Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:32

Idd knap ding. Lijkt wel een héle grote!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:44

Umeo schreef:
_Roxanne schreef:
Ik breek even in. De hengsten van Reesink zijn al een aantal keer besproken hier, maar volgens mij Vaderland nog niet. Ik verwacht dat hij de bewegingstechniek en het karakter van mijn merrie kan verbeteren. Nog meer mensen die overwegen hem te gebruiken?

Voor mijn andere merrie weet ik het echt nog niet. Merrie stempelt behoorlijk en geeft super functionele veulens die fijne rijpaarden worden, maar ze missen (als veulen) net dat stukje extra/uitstraling/luxe. Aan welke hengst moeten jullie denken als ik een hengst zoek die poepiechique veulens geeft?

For Ferrero / For Romance / Zoom / Zackerey?
Zijn in mijn ogen wel hengsten die hier aan voldoen :)

Goeie voorzet, in 2019 heeft ze een For Romance veulen gehad. Prima veulen, maar ze miste m.i. dat extra:
https://veulens.limburgseveulenveiling. ... mila-reina

Iemand suggereerde Apache: maakt zijn zoon Grand Galaxy Win ze chique?

Fokfanaat: knap veulen! Lijkt ook al mooi uitgevouwen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:09

Knap veulen FF!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:11

Willemiens schreef:
Ik wil graag met mijn merrie naar de stamboek keuring, ze staat nu nog in het veulenboek.
Paard zal zoals het er naar nu naar uitziet niet in de sport worden uitgebracht en zal dit jaar gedekt worden.
Hoe kan ik haar toch nog wat aantrekkelijker maken in de papieren voor als ik het veulen evt zou willen verkopen? Moederslijn is nou niet erg predicaatrijk :)

Ik zou haar in elk geval klaar laten maken. Het is niet meer een extra schep voer erin en knotjes draaien.

Ik vind sportpredicaat belangrijker dan stamboekpredicaat.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:19

Roxanne, ik heb ook een merrie waar ik moet opletten genoeg bloed toe te voegen, de 2 instyles waren heel knap en ook desperado gaf er een met bloeduitstraling

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:31

janderegelaa schreef:
Willemiens schreef:
Ik wil graag met mijn merrie naar de stamboek keuring, ze staat nu nog in het veulenboek.
Paard zal zoals het er naar nu naar uitziet niet in de sport worden uitgebracht en zal dit jaar gedekt worden.
Hoe kan ik haar toch nog wat aantrekkelijker maken in de papieren voor als ik het veulen evt zou willen verkopen? Moederslijn is nou niet erg predicaatrijk :)

Ik zou haar in elk geval klaar laten maken. Het is niet meer een extra schep voer erin en knotjes draaien.

Als je je dier klaar laat maken, wat gebeurd er dan verder zoal?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:33

Le Formidable lijkt ze tot nu toe ook wel erg chique te geven.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:38

MariekeS_ schreef:

Ik heb er een paar gezien allemaal kort in de rug en wat holle weg gedrukte rug in beweging. Wel souplesse.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:39

Gefeliciteerd FF
Die oren trekken wel bij. Hij ziet er knap uit

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:44

Op de stal waar ik vroeger stond zeiden ze dat grote oren betekende dat ze intelligent zijn.. Of het waar is weet ik niet, maar het is een knap kind FF :D

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:44

janderegelaa schreef:
Willemiens schreef:

Vandaag contact gehad met een stal die haar klaar kan maken en voorbrengen, dat het niet alleen knotten is was ik idd al achter haha.

Sportpredicaat zou ik graag willen maar dat gaat niet lukken met deze merrie.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:08

splenius schreef:
MariekeS_ schreef:

Ik heb er een paar gezien allemaal kort in de rug en wat holle weg gedrukte rug in beweging. Wel souplesse.

Verder heb ik er inderdaad nog niet goed naar kunnen kijken, maar de bloed koppies vielen me wel op.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:31

Super knap veulen FF! Gefeliciteerd!

Ik overweeg Vaderland ook ja.. Ik denk dat hij wel voorbeen en front zou kunnen toevoegen.

Ik had 2 jaar geleden een heel chique goed lopend veulen van Incognito. Die geeft wel echt mooie types. Uit mijn grote merrie die ook wat ras mist.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:31

Ja incognito geeft ze ook mooi.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:11

Iemand ervaring met veulens die niet "durven" te gaan liggen? Mijne vanmorgen vroeg in de stal wel zien liggen, maar in de wei niet, rond de middag maar weer even op stal gezet en ook daar ging hij niet liggen, hem 2 x neergelegd en de laatste keer bleef hij wel een tijdje liggen slapen, maar nu buiten blijft hij weer staan.
Ga hem straks met binnenhalen wel weer neerleggen, maar hoe snel gaan ze dat snappen?

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:17

fokfanaat schreef:
Iemand ervaring met veulens die niet "durven" te gaan liggen? Mijne vanmorgen vroeg in de stal wel zien liggen, maar in de wei niet, rond de middag maar weer even op stal gezet en ook daar ging hij niet liggen, hem 2 x neergelegd en de laatste keer bleef hij wel een tijdje liggen slapen, maar nu buiten blijft hij weer staan.
Ga hem straks met binnenhalen wel weer neerleggen, maar hoe snel gaan ze dat snappen?

Denk dat die uiteindelijk zelf wel gaan liggen. Kan je dat rustig doen zonder dat hij bang is, dat neerleggen? Want als hij nare gevoelens associeert met gaan liggen...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:19

Dat komt vanzelf. Nog even niet te lang buiten laten staan. Op stal blijven ze makkelijker liggen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:26

ik zou er ook niet te veel aan prutsen. Als het nu niet willen staan is, is het een ander verhaal. Maar de stap naar gaan liggen is best klein bij dat jonge grut!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:39

Als ik een veulen was zou ik echt bang zijn dat ik niet meer overeind kom _O-

Goh, vergeet ik gewoon Incognito terwijl ik er zelf 1 heb staan...die heeft zeker ook luxe toegevoegd aan de merrie.

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:06

Iemand suggereerde Apache: maakt zijn zoon Grand Galaxy Win ze chique?

Ik heb een nu 4-jarige Grand Galaxy Win uit 1.80 m grote, iets grove Sorento x Fidermark merrie. Is een veel chiquer paard geworden en GGW heeft alles wat ik wilde verbeterd: mooie lange hals, langer voorbeen, minder neerwaarts gebouwd en heel veel balans. Ik had t nooit verwacht, maar ze is haast wat te smalletjes. Ook nog wel jeugdig hoor, wel werd ze vlot ster vorig jaar. En superfijn in de omgang!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:31

SBravour schreef:
ik zou er ook niet te veel aan prutsen. Als het nu niet willen staan is, is het een ander verhaal. Maar de stap naar gaan liggen is best klein bij dat jonge grut!

Vond het zo sneu, heb hem nu vanaf gisteravond maar 2 keer (kort) zien liggen, maar hij staat dan zielig suffend te staan met zijn koppie omlaag.

Normaal is toch hele dag slapen - drinken met zon kleintje

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:35

Iemand hier al gedekt met of iets gehoord over de kwaliteit van het zaad van Lowlands? De millennium x donnerball?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:38

De OC gezondheid van GGW is 93 ,ik zou hem allen gebruiken als bekend is dat de merrie gezonde nakomelingen geeft.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:41

fokfanaat schreef:
SBravour schreef:

Vond het zo sneu, heb hem nu vanaf gisteravond maar 2 keer (kort) zien liggen, maar hij staat dan zielig suffend te staan met zijn koppie omlaag.

Normaal is toch hele dag slapen - drinken met zon kleintje

Oei, als hij echt suf staat snap ik maar al te goed dat je je zorgen maakt... Misschien dan toch wat kortere periodes naar buiten, om af toe bij te komen in stal?
Als hij daar wel durft te liggen, dan heeft het denk ik gewoon nog eventjes tijd nodig eer hij het buiten ook aan durft. Het is ook een grote boze wereld tegenwoordig.. :+
Laatst bijgewerkt door SBravour op 22-04-20 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:42

Wij hebben een internet storingen dus kan hem nu op de camera niet volgen, maar daar gaat hij nu ook niet liggen voor wat ik ervan zie.