Voorjaarsonderzoek 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LilliputterJarig

Re: Voorjaarsonderzoek 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 09:09

Geen één ruiter is hetzelfde en bij de 1 kost het wat meer tijd om aan elkaar te wennen dan de ander. Gelijke omstandigheden of niet, ik ben er geen fan van!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:14

MissHIS schreef:
Sarabande: ik trek niet in twijfel dat de Flemmingh aanleg voor de dressuursport heeft. Galopperen deed ie ook heel fijn en zijn goede presentatie aan de hand in Den Bosch ben ik ook nog niet vergeten. Echter kwamen zijn kwaliteiten nu, door meerdere redenen, niet uit de verf en daarom vond ik een afscheid niet meer dan logisch.

O dat ben ik ook met je eens MissHIS, geen systeem is perfect en als de eigenaar van het begin niet tevreden was, had hij hem kunnen door laten sturen naar het najaarsonderzoek.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 09:15

Inderdaad, waarom dat gebeurd is weten niet, maar dat had zeker een optie kunnen zijn. Alhoewel als de eigenaar bijvoorbeeld over de ruiters niet tevreden is, die zitten er in het najaar ook...

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:19

fokkertje schreef:
liliputter schreef:
Zo´n onderzoek moeten ze eigelijk anders aanpakken... dan maar 5x onder de eigen ruiter laten zien, elke week bijvoorbeeld en dan 3 weken voor het kpwn. Voor de paarden veel beter!

Ben ik helemaal mee eens!!! Volgens insiders zou de eigenaar van beckham vanaf de 1e dag niet tevreden zijn geweest met de ruiter. Echter de commissie heeft er niks mee gedaan. Bij de springhengsten is er zeer regelmatig gewisseld met de trainingsruiters. Echter dat is bij de dressuurpaarden dus NIET gebeurd...

Ja en dan ben je als eigenaar bedankt!
Laat men niet vergeten dat met zulke beslissingen veel geld gemoeid is.

Probleem bij centrale testen is dat je de echt goede ruiters niet kunt krijgen, deze hebben veelal een eigen africhtingsstal waar ze niet zomaar ruim 2 maanden van weg kunnen. Dit probleem is internationaal!

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 09:20

Als dat eens kon en niks ten nadele van de testruiters, maar er gaat wel veel geld in om...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:26

Het is natuurlijk wel heel erg makkelijk om de prestaties van Beckham op de ruiter af te schuiven. Ik heb het paard hier niet gezien maar als ik de foto zo zie kan ik me voorstellen dat hij niet het meest fijne gevoel geeft. Als ik dan hier ook nog lees dat hij lui is en soms ongehoorzaam dan vind ik het niet heel vreemd dat hij eruitgestuurd wordt omdat hij niet te bewerken is.
Het zou niet de eerste zijn die aan de hand heel apart lijkt maar in het werk enorm tegenvalt.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 09:29

Maar we schuiven het hier ook echt ineens op de ruiter af hoor, de hengst zelf heeft er ook een heel groot aandeel in...

En ja aan de hand is en blijft anders!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:56

Nou een paard kan alleen maar reageren op de omstandigheden..verder kan ik er niets over zeggen want ik ben er niet bij geweest.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 11:02

Omstandigheden is een heel breed begrip...

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:46

Ik ben wel blij dat de silverstone is goedgekeurd. Leuke hengst. Ben benieuwd wat er in het najaar nog wordt aangeleverd. De tygo in elk geval niet. Hoop dat er nog een paar leuke springhengsten bijkomen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:48

fokkertje schreef:
liliputter schreef:
Zo´n onderzoek moeten ze eigelijk anders aanpakken... dan maar 5x onder de eigen ruiter laten zien, elke week bijvoorbeeld en dan 3 weken voor het kpwn. Voor de paarden veel beter!

Ben ik helemaal mee eens!!! Volgens insiders zou de eigenaar van beckham vanaf de 1e dag niet tevreden zijn geweest met de ruiter. Echter de commissie heeft er niks mee gedaan. Bij de springhengsten is er zeer regelmatig gewisseld met de trainingsruiters. Echter dat is bij de dressuurpaarden dus NIET gebeurd...

Dit is bij de dressuurpaarden ook gebeurt hoor. In overleg met de eigenaren.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:05

de flemmingh schijnt spierpijn of groeipijnen te hebben, en daarom de laatste weken minder goed gelopen. dat hij zich gisteren ondanks de pijntjes toch goed laat bewerken laat zien dat er met zijn instelling niks mis mee is. maar je kunt zien dat hij niet lekker in zijn vel zit. jammer dat dat op de eindstreep moest gebeuren. is ook niet eerder aangegeven door de commissie en heeft de eigenaar ook geen kans/signaal gehad om hem eerder uit het onderzoek te halen

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:32

Ik hoor weinig over de Uphill x Darlington; niet interessant?

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:50

fokkertje schreef:
de flemmingh schijnt spierpijn of groeipijnen te hebben, en daarom de laatste weken minder goed gelopen. dat hij zich gisteren ondanks de pijntjes toch goed laat bewerken laat zien dat er met zijn instelling niks mis mee is. maar je kunt zien dat hij niet lekker in zijn vel zit. jammer dat dat op de eindstreep moest gebeuren. is ook niet eerder aangegeven door de commissie en heeft de eigenaar ook geen kans/signaal gehad om hem eerder uit het onderzoek te halen

Jammer met zo'n dip krijgt ieder jong paard te maken, alleen zonde dat dit op het eind van de 70 dagen gebeurd.
Ik weet niet wie de eigenaar is maar misschien een minder bekende grote stal?
Er had in ieder geval hierover met de eigenaar gecommuniceerd moeten worden.

Ben ook benieuwd wie iets te melden heeft over de Uphill x Darlington. M.n. door deze laatste hengst lijkt hij me interessant voor de Nederlandse fokkerij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:11

Rachral schreef:
Er had in ieder geval hierover met de eigenaar gecommuniceerd moeten worden.

Je was erbij aanwezig?????

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 09:23

Misschien is dit wel gebeurd, maar misschien ook niet...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:55

Bedankt weer voor de foto's foktfanaat!
Zo te zien niet echt veel interessants bij de dressuurhengsten. De Uphill is nog een beetje een baby om te zien en op de tweede foto vind ik z'n achterhand erg hoog.

De flemmingh lijkt me wel een mooi paard, misschien komt hij er nog op een andere manier. Van deze groep vind ik 'm zo op de foto het meest aansprekende model hebben.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:08

ik vond de flemmingh niet in evenwicht, veel voorkant en weinig achterhand.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:17

Liep hij ook erg op de voorhand te hangen? Zo op de foto te zien wel.
Misschien als hij acher sterker wordt dat het nog een fijn sportpaard wordt.

Wat vond je van de Uphill (of heb ik dat ergerns gemist).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:20

dat ook idd.

uphill galoppeerd heel fijn, lijkt echt een superkarakter te hebben, mist nog veel balans vooral in draf en mag meer met de schoft omhoog bewegen, dat doet eigenlijk alleen de jazz.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 20:00

De Jazz wordt ongetwijfeld een fijn sportpaard worden, alleen ben ik wel heel benieuwd wat hij aan de fokkerij eventueel toe zal gaan voegen...

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:32

Dat is de grote vraag bij alle jonge hengsten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:35

Volgend jaar weten we dan al een hoop meer!

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 22:03

Ik bedoel het meer in de zin van wat zal deze Jazz nog extra toe gaan voegen dan wat de andere Jazz zonen niet doen...

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:20

KARAKTER?