Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
liliputter schreef:Z1 debuut??
NikkiS schreef:Ik heb Zjengis khan zelf gereden gister en hij deed het echt super goed hij liep er super fijn aan.. maar ik vind dat de jury van gister wel heel veel verwachtte van die jonge hengsten en het is ook maar net wat ze willen zien, maargoed ik kan alleen maar zeggen dat ie heel fijn liep
sowieso schreef:liliputter schreef:Z1 debuut??
JA de W jaargang mag vanaf morgen Z lopen
) liliputter schreef:Terwijl ze de hengstencompetitie lopen? (nog nooit van gehoord)
MargreetB schreef:liliputter schreef:Terwijl ze de hengstencompetitie lopen? (nog nooit van gehoord)
Volgens mij heeft dat meer te maken met het feit dat de meeste hengsten worden gereden door topruiters, en die mogen niet meer in de basis starten. Emmelie mag dat nog wel (kennelijk). Volgens mij reed zij Uphill ook gewoon in de Z1/Z2, ik dacht dat ze met hem zelfs nog een keertje Nederlands kampioen is geworden op de Hippiade (kan me vergissen).
De meeste hengsten zie je inderdaad na de HC pas weer terug in de nationale rubrieken.
(Edit: ze was in 2007 op de Hippiade 3e met Uphill in de Z2)
fokfanaat schreef:volgens mij mag een gp ruiter gewoon z1 en z2 starten, alleen voor kampoienschappen zijn er wat extra regels.