merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:10

Thina heeft gelukkig al haar manen rechts hangen dus dat scheelt weer wat..
Wat betrefd staart ben ik er nog niet zo uit.. vind de haren nog net wat te kort om te vlechten.. dus we zien wel.

Wat betrefd de richting (DP of SP) ben ik er nu uit wat ik ga doen.
Ze zal als SP gekeurd worden, ze heeft gewoon niet het gewenste dressuur model en vandaag met voor het eerst losspringen stelde ze ons niet teleur.

Als ze nog voor juni een paar cm groeid zal ze in juli op de keuring aangeboden worden en anders tijdens de IBOP in oktober.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:35

Ik heb een inspecteur op bezoek gehad van kwpn, utrecht. Erg aan te raden, kon zo al de goede punten en mindere punten op noemen en waar ik op moet letten. ook voeren en ijzers en training heeft hij uitleg over gegeven.
Ik ga zeker naar een oefen avond met bo, keertje van huis weg, kijken of ze dan nog zo lief is

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:54

Maar als er VB in de stamboek staat is het dan wel verstandig om dag gewoon voor in het stamboek te laten keuren?

En hier in Gelderland houden ze geen oefen avond ivm dat er vorig jaar te weinig belangstelling voor was.

Maar zou ik zo'n avond bijv. ook in Flevoland of ander provincie kunnen meedoen met een oefen avond??

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:39

Anders_Amigo schreef:
Maar als er VB in de stamboek staat is het dan wel verstandig om dag gewoon voor in het stamboek te laten keuren?

dat is dan toch de enige prijsgunstige optie om ze in het stamboek op te laten nemen?

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:17

Hallo, Ik heb nog niet het hele topic hier doorgespit maar ik heb een vraagje: Mijn merrie is met loslopen niet zo spectaculair maar onder het zadel is ze in mijn ogen een heel stuk beter. Ze wordt dit jaar vijf en is nu ongeveer op L niveau getraind. Kan ze via de IBOB ster worden? Ik heb gekeken op de site van het KWPN maar kon bier geen info over vinden. Weet iig wel dat ze in het stamboek kan worden opgenomen.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:56

Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Was tijdens het losrijden dus een beetje uit elkaar gevallen. Heeft iemand een idee of ze kans maakt?

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:22

Kadanzlover schreef:
Anders_Amigo schreef:

dat is dan toch de enige prijsgunstige optie om ze in het stamboek op te laten nemen?

Dan staat ze niet meer als veulen in het stamboek toch? Dan word ze toch officieel ofzo in haar stamboek geregisteerd?

HELP !| Wie weet dat?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:18

Hoi, ook ik kom me hier melden. Ik rij op dit moment een Indorado x Indoctro x Wellington merrie van mijn schoonouders. Word dit jaar 6. 29 maart gaat ze voor het eerst mee op concours (is met 3 zadelmak gemaakt, en word pas sinds een maand of 3 weer intensief getraind). Haar wil ik zowiezo meenemen naar de merriekeuring. Zij is ook alleen opgenomen in het VB.

Ook haar 5-jarige zusje zou ik graag meenemen (Zelfde afstamming), maar die is wegens een blessure niet meer getraind het laatste jaar. En het probleem is dat deze merrie een dikke sprong heeft (is rondom op de foto gezet en er zit geen OCD oid. in, en volgens de dierenarts hoort het weg te trekken wanneer ze volledig aan het werk gaat. Dus ik hoop dat tegen eind juni, de sprong weer helemaal is zoals hij hoort te zijn... Anders ben ik bang dat we haar maar thuis moeten laten, want zulke merrie's worden toch niet opgenomen....

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:27

mtamis schreef:
Kan ze via de IBOB ster worden? Ik heb gekeken op de site van het KWPN maar kon bier geen info over vinden. Weet iig wel dat ze in het stamboek kan worden opgenomen.

Als er na de IBOP (instelling Bruikbaarheids Onderzoek Paarden) een stamboekopname is kan ze hier ook Ster verklaart worden.

Denk dat jouw paard voor het Sterpredicaat front te kort komt en niet voldoende vanuit de schoft omhoog loopt. Is ook wat kortbenig. :o

Maar voorbrengen kan altijd, is ook leuk om te doen en ben je weer een hoop wijzer (en misschien een Sterpredicaat.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:36

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:53

Anders_Amigo schreef:
Dan staat ze niet meer als veulen in het stamboek toch? Dan word ze toch officieel ofzo in haar stamboek geregisteerd?

HELP !| Wie weet dat?

:j met de keuring wordt ze dan sowieso in het normale stamboek opgenomen etc. :j

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:49

diega schreef:
mtamis schreef:
Kan ze via de IBOB ster worden? Ik heb gekeken op de site van het KWPN maar kon bier geen info over vinden. Weet iig wel dat ze in het stamboek kan worden opgenomen.

Als er na de IBOP (instelling Bruikbaarheids Onderzoek Paarden) een stamboekopname is kan ze hier ook Ster verklaart worden.

Denk dat jouw paard voor het Sterpredicaat front te kort komt en niet voldoende vanuit de schoft omhoog loopt. Is ook wat kortbenig. :o

Maar voorbrengen kan altijd, is ook leuk om te doen en ben je weer een hoop wijzer (en misschien een Sterpredicaat.

Oepsie :o Die bedoelde ik ja :P
Ja maar het financiele gedeelte is er ook nog :P Het kost toch wel wat om mee te doen aan de IBOP dus als ze dat sterpredikaat toch niet gaat halen hoeft het van mij niet... Ik zal even kijken of ik binnenkort een filmpje kan plaatsen ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:17

Voor wat betreft het invlechten, heeft iemand tips of foto's voor het HEEL mooi maken van die roosjes ?? ik krijg het niet voor elkaar en vroeg me af of iemand anders de techniek gebruikt voor het roosjes maken dan hoe ik zelf vlecht. Mag ook via PB... ;)

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:18

Hoe maak je zelf de roosjes dan?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:45

horse_girl schreef:
Hoe maak je zelf de roosjes dan?

Ik vind ze bij mij niet mooi ?? dus denk dat het niet eens roosjes zijn. Mijn manen hangen rechts, dan maak ik vlechten recht naar beneden tegen de hals, dan vouw ik ze tweemaal dubbel daaronder, maar zag laatst weer een paard lopen die echt mooie Rozetjes had, van die supermooi rondjes waarbij je amper een knotje ziet en dat zie ik bij mij niet terug, dus vroeg me al af of het perse anders met draad moet ?? ik doe een elastiekje erin.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:59

Ik vlecht wel altijd met naald en draad. Ik maak eerst brede plukken, meestal kom ik op negen knotjes uit. Dan vlecht ik ze heel strak in en doe onderaaan gewoon een elastiekje. Vervolgens pak ik een naald en draad en steek het draad door de onderkant van het vlechtje, bij het elastiekje dus. Dan steek ik mijn naald onderlangs, vlak boven de manenkam en trek het strak aan. Dan zit je vlechtje 1 keer dubbel zeg maar. Vervolgens doe ik het vlechtje nog 1 of 2 keer dubbel ( licht aan de lengte van de manen ) en zet hem dan stevig vast.

Beetje krom uitgelegd maar ik kan het niet zo goed verwoorden. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Je krijgt dan ongeveer dit resultaat ( heb helaas geen betere foto )

Afbeelding

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:06

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:11

Bij de Gelderse merries neem ik aan?
Vanaf de foto is het moeilijk te beoordelen of ze kans maakt op een predikaat.
Ze moet goed opgesteld staan om haar te beoordelen en de beweging is natuurlijk moeilijk/niet in te schatten vanaf een foto.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:16

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:30

Aangezien ik met mijn 3 jarige gelderse merrie naar de stamboekopname en merriekeuring wil meld ik mij hier eventjes. Ik heb niet het hele topic doorgelezen en op internet kan ik niet echt exacte antwoorden op mijn vragen vinden.

- Valt het gelders paard gewoon onder de rijpaarden stamboekopname en merriekeuring?
- Klopt het dan er in juni/juli een stamboekopname en merriekeuring tegelijk is?
- Zijn de exacte data en plaatsen al bekend?
- Haar vader is Olaf v. Ahoy en is goedgekeurd bij het IHW. Heeft dat verder geen nadelen oid?

Groetjes Renee

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:36

De Gelderse merries gaan naar Didam op 4 juli voor de stamboekopname. Dat is een merriekeuring. Als ze naar de "centrale" keuring mag, de dag van het Gelderse paard, moet ze op 25 juli naar Hengelo(Gelderland)

Heeft je merrie een veulenboek papier of een registratie a of b papier.

Of wil je naar de merriekeuring van het IHW?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:26

Olaf is niet goedgekeurd bij het KWPN, daar kan je dus niet mee naar Didam denk ik. Waar is de merrie geregistreerd?
Wanneer en of het IHW een merriekeuring heeft dat weet ik niet. Kan je mss opzoeken op hun site.

Marjolein: geen idee of ze kans heeft op een predikaat, is niet te zeggen vanaf een foto.
Ik vind haar erg lang in de rug. Maar als ze geweldig beweegt wil dat niet zeggen dat ze geen ster kan worden, integendeel.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:40

ik was eigenlijk wel benieuwt naar wat julie vinden van mijn merrie,
maar zal ik julie eens een geheimpje verklappen,
mijn paard is ster goed gekeurt.
ik wil volgend jaar naar de centrale keuringen toe voor het keur predikaat.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:04

wat flauw! Maar gefeliciteerd met je ster.

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:27

marjoleinft schreef:
ik was eigenlijk wel benieuwt naar wat julie vinden van mijn merrie,
maar zal ik julie eens een geheimpje verklappen,
mijn paard is ster goed gekeurt.
ik wil volgend jaar naar de centrale keuringen toe voor het keur predikaat.

Hoop dat het je lukt volgend jaar!
Had je nog op en of aanmerkingen meegekregen om aan te werken enz? Of krijg je dat niet mee?

Mijn merrie heeft enigszinds wel wat weg van die van jou..