Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 19:58

Gefeliciteerd!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:21

Gefeliciteerd RobinA!

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 15:27

Bedankt allemaal voor de felicitaties!!!

Dennis schreef:
Gefeliciteerd!
Keurige cijferlijst!

Ik had gister graag mee gereden met mijn merrie, maar die is helaas geblesseerd. Ik denk er nu over om haar via de sport kroon te laten worden ipv de verrichting.
Op zich inderdaad keurige cijfers al vond ik het persoonlijk een beetje zuinig gepunt. Op sommige onderdelen had ik wat meer punten verwacht, maar ja, dat houd je altijd met jury's ;) Vanuit het publiek ook meerdere leuke reacties op Legend gehad, dat is altijd leuk om te horen :D

Wat jammer dat je merrie geblesseerd is. Hopelijk is ze snel weer goed!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 20:36

gefeliciteerd met Legend !!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 21:36

Gefeliciteerd robina

Hier gaat de keuring met het veulen niet door, door omstandigheden zijn we waarschijnlijk net te laat met de entingen |o

Maar onze toekomstige hengst is wel al volledig geënt dus die mag mee half november.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:55

Zoekt er nog iemand een knap a merrie veulen? *D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 12:52

Gefeliciteerd RobinA!

Mijn 3,5 jarige FS Mr Right is aan het groeien. Ik wilde hem nog verkopen als E pony, maar ik ben bang dat ie daar ook uit gaat. Maar hij is wel supermooi! Ik zal gauw wat foto's maken. Door omstandigheden nog niet veel mee gedaan, beetje longeren en singeltje op. Nog even mee doorwerken en dan wil ik hem zadelmak laten maken. Dat ga ik niet zelf doen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 21:36

Grote rode letters! Wat is het stil hier. :))

Verwachten hier nog meer mensen pony veulentjes voor komend jaar? Welke combinaties worden er verwacht? :D
En iemand ook nog een beetje de hengsten keuringen in Duitsland gevolgd? Alweer op zoek naar nieuwe hengsten voor volgend jaar.

Heb je foto van Fellow nu, Setteli?

Milo heeft gisteren zijn 3e beoordeling gelopen in het verrichting onderzoek en hij mag examen doen in januari. Zo blij mee en zo trots op beide. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar babys (de 2 twee jarige hengsten, de jaarling hengst en merrie veulen van Milo). Ik hoop op sneeuw, tijd voor nieuwe fotos. :):)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 22:30

Ooo Quir <3 <3 <3 wat heb jij toch stuk voor stuk plaatjes van pony’s!

Ik verwacht in 2026 een veulen, Welsh sectie C. Bryncarreg Lady Gaga x Rivervalley Eurostar :j

Komend jaar wil ik mijn Welsh D weer laten dekken. Hengstenkeuze ben ik nog mee bezig.

Veulens van dit jaar doen het super! Zo blij met mijn meisjes <3 Als mijn Palomino groot is mag ze op date met Milo ;)

Afbeelding
Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 05:33

Zijn er filmpjes van milo? Hij blijft erg knap.

Ik heb dit jaar 1 merrie dragend, mijn springer van alweer 15 jaar.

Debora's devaney (elite, prestatie sport) v. Don cremello du bois is gedekt met golden daim f nadat ik haar voor de 3e keer heb terug genomen. Ik weet niet waarom maar die pony doet het overal goed, behalve bij een nieuwe eigenaar. Dus nu weer dragend van alweer haar 7e veulen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:53

Oh wat leuk een Euro veulen! Vind dat echt een hele toffe pony. <3

Palomino veulentje is een Dubai toch? Of zit ik er nu naast? :))
Knap diertje. <3

Wat jammer dat de merrie het bij nieuwe eigenaren steeds niet zo goed doet Lailapri, soms weet je het ook gewoon niet waarom.

Ik heb heel veel filmpjes van Milo. :D

Deze is van DPC (waar hij de hoogste score ooit liep, 91,5% )

En bij indoor Friesland waar ze uitgenodigd waren om bij stallions of the night te rijden. Stoere pony in zo'n entourage rond lopen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:23

Wat rommelig daar in Zwolle zeg. := Ook nog een rammeldoosje achter je reet, maakt het helemaal lastig om een presentatie neer te zetten.

SylS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:31

Ik verwacht in 2026 een veulentje van Lincoln van den Hout uit mijn merrie van Pippin's Pride AT x Verona's Bo Gi.
Ben heel benieuwd. De afgelopen 2 jaar heb ik haar bewust gust gelaten.
Haar nu 2-jarige dochter van Majan's Milan staat nu te koop. Heb zelf weinig tijd om haar volgend jaar klaar te maken voor de keuring en evt ook zadelmak te maken.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:31

Neonlight schreef:
Wat rommelig daar in Zwolle zeg. := Ook nog een rammeldoosje achter je reet, maakt het helemaal lastig om een presentatie neer te zetten.

Nu was dit wel het ere rondje, ze hebben ook even gewoon rustig mogen rond rijden van te voren. Maar vind t wel stoer hoe braaf hij zo rond loopt met zijn 4 jaar ondanks dat hij het echt wel heel spannend vond met alle rammel bakjes, zwepen, applaus, lichten, harde muziek, enz.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:59

Ik vind het filmpje in Zwolle niets voor je hengst doen. Persoonlijk zou ik dat niet plaatsen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:44

Dat mag, ik zou niet weten waarom niet. Het is live uitgezonden en overal zo terug te vinden, duizenden mensen hebben m daar zien lopen en ik heb echt mega veel positieve reacties op m gehad. Het zegt genoeg over zijn instelling om zo rond te blijven lopen. Laat ie zich op zijn best zien hier? Nee vast niet, maar welke 4 jarige doet dat wel in die entourage en iedereen met een heel klein beetje paarden verstand weet dat zelf ook wel. Ik ben trots op beide dat ze daar zo rond rijden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:20

Ik snap je, maar niet iedereen krijgt die uitleg er helemaal bij.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 07:56

Hier zijn 2 van de 3 merries drachtig (nr3 niet gedekt :+ ) van dezelfde hengst. Laatst hoorde ik dat de hengst geen hengst meer is dus hoop op mooie veulens :+

Laatst ook met onze jonge hengst naar de keuring geweest, doel was vooral ervaring opdoen en kijken hoe hij zich zou gedragen. Wat dat betreft was ik super tevreden, een paar keer omhoog gekomen tijdens het wachten maar niks schokkend.
Afbeelding
Wacht nog op mooiere foto's :+
Plek 2 van 2 maar hij kwam bijna direct uit de wei dus alles was winst zullen we maar zeggen.

Verder doen de veulens van afgelopen jaar het ook goed. De ene heeft een heel sterk karakter waar de andere juist heel rustig en lief is dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden.

En het gaat inderdaad wel tijd worden dat we gaan kijken voor een hengst voor het dekken, of dat we een jaar niet dekken en dan volgend jaar onze eigen hengst pakken, en dan weer vroeg zodat de veulens weer wat eerder zijn.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 11:33

Hier niks drachtig voor aankomend jaar.
De merrie loopt volop in de sport dus dat gaan gewoon niet samen.
Dream verwacht volgend jaar wel 4 nakomelingen dus daar kijk ik echt naar uit.
Inmiddels heeft de jongere ruiter hem overgenomen met rijden en dat gaat gelukkig erg goed.

Afbeelding

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 12:31

@Quir jouw post herinnerde me er weer even aan dat ik foto's moest maken van knappe Fellow. Planning was vandaag, alleen ben ik er net achter gekomen dat hij waarschijnlijk droes heeft. Gisteravond nog niks aan hem gemerkt en vanmorgen dikke kaak en ook al een open plekje... Hij zit aan de rechterkant en ik sta meestal links met halster om- en afdoen. Hij toonde ook niet ziek ofzo. Heb gelijk alles ingesmeerd met trekzalf. Maandag de DA maar bellen voor een swab. Hij heeft een aparte stal, maar staat overdag wel samen met de 4,5 jarige van mijn dochter en die staat weer samen in de stal bij de merries (aparte stallen hoor, maar wel naast elkaar). Voor zover ik weet heeft geen van de andere paarden het gehad, dus baal enorm. Hopelijk valt het mee en krijgt de rest het niet...

Maar knappe Milo Quir, hij ziet er super uit! En je andere pony's <3 <3

@Kyrkelover Mooie combinatie zo. Is die laatste foto in Markelo gemaakt? Komt me zo bekend voor

Hier geen veulens meer. Het groeit me allemaal een beetje over het hoofd. Fellow had eigenlijk al zadelmak moeten zijn en in de verkoop. Maar dat staat nu dus ook weer stil...
Ivory staat nog ergens anders. Die wordt in mei 3 jaar en zal ik ook gaan verkopen. Ik wil alleen Phoebe overhouden en weer proberen het rijden op te pakken.
Ik ben de laatste jaren alleen maar aan het zorgen, mesten e.d. Rijden kom ik al helemaal niet meer aan toe. Plus dat ik wel weer eens iets geld over wil houden :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 13:27

Nee foto's zijn gemaakt in Rekken, ligt niet zover van Markelo natuurlijk.
En ik snap dat wel kwa aan het zorgen en rijden op laag pitje.
Ik heb er inmiddels 7 staan en dat is eigenlijk ook teveel.
De oude merrie zit een beetje tegen inslapen aan.
Ze ziet er nog goed uit maar heeft giga diarree.
Ik krijg het momenteel niet meer onder controle.
Nu toch weer iets anders met voer aan het proberen, maar een keer houd het op.
Risky komen ze volgende maand voor kijken om evt te leasen.
Ben benieuwd of dat iets wordt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 13:58

Je bedoelt Kyra? Hoe oud is ze inmiddels? Vervelend als het niet meer onder controle te krijgen is, vooral ook nu de voor de oudjes zware wintermaanden voor de boeg staan.

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 16:54

Als alles goed gaat verwachten we drie veulentjes komend jaar.
* Top Gun x Nicolai
* Top Gun x Bijsterhof’s Diamond Dancer
* en nog A New Story x Hesselteich’s Golden Dream

Komend jaar maar eens goed nadenken wat en of dat we nog gaan dekken…

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 18:47

Heb hier inmiddels 12 paarden/pony's van onszelf en daar doe ik ook niet echt wat mee. Ben net begonnen met ons 2e veulen die inmiddels 5 is :+ heeft nog nooit wat gedaan.
Had tot 2 maanden geleden al bijna 10 jaar niet meer op een paard gezeten.

Paarden aan huis betekent niet perse dat je alles er mee doet wat je graag zou willen }:0 het is eerder andersom denk ik.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 19:10

Haha ja herkenbaar, ik heb er nu 15 van mezelf thuis (en nog paar van andere). Maar eigenlijk moeten de 2,5 jarige komend jaar ook aan t werk en de nu 1,5 jarige wil ik naar de keuring doen. :+