. Dat is bij Mena nog maar afwachten. Kijk verder dan het mooie koppie.
Als jij er een fijn gevoel aan overhoudt om je ruin op die manier te verkopen, tja dan moet je het doen.

Mag ik vragen waarom je van gedachten bent veranderd? Is er iets veranderd in de situatie met je ruin sinds vanochtend??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-10 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:22

Mindim schreef:
Ik heb met mezelf de afspraak, bij twijfel doe ik het niet.

Persoonlijk zou ik voor een paardje gaan, waar je op kunt rijden. Kun je gelijk kijken of het op dat gebied ook klikt. Dat is bij Mena nog maar afwachten. Kijk verder dan het mooie koppie.
Als jij er een fijn gevoel aan overhoudt om je ruin op die manier te verkopen, tja dan moet je het doen.

Nee precies Mindim, maar die handelaar praat je zo om hoor, dat blijkt ook wel weer..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 17:24

joyce83 schreef:
Laat het je netjes op papier zetten en ook wat er gebeurd als er iets fout mocht gaan. Bijvoorbeeld als een van de paarden een schuiver maakt, uitbreekt of wat dan ook.

Wat betreft je ruin is het natuurlijk moeilijk. Je hebt er zeker een band mee. Nu heeft hij nog een mooie leeftijd om van eigenaar te ruilen, stel dat hij dalijk 17 is dan doe je hem niet meer weg omdat hij toch al op leeftijd is enz enz enz.
Dat het niet klikt met rijden dat kan, voor paard misschien niet leuk maar voor jouw ook niet. Dat zal hij zeker ook wel voelen als je met wat tegenzin komt. Voor hem en je zelf is het dan het eerlijkst om voor beide een goede oplossing te zoeken. Weet je ook niet op welke termijn de vorige eigenaar hem eventueel terug zou kunnen kopen?

ja ik laat zeker alles op papier zetten.
klikt het niet of is ze te fel en drammerig gaat ze terug komt mijn ruin ook terug.
Ik ga me er niet aan hechten in die paar dagen, daar kan ik mezelf wel voor behoeden.

onley

Re: overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 17:26

Der is gewoon niks gebeurd tussen vanmorgen en nu.
wie niet waagt wie niet wint

ik wil gewoon weten hoe ze is,
Ik heb er met mijn lesgeefster erover gepraat en ze zegt ook dat ik het gewoon moet doen.
is het niks komt die terug en gaat Mena terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:31

Ik ken de handelaar niet, maar als je iets kunt verkopen,zal geen handelaar het laten.
Ik laat me leiden door het mooie koppie en het 'graag willen' en kan dan de realiteit uit het oog verliezen. Alles wat krom is, praat ik recht. Ik hoop dat TS dat niet doet.
Ik zou alle voordelen van die specifieke tinker even op schrijven, naast het mooie koppie. Welke meerwaarde heeft het dier voor je.

Zelf zou ik een goed thuis zoeken voor mijn paard, zodat ik in de nacht fijn kan slapen,omdat ik weet dat het dier goed terecht gekomen is, bij iemand die ik gekozen heb en ik later geen spijt krijg van mijn keuze.
Daarna kwam een ander paard pas.
Vooral als een paard me zo aan het hart gaat, zou bij dat paard mijn eerste prioriteit en verantwoording liggen en niet bij een eventueel nieuw paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:33

Citaat:
De reden hiervan is ik heb er een slecht gevoel bij, Ik ben bang dat mijn ruin zo snel verkocht word en ik me laat ompraten als die straks daar staat.
en dan ben ik hem kwijt en weg is weg, Daarbij is Mena erg brutaal en deinst nergens van terug.
in combinatie met binnen staan en niks kunnen doen, is vragen om problemen, ik wil haar wel een eerlijke kans geven.
Daarbij kan ik nu totaal niks met Mena doen hier is alles 1 ijsspiegel en de bak is niet te begaan.
Dat zou Heten dat ze dan binnen moet staan en overdag maar een paar uurtje buiten.

en dit is ook niet veranderd toch?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:00

Ts ik heb je een pb gestuurd.
Het is een lang verhaal.
Toch hoop ik dat je de moeite wil nemen om het door te lezen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:38

zo ik sta er niet achter en heb dus defenetief
een mail gestuurd en gesmst dat ik het nietdoe omdat ik er niet achter sta.

tot nu toe heb ik hem nog niet te pakken gekregen aan de telefoon
dus..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:39

Hij is lastig te bereiken aan de telefoon :j
Ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt, zit je gevoel niet 100% dan is er vaak een reden voor.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:47

sterkte met je besluit.
Wie weet komt je droompaard toch nog voorbij en een super oplossing voor je ruin

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:49

TS weet je wel ongeveer hoe lang het nog kan duren voordat de vorige eigenaar hem eventueel kan overkopen?

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:50

onley schreef:
zo ik sta er niet achter en heb dus defenetief
een mail gestuurd en gesmst dat ik het nietdoe omdat ik er niet achter sta.

tot nu toe heb ik hem nog niet te pakken gekregen aan de telefoon
dus..

het is jou besluit maar ga je nog wel verder met je zoektocht? of blijft je ruin? en blijkbaar vond je haar toch niet zo geweldig

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 20:05

joyce83 schreef:
TS weet je wel ongeveer hoe lang het nog kan duren voordat de vorige eigenaar hem eventueel kan overkopen?

ze had het over een tijdperk van een half jaar
waar ik best mee kan leven dus.

@ beertje ja ik ga wel verder met zoeken
ze is zeker wel geweldig
en brutaal en erggg mooi

maar daar moet ik me niet blind op staren
ik heb er geen goed gevoel bij dus mijn ruin blijft hier en Mena daar.

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:14

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:39

Pfff heb het hele `topic min of meer gevolgd en doorgelezen , maar het is een welles / nietes spelletje hier !!
TS ik hoop oprecht dat je heel heel goed nadenkt wat je wilt en een aantal Tinkers gaat bekijken en een goed tehuis gaat vinden voor je Warmbloed ruin ...
Het evt. tijdelijk bij een handelaar stallen omdat je dan evt de tinker op proef kon hebben( waarom een 2,5 jarige op proef moet begrijp ik niet , maar goed ) Maar ik zou nooit je huidige paard tijdelijk verplaatsen , dat heeft nl een behoorlijke impact op een paard , en het duurt vaak een week of 2 a 3 voor ze aan hun nieuwe stel gewend zijn ... Dus zou voor Mena te kort zijn
Dus AUB bezint eer ge begint , denk echt goed na , wat je nu echt wilt , Succes

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:46

Een week of 2-3? Maak daar maar een maand of 2-3 van ;) (6 maand als je echt zeker wilt zijn zelfs)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 20:53

mijn besluit staat vast hoor Mena komt niet
mijn ruin gaat niet
ik ga op mijn rust rondkijken
en een goed huisje zoeken voor mijn ruin.

:)
ik ga ook denk ik op de tinkerboerderij kijken wat beertje me stuurde is in de buurt en er staan meerdere tinkers

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:49

cp112 schreef:
Een week of 2-3? Maak daar maar een maand of 2-3 van ;) (6 maand als je echt zeker wilt zijn zelfs)

Ik bedoel met een week of 2-3 , dat een paardje dan een beetje gewend is aan haar nieuwe stal !! Voor je echt weet of je een team bent gaat er meer tijd overheen , ja ! Veel meer :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:51

Zinzi_jewel schreef:
cp112 schreef:

Ik bedoel met een week of 2-3 , dat een paardje dan een beetje gewend is aan haar nieuwe stal !! Voor je echt weet of je een team bent gaat er meer tijd overheen , ja ! Veel meer :)

Ik bedoel ook serieus dat en paard een maand of 3 erover doet om te wennen op een nieuwe plek/stal, dit is echt zo :j. Of je een echt team bent of niet daargelaten.
Maarja, niet van toepassing.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:00

Pff voor de 2e keer dan maar! Het beste besluit, daar ben ik van overtuigd!

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:06

Wel niet. Wel niet denk ook eerst maar eens goed nadenken wat je nu eigenlijk wil

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:23

Onley, ik denk ook dat je een verstandige keuze maakt.
Wel/niet wat maakt het uit unicumW. Ik snap haar twijfels wel. Het is niet niks een paard weg doen die je al jaren hebt ook al is de klik er niet, de meeste mensen kopen niet een paard met de veronderstelling het over een aantal jaar te verkopen toch ? Teminste zo denk ik niet.

Ik heb ooit ook een paard moeten verkopen omdat de klik er niet of niet meer was,dat heeft mij ook heel veel twijfels gegeven, wel/niet. Ik denk dat de meeste mensen het woord handelaar in het verkeerde keel gat is geschoten, en dat er daarom soms zo fel werd gereageerd...tja..das ieder zijn keuze denk ik dan...ik snap dat dat voor Onley op dat moment de beste/makkelijkste geboden oplossing was.

Ik wens je veel wijsheid, en ben zeer benieuwd hoe je zoektocht gaat verlopen, heel veel succes.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 22:33

Dankje lonan,
ik had mijn ruin indd gekocht om hem ook nooit weer eens weg te doen, hij was jong maar toch heeft die mij uitgezocht
waarom geen idee, hij stond op een wei met 6 hengsten en hij was de enige die direct op me af kwam in een lekker galopje.

dus het zit me gewoon erg hoog dat de klik er niet is met het rijden.
maar ik heb ook met die stal gesproken dat ik nog een x zou komen kijken naar Mena en niet alleen naar Mena Gezien de tinkerhoeve daar in de buurt ligt kijk ik dat daar ook even heen kan, en ook even bij stalnijmegen langs :o

verder ga ik wel weer eens grondwerk doen met mijn ruin om die verstandhouding weer op 1 nivo te krijgen
Heb me ook een touwhalster besteld hier voor.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:48

onley schreef:
verder ga ik wel weer eens grondwerk doen met mijn ruin om die verstandhouding weer op 1 nivo te krijgen

Ik heb alles er aan gedaan/geprobeerd,grondwerk..Balingehof etc,..mijn ervaring is..is de klik er niet dan komt ie ook niet.
Hoe sneu het ook was..voor mij en voor haar destijds. Maar grondwerk kan uiteraard nooit geen kwaad, succes.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:59

onley schreef:
Dankje lonan,
ik had mijn ruin indd gekocht om hem ook nooit weer eens weg te doen, hij was jong maar toch heeft die mij uitgezocht
waarom geen idee, hij stond op een wei met 6 hengsten en hij was de enige die direct op me af kwam in een lekker galopje.

dus het zit me gewoon erg hoog dat de klik er niet is met het rijden.
maar ik heb ook met die stal gesproken dat ik nog een x zou komen kijken naar Mena en niet alleen naar Mena Gezien de tinkerhoeve daar in de buurt ligt kijk ik dat daar ook even heen kan, en ook even bij stalnijmegen langs :o

Kom je dan toevallig ook in de buurt van sommeren eind? want daar heb je nog een grote goeie tinker fokkerij (familie kanters) zitten die veel leuke paardjes te koop heeft.

En als je een keer naar limburg gaat is het zeker waard om even langs john van vlimmeren te rijden die heeft ook veel leuke tinkers te koop ;)

Succes ermee